Er genoeg van hebben...

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Er genoeg van hebben...

Bericht door Frederik » 07 mei 2007, 22:59

Misschien is een andere oplossing gewoon een keuze uit alle landen bij te maken: dan krijg je als info iets als \'trilobiet xxxx uit het devoon van tsjechië\'
Of je definieert geologische eenheden, maar in feite doe je dit ook min of meer als je een bepaald tijdvak verbindt met een bepaald land.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Alfer
Contacteer:
Antw: Antw: Er genoeg van hebben...

Bericht door Alfer » 09 mei 2007, 00:27

ceraurus schreef:
Het punt is dat het goed en leuk is materiaal te tonen maar dat je vindplaatsen, soms niet meer dan een paar vierkante meter, niet prijs moet geven.
Hiervoor zijn algemene en relevante redenen genoeg.
Ik heb de discussie over die vindplaatsen maar half gevolgd en wil niemand op zijn tenen trapen.
Maar ik weet alleen dat er nogal wat mensen hier alleen komen kijken naar vindplaatsen, soms zelfs hele groepen met heel erg veel vrije tijd.
Die mensen kunnen een kleine vindplaats in korte tijd leegplunderen en alleen een paar fris of bierblikjes achterlaten.
Dat wou ik even kwijt.

Tjonge jongen wat zijn die Eccaparadoxides pusillusen mooi !! ;)

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Er genoeg van hebben...

Bericht door Gerrit-Jan » 31 mei 2007, 18:52

Alfer schreef:
ceraurus schreef:
Het punt is dat het goed en leuk is materiaal te tonen maar dat je vindplaatsen, soms niet meer dan een paar vierkante meter, niet prijs moet geven.
Hiervoor zijn algemene en relevante redenen genoeg.
Ik heb de discussie over die vindplaatsen maar half gevolgd en wil niemand op zijn tenen trappen.
Maar ik weet alleen dat er nogal wat mensen hier alleen komen kijken naar vindplaatsen, soms zelfs hele groepen met heel erg veel vrije tijd.
Die mensen kunnen een kleine vindplaats in korte tijd leegplunderen en alleen een paar fris of bierblikjes achterlaten.

Dit is dan wel een oude discussie, maar hij lijkt me na de discussie over Antwerpen nog vrij actueel.
Ik heb zelf ook mijn vraagtekens of ik al die vondsten uit Rheine wel moet tonen. Volgens een medewerker aldaar loopt het al storm de laatste tijd en het zou toch jammer zijn als om die reden zo een interessante groeve dicht gaat, ookal is die groter (veel groter) dan een paar vierkante meters.
Mijn vraag is: waar trek je de lijn. Ik bedoel, we gaan er toch van uit dat iedereen zich aan de regels houdt, maar een bepaalde \'toestroom\' kun je niet voorkomen. Misschien is het idee van webmaster toch wel de oplossing. Ik heb inmiddels mijn foto-pagina aangepast en heb daar ook de vindplaats benoemd. Aangezien de ook op de vindplaatsen pagina staat vermeld, denk ik dat ik hier geen kwaad mee doe, alleen ben ik bang dat er inderdaad veel mensen op af komen nu, zoals al is bevestigd door de werknemer in Rheine. Ze hebben daar overigens recent borden geplaatst \'betreden op eigen risico\', dus het zal nog wel niet zo een vaart lopen, denk ik.

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 31 mei 2007, 19:24

Ik denk dat het nu nog vrij rustig is maar wat gebeurt er als al de Mill zoekers plots zonder lokatie vallen,dan zal er pas een toeloop zijn.

Theo

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 31 mei 2007, 22:26

Goeie!. Is maar goed dat ze alleen tandjes zoeken. Correctie : natuurlijk niet alleen tanden, dus misschien toch uitkijken!!

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Antw: Er genoeg van hebben...

Bericht door Fossielenzoeker » 31 mei 2007, 23:35

Theo schreef:
Ik denk dat het nu nog vrij rustig is maar wat gebeurt er als al de Mill zoekers plots zonder lokatie vallen,dan zal er pas een toeloop zijn.
Zou ik dan een grote toeloop voor determinatie van sponsjes kunnen verwachten?
Nee, ik denk het niet.
Gerrit Jan, bedankt voor je reactie! :D

[Bewerkt door Fossielenzoeker op 31-05-2007 om 22:38 NL]

Robert Mensink

Alfer
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Er genoeg van hebben...

Bericht door Alfer » 01 jun 2007, 02:32

Gerrit-Jan schreef:
Misschien is het idee van webmaster toch wel de oplossing.
En dat is ?? zie het zo even nergens staan.

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 01 jun 2007, 09:10

Alfer schreef:
Gerrit-Jan schreef:
Misschien is het idee van webmaster toch wel de oplossing.
En dat is ?? zie het zo even nergens staan.
Oh sorry, ik bedoelde beheerder ipv webmaster dus antwoord komt van Frederik.
Misschien is een andere oplossing gewoon een keuze uit alle landen bij te maken: dan krijg je als info iets als \'trilobiet xxxx uit het devoon van tsjechië\'
Of je definieert geologische eenheden, maar in feite doe je dit ook min of meer als je een bepaald tijdvak verbindt met een bepaald land.
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 01-06-2007 om 08:12 NL]

Gesloten