strandbotten
strandbotten
de 1e en 2e foto is van dezelfde kies denk persoonlijk oeros of steppewisent de kies is echt een heel stuk groter dan die van het rund die ik de vorige keer poste. de wervel heb ik gekregen samen met een zeer gave mamoetskies met wortel en zelfs ietswat kaak eraan en de laatste foto is een closeup van het bot waar hier om was gevraagd voor verdere determinatie => http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=5538
Ik wil graag weten van wat voor dieren deze botten zijn geweest
alvast bedankt,
gr johnny
[Bewerkt door gaditano op 06-12-2007 om 19:16 NL]
Antw: strandbotten
1e Paardekies volgens mij de m3 uit onderkaak. Goed bewaren want deze lijkt mij zwaar gefossiliseerd!
2e Halswervel Steppenwisent of wolharige Neushoorn.
3e kan ik nog steeds niks van maken.
2e Halswervel Steppenwisent of wolharige Neushoorn.
3e kan ik nog steeds niks van maken.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
-
gezien de vorm zou ik geneigd zijn te denken aan een geerodeerde onderkaak van een herkauwer
een determinatie is geldig totdat een ander er een beter voor heeft
Ah juist, de close up laat duidelijk gepneumatiseerd bot zien, dus is het geen gewei. Ik denk net als chacharodon aan een onderkaak van een rund of zoiets.
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin