Vondst van de dag - Mill 11 november
- fossielenjagers
- Contacteer:
Vondst van de dag - Mill 11 november
Ola.
Gisteren weer een dagje naar Mill geweest. In het begin vielen de vondsten -evenals het weer- tegen, totdat ik dit zeehondenkaakje uit de wand van m\'n kuil trok. Lijkt mij een topvondst!
Kan iemand wat meer zeggen over link-rechts in de onderkaak?
Alvast bedankt, Bram.
[Bewerkt door fossielenjagers op 12-11-2007 om 10:29 NL]
Bram
Team Fossielenjagers
Team Fossielenjagers
Antw: Vondst van de dag - Mill 11 november
bram,
hierover zou je Olivier Lambert (KBIN Brussel) of Klaas Post (Urk) moeten mailen
mvg stijn
hierover zou je Olivier Lambert (KBIN Brussel) of Klaas Post (Urk) moeten mailen
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Supergraver
- Hammerhead
Geweldig mooie vondst, gefeliciteerd!
Nog beter dan een -tig aantal hastalissen!
Groeten,
Jan
Nog beter dan een -tig aantal hastalissen!
Groeten,
Jan
de Brabantse bende afdeling Flevoland
- Jan Losser
Weet je zeker dat het een zeehond
Kijk eens naar het topic van Gerrit zeehondenkaakje????. Ziet er vrij vers uit voor Mill. Het kan zijn dat er vos in het water gevallen is???. Vraah het eens aan Peter F
Kijk eens naar het topic van Gerrit zeehondenkaakje????. Ziet er vrij vers uit voor Mill. Het kan zijn dat er vos in het water gevallen is???. Vraah het eens aan Peter F
Zonder verleden geen toekomst
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
ik denk zeker dat dit een zeehonden kaakje is, op foto 3 zie je in het gat helemaal links nog een worteltak zitten, heb zelf ook een kiesje waar ook een warteltak van is afgebroken, en dat ziet er precies het zelfde uit als dat
super vondst bram!!
die afgebroken wortel wat nog in je kaakje zit hoort vast nog bij mijn kiesje:) dus als je je kaakje fijn naar mij opstuurt zijn ze weer mooi herenigt:):D
gr sean;)
super vondst bram!!
die afgebroken wortel wat nog in je kaakje zit hoort vast nog bij mijn kiesje:) dus als je je kaakje fijn naar mij opstuurt zijn ze weer mooi herenigt:):D
gr sean;)
- fossielenjagers
- Contacteer:
Antw: Antw: Vondst van de dag - Mill 11 november
Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat het fossiel materiaal is, vos kan ik dus uitsluiten.Jan Losser schreef:
Weet je zeker dat het een zeehond
Groeten, Bram.
Bram
Team Fossielenjagers
Team Fossielenjagers
Mooie vondst, gefeliciteerd. Hoewel ik er niet veel van af weet lijkt me dit (gezien de verdikking aan de breedste zijde)re-onderkaak. Hopelijk kunnen kenners hier meer over zeggen.
Grrr Edo
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk
topvondst. Gefeliciteerd
kan zo niet zeker zeggen of het links of rechts is. Duidelijkerre foto s nodig.
Er zijn er een paar meer gevonden met tandjes erin, maar dat zijn er hooguit 2 of drie.
Noud Peters (van het museum in Asten)is bezig met een studie over de zeehonden van Mill en hij zal zeker geinteresseert zijn in dit stukje. Via hem krijg je er misschien een soortnaam bij.
het schijnt dat de meeste soorten in Mill nieuw zijn voor de wetenschap en nog beschreven moeten worden. Dit kan wel eens een heel belangrijk stukje hiervoor zijn.
Zo zie je maar weer dat het goed is dat er hier geen zoekverboden zijn en dat er iets gebeurt met de fossielen in plaats van dat alles onder de snelweg terecht komt.
kan zo niet zeker zeggen of het links of rechts is. Duidelijkerre foto s nodig.
Er zijn er een paar meer gevonden met tandjes erin, maar dat zijn er hooguit 2 of drie.
Noud Peters (van het museum in Asten)is bezig met een studie over de zeehonden van Mill en hij zal zeker geinteresseert zijn in dit stukje. Via hem krijg je er misschien een soortnaam bij.
het schijnt dat de meeste soorten in Mill nieuw zijn voor de wetenschap en nog beschreven moeten worden. Dit kan wel eens een heel belangrijk stukje hiervoor zijn.
Zo zie je maar weer dat het goed is dat er hier geen zoekverboden zijn en dat er iets gebeurt met de fossielen in plaats van dat alles onder de snelweg terecht komt.
groeten van de brabantse bende