hobby voor het hele gezin

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
digging for it
Contacteer:
hobby voor het hele gezin

Bericht door digging for it » 29 okt 2007, 20:58

Afbeelding

Afbeelding

Jong geleerd is oud gedaan. Dat zie je ook al bij rene waar zijn kinderen al fanatiek meehelpen om een gebitje te maken, en waarschijnlijk gebeurt dit ook bij de anderen wel (dino dolsjes).
Zo ook bij mij thuis dus. gezellig met zijn drieen door het zeefresidu van Mill aan het snuffelen. Vooral mijn jongste zoon (die met het petje) heeft er een goed oog voor en haalt menig otolietje of tandje tevoorschijn, terwijl mijn oudste meestal de stenen het mooiste vind. helaas kunnen ze nu alleen nog maar mee naar plaatsen waar het relatief veilig is om iets te zoeken, maar wie weet wat de toekomst brengt.

greets Patrick

Supergraver
Antw: hobby voor het hele gezin

Bericht door Supergraver » 29 okt 2007, 22:03

Afbeelding

Hoi Patrick,

Ik weet precies wat je bedoelt :D
Dit is onze zoon dit jaar in Denemarken, onderweg naar Nederland, zee-egels zoeken op de puinhellingen van Dalbyover.

Gr

Martijn

[Bewerkt door Supergraver op 29-10-2007 om 23:19 NL]

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 29 okt 2007, 22:45

Hoi Martijn

Leuke foto. Mooi om te zien hoe de nieuwe generatie van fossielenzoekers opgroeit. Hoop dat ook zij nog de kans rijgen om makkelijk te kunnen zoeken.

Greets Patrick

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 29 okt 2007, 23:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuke foto\'s Patrick en Martijn!!

tja, de jongen op deze foto (foto 1) is wel niet mijn eigen zoon, maar toch ook iemand van een jongere generatie die ik deze zomer heb aangestoken met het fossielen virus. Zijn naam is Alexander. De dreumes er tegen over (hele kleine) kwam van de buren in de camper ernaast maar was nog een beetje te jong om echt te begrijpen wat we met die steen aan het doen waren. Hij had net de hele ochtend naar kabouter plop muziek zitten luisteren (en wij dus ook). Op foto 2 mijn neefje Sander die met Pinksteren mee was naar Rheine. Hij vond de machines en kristallen interessanter dan de ammonieten. Ieder het zijne. Foto 3&4: van te voren een stevige lunch en naderhand een potje kaarten met opa in de camper/ bus van mijn pa. Wij gaan dus ook al jaren op stap, oa steengroeves en interessante, rustige plekjes in de natuur. Ook ik heb het dus van geen vreemde!

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 29-10-2007 om 23:22 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

pearl
Been thanked: 1 time

Bericht door pearl » 30 okt 2007, 18:15

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gezellig al die familie-foto\'s, wat wel opvalt is dat het mannen met zoons zijn :), daarom nu moeder-dochters:
foto 1; Omgeving Bunde, lunchen op de auto tussen 2 groeves in(2004).
foto 2; Tijdens een meerdaagse excursie in Zuid-Duitsland(2005).
foto 3&4; Hannover 2005 met prachtig weer.
In 2005 was het de laatste keer dat ze echt mee zijn geweest naar een groeve, enerzijds omdat de excursies de laatste keren op zaterdag waren en ze dan willen hockyen en hun vitrinekasten zitten vol. Om op het strand schelpen en tanden te zoeken vinden ze nog wel erg leuk. Ze zijn in 2005 een keer meegeweest naar Mill en vonden dat ook erg gaaf. Stonden ze daar met hun zeefje:)Kregen van aanwezige zoekers mooie tanden waarvoor nog bedankt heren namens de dametjes:D
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

erik m

Bericht door erik m » 03 nov 2007, 15:43

Afbeelding

Afbeelding

Hallo allemaal,

Maar het komt dus ook voor dat vader en dochter op pad gaan en wel vanochtent in mill.
En moet je eens kijken wat een meiske van bijna 12 jaartjes er uit heeft weten te halen (o ja frans hij ligt al in de verzameling)
Groeten Erik en Astrid

E.J.

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Fossielenzoeker » 04 nov 2007, 15:01

Afbeelding

Afbeelding

En zo gaan wij ook regelmatig met de gehele familie op stap.
Gezellig hoor om zo samen met je hobby bezig te zijn.

Robert Mensink

Gesloten