Zee-egel uit Barmou, Niger, Afrika
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Zee-egel uit Barmou, Niger, Afrika
Bedankt Martijn, het is in ieder geval al een begin! Misschien dat Paul nog meer weet. Weet jij ook welk tijdperk hoort bij je determinatie?, dan kan ik wat gerichter gaan zoeken.
@Ammun Rah: is de ammoniet niet (2x niet!) meer interessant?. Ik kan er zelf geen situurlijnen op herkennen, dus ik weet niet of dit al helpt bij de determinatie. Heb je al een idee??
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 31-07-2007 om 10:03 NL]
@Ammun Rah: is de ammoniet niet (2x niet!) meer interessant?. Ik kan er zelf geen situurlijnen op herkennen, dus ik weet niet of dit al helpt bij de determinatie. Heb je al een idee??
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 31-07-2007 om 10:03 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Supergraver

Hoi Gerrit-Jan,
Dit is een afbeelding van een C. vilanovae uit het Eoceen van Spanje.
Het is trouwens een vrij gewild soort, ik ben ook nog steeds opzoek naar een mooi exemplaar

Gr
Martijn
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Zee-egel uit Barmou, Niger, Afrika
Nog geen \"Spanish Connection\"?Supergraver schreef:
Het is trouwens een vrij gewild soort, ik ben ook nog steeds opzoek naar een mooi exemplaar
Wat valt me dat van je tegen, Martijn.

Cheers,
Paul
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 31-07-2007 om 19:36 NL]
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
stronger.........and wiser
- Supergraver
Antw: Antw: Antw: Zee-egel uit Barmou, Niger, Afrika
De DinoDolsjes schreef:Nog geen \"Spanish Connection\"?Supergraver schreef:
Wat valt me dat van je tegen, Martijn.
Cheers,
Paul
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 31-07-2007 om 19:36 NL]
Nee niet echte een vaste connectie, maar het probleem met vele verzamelaars in Spanje is (in ieder geval met degene waar ik in contact mee ben gekomen) dat ze heel erg bezig zijn met lokaal verzamelen en weinig interesse hebben in fossielen uit het buitenland.
Ik heb wel wat egeltjes uit Spanje, maar niet veel en veelal geen hele bijzondere.
Maar ja we zijn nog lang niet uitverzameld

Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 31-07-2007 om 19:54 NL]
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Ik heb zitten zoeken op het net naar fossielen-sites/ informatie of foto\'s, maar veelal vind je informatie over dinosauriers of mens-apen (onze \'voor-ouders\').
Is er iemand die weet bij welke site ik terrecht moet als ik iets wil te weten komen over fossielen in west-Afrika.
Over fossielen in Marokko is ook voldoende informatie maar niet voor mij relevant (meestal reis-info zonder specifieke info over de fossielen)
Nu weet ik dat de \'Cenomaan-zee\' ook tot Marokko reikte, maar deze fossielen leken mij van een periode ervoor. Ik heb het dus wel geweten, maar merk nu de nadelen van het niet registreren.
Zijn er nog mensen die web-sites kennen van die regio met informatie over fossielen?
Alvast bedankt
Groet
Is er iemand die weet bij welke site ik terrecht moet als ik iets wil te weten komen over fossielen in west-Afrika.
Over fossielen in Marokko is ook voldoende informatie maar niet voor mij relevant (meestal reis-info zonder specifieke info over de fossielen)
Nu weet ik dat de \'Cenomaan-zee\' ook tot Marokko reikte, maar deze fossielen leken mij van een periode ervoor. Ik heb het dus wel geweten, maar merk nu de nadelen van het niet registreren.
Zijn er nog mensen die web-sites kennen van die regio met informatie over fossielen?
Alvast bedankt
Groet
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Nadat de topic enigszins \'vervuild\' is/was, wederom een laatste verzoek aan diegenen die meer weten over deze vondsten en/of internetsites waar ik informatie hierover kan vinden (voordat ik de topic verwijder)
Bedankt en groet
Bedankt en groet
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Bedankt,
ga de LINK\'s binnenkort bekijken.
Groet
ga de LINK\'s binnenkort bekijken.
Groet