CBN op een woensdag in november?
CBN op een woensdag in november?
vroeg me af of nog mensen goesting en tijd hadden om eens op ne woensdag naar CBN te gaan deze maand?
de vondsten blijken er goed te zijn de laatste maanden
[Bewerkt door fitch op 03-11-2007 om 14:01 NL]
de vondsten blijken er goed te zijn de laatste maanden

[Bewerkt door fitch op 03-11-2007 om 14:01 NL]
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: CBN op een woensdag in november?
Ik denk dat het aantal goede vondsten eerder te maken heeft met het feit dat er meer gezocht wordt in CBN en er een run op de locatie lijkt te zijn, na al die positieve reacties en berichten.fitch schreef:
vroeg me af of nog mensen goesting en tijd hadden om eens op ne woensdag naar CBN te gaan deze maand?
de vondsten blijken er goed te zijn de laatste maanden![]()
PS: elke dag is goed, alleen moet ik een behoorlijk eindje rijden dus is het door de weeks voor mij niet haalbaar. Overigens is de camping gesloten. Appartementen weet ik niet, maar \'een dagje op en neer\' is bij mij niet van toepassing, hooguit eens een lang weekend. Zou dan eerder naar Rheine gaan. CBN wordt voor mij pas weer in het voorjaar cq zomer. Dan kunnen we wellicht weer eens met een aantal lui afspreken.
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 03-11-2007 om 19:50 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Hoi Dries,
Ik zou hééél graag met je eens naar CBN gaan, maar in november kan ik helaas niet, volgende week vertrek ik naar Cuba, maar uitgesteld is niet afgesteld.
Ik ben vorig weekend nog naar CBN geweest enkele interessante vondsten gedaan, maar wat me wel opviel was dat de Gault nu volledig bedekt was met zand, en de week ervoor met René (Vincko)lag hij praktisch volledig vrij. Wat is daar de juiste oorzaak van?
groetjes
Patrick
Ik zou hééél graag met je eens naar CBN gaan, maar in november kan ik helaas niet, volgende week vertrek ik naar Cuba, maar uitgesteld is niet afgesteld.
Ik ben vorig weekend nog naar CBN geweest enkele interessante vondsten gedaan, maar wat me wel opviel was dat de Gault nu volledig bedekt was met zand, en de week ervoor met René (Vincko)lag hij praktisch volledig vrij. Wat is daar de juiste oorzaak van?
groetjes
Patrick
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
wind 
die doet het water (vooral) aan het strand anders bewegen
Een vb => meestal na een storm, maakt niet uit welke richting, zijn er op het strand zelfs banken te zien die volledig onder de putten zitten (30-40 cm diep is geen uitzondering). Twee dagen later is daar niets meer van te zien.
Soms kan de wind een ganse of enkele banken verhogen met 30-40cm zand op een paar weken.
En het tegenovergestelde bestaat natuurlijk ook.

die doet het water (vooral) aan het strand anders bewegen
Een vb => meestal na een storm, maakt niet uit welke richting, zijn er op het strand zelfs banken te zien die volledig onder de putten zitten (30-40 cm diep is geen uitzondering). Twee dagen later is daar niets meer van te zien.
Soms kan de wind een ganse of enkele banken verhogen met 30-40cm zand op een paar weken.
En het tegenovergestelde bestaat natuurlijk ook.
do faillures
do faillures
ben vorige woensdag geweest: superdag geweest.
idd, gault haast 100% bedekt, maar wel nog hele mooie gastropoden, belemietjes, ammonietjes, gefossiliseerd hout (met en zonder pyriet).. gevonden. ik kijk telkens weer om krabbies of kreeftjes te vinden, maar het lukt me niet, het lukt me niet (heb wel een tiental potentiële bollekes verzameld, maar zie er niets in
)
uit de rotsen ook nog een mooie turi, uit blok krijt een heeel mooi stuk drijfhout (50-60 lang, zo plat als een sjiek), een 10-20 heel mooie ammo\'s (dik en dun), en normaal val ik niet snel voor fossie schelpen, maar heb toch een mooie st-jacobsklepper mee
en een mini-haaientandje in matrix (yes!
gemarkeerd en vergeten uit te hakken: 50-60 cm koraal/zeeleliearm .. was heel mooi, doorsnede was heel mooi bijenraatmotief .. nu ja .. zl voor de volgende passant zijn
idd, gault haast 100% bedekt, maar wel nog hele mooie gastropoden, belemietjes, ammonietjes, gefossiliseerd hout (met en zonder pyriet).. gevonden. ik kijk telkens weer om krabbies of kreeftjes te vinden, maar het lukt me niet, het lukt me niet (heb wel een tiental potentiële bollekes verzameld, maar zie er niets in

uit de rotsen ook nog een mooie turi, uit blok krijt een heeel mooi stuk drijfhout (50-60 lang, zo plat als een sjiek), een 10-20 heel mooie ammo\'s (dik en dun), en normaal val ik niet snel voor fossie schelpen, maar heb toch een mooie st-jacobsklepper mee

en een mini-haaientandje in matrix (yes!

gemarkeerd en vergeten uit te hakken: 50-60 cm koraal/zeeleliearm .. was heel mooi, doorsnede was heel mooi bijenraatmotief .. nu ja .. zl voor de volgende passant zijn

do faillures
do faillures
- agaathunter
Hoi Ammonietje,
CBN (Cap Blanc Nez) ligt iets ten zuiden van Calais.
Groetjes: Ed
CBN (Cap Blanc Nez) ligt iets ten zuiden van Calais.
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak