haaientand hanger

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
mirre2be
haaientand hanger

Bericht door mirre2be » 15 nov 2007, 21:38

wie kan mij vertellen hoe ik een haaientand hanger voor aan een ketting moet maken ik heb al geprobeerd om er een gaatje in te boren maar dat ging niet goed ik hoor het wel grtn arien

gigi
Antw: haaientand hanger

Bericht door gigi » 15 nov 2007, 22:16

Hallo,

Het is wat moeilijk om uit te leggen maar ik gebruik een sterke ijzerdraad(zwart) die men normaal gebruikt om bloemstukken te maken;te koop in sommige tuincentra.
Om de uiteindjes van de ijzerdraad te verstoppen gebruik ik loodstoppers in rubber,dit zijn e soort holle rubberen buisjes die men gebruikt om te vissen.
Hoe je de draad het beste rond de tand is een beetje zoeken,het beste maak je een lus rond de beide uiteinden van de kroon...Ik heb m\'n nieuw digitaal fototoestel nog niet maar de foto\'s vlgn zo snel mogelijk, hopelijk heb je een idee van wat ik bedoel,het uitleggen is moeilijker dan het maken;

Groeten Gigi

Minilodon

gigi
Antw: Antw: haaientand hanger

Bericht door gigi » 15 nov 2007, 22:22

gigi schreef:
Hallo,

Het is wat moeilijk om uit te leggen maar ik gebruik een sterke ijzerdraad(zwart) die men normaal gebruikt om bloemstukken te maken;te koop in sommige tuincentra.
Om de uiteindjes van de ijzerdraad te verstoppen gebruik ik loodstoppers in rubber,dit zijn e soort holle rubberen buisjes die men gebruikt om te vissen.
Hoe je de draad het beste rond de tand is een beetje zoeken,het beste maak je een lus rond de beide uiteinden van de kroon...Ik heb m\'n nieuw digitaal fototoestel nog niet maar de foto\'s vlgn zo snel mogelijk, hopelijk heb je een idee van wat ik bedoel,het uitleggen is moeilijker dan het maken;

Groeten Gigi

Sorry bedoelde uiteinden wortel(tak) i.p.v. de kroon

Minilodon

pearl
Been thanked: 1 time
Antw: haaientand hanger

Bericht door pearl » 15 nov 2007, 22:24

Met een heel klein boortje en niet te veel druk erop kun je best een gaatje in een haaientand maken hoor. Al meerdere jongetjes blij gemaakt met zo\'n tandje aan een leren veter, lekker stoer :)
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Gesloten