Allereerste fossiel
Allereerste fossiel
Deze ammoniet is m\'n eerste zelfgevonden fossiel,ondertussen alweer zo\'n 22 jaar geleden(zucht).Gevonden in Angon/Frankrijk.
Nu ben ik wel eens benieuwd naar jullie eerste fossielen!
Groeten Gigi
Minilodon
- Frisian-old-age
Antw: Allereerste fossiel

Hé ,gezellig even mee-mijmeren.

Heerenveen kende in de jaren 70 een behoorlijke expansie-drift.
Nu nog steeds, maar da\'s een heel ander verhaal.
Foto 1 & 2 toont een brokje vuussteen met aan de éné kant een brachiodepode en de andere kant diverse kolonies mosdiertjes.
Gevonden op de inaanbouw zijnde westelijke wijk: de Greiden\". het zand werd opgespoten vanuit de: de Deelen.
Ik was toen 12-13 jaar, was daar vaak te vinden en kwam vaak met zakken zwerfkeien daar weg-gesjouwd.
Foto 3& 4 is volgens mij een koraal-kolonie.
gevonden toen ik een jaar of 16-17 was op de zuidelijke uitbouw van Heerenveen, gebied heet nu plan: de Heide. Vroeger allemaal weiland met reeën en kemphanen,nu volbebouwd met koophuizen,hotel en golfbaan.
Van de plaats waar het zand weggezogen werd en waar ik het gras gemaaid en geoogst heb in verband met stageplek op een boerderij, ligt nu een recratie-plas met in het midden een diepte van ruim 20 meter.
Al met al spreek je zo\'n beetje over een 33-35 jaar geleden.
groetjes,
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- TerzietBelemniet
Hoi,
Ik dacht: laat ik ook maar eens mijn eerste fossiel op t forum zetten, en toen zag ik deze discussie. Hierbij mijn eerste fossiel.
Gevonden in Charmouth, Groot Britannië bij een kleine fossielen-zoektocht voor beginners. Gevonden in zomer 2006.
Ik weet helaas niet wat \'t is, maar ik denk wel dat iemand t weet.
Groetjes Lars
TerzietBelemniet
m\'n Pa en ik waren verwoede hengelaars en Stellendam was onze favoriete stek.De Diesel was zoiets als kraanwater,en ELKE week zaten we op onze laatste steiget van de binnenhaven.ik had al gezien dat de schippers regelmatig een bak op dat stakketsel zetten en dat die dan later op de dag werd opgehaald.Op een keer zette de schipper van de vissersboot net naast ons een bak naast ons neer,ik ging even kijken en zag wat botrsten.Een poosje later toen we aan het praten waren mocht ik de \"fossielen\" meenemen,anders kwamen ze ze toch maar opladen.Ik moest ze wel in water bewaren anders vielen ze uit elkaar.6 jaar hebben \"de botresten\" in een paar emmers water met deksel gestaan,tot ik iemand vond die ze kon prepareren.Mijn eerst fossielen waren 4 mammoetkiezen (waarvan ik eentje naar de preparateur heb geschonke) twee paarde phalangen,runderkootje en een tiental fragmentjes bot-allerhande(niet te determineren).Dat was 1987
1993,met een buurjongen naar Boulogne-sur-Mer gaan vissen,Als we daar kwamen stormde het,uitgeweken naar Calais om een verfrissende strandwandeling te maken,in Escalle beland en mijn eerste ammonietjes gevonden.
Met fossielen is het net als met bloed,ze kruipen waar ze niet lopen kunnen;
Theo
Dit is mijn eerste fossiel. (de kleinste)
De grote is overigens mijn tweede.
2 ammo\'s gevonden in Italië (gardameer)
- Carcharias
- Contacteer:
We waren de hond aan het uitlaten op een stormachtige dag op het grindpatje bij ons in de buurt. Ik wist dat er haaientanden op te vinden waren maar het er nog nooit een gevonden (ik was toen 4) Op een gegeven moment zie ik iets zwarts op de grond liggen. Ik ruk me los van mijn moeders hand en raap een klein haaientandje op. Dit was ongeveer mijn gelukkigste moment in m\'n leven. Daarna vond ik de een na de andere tand aan het strand. Hellaas zit dat haaientandje ergens in m\'n letterbak en ik kan hem niet meer terug vinden. En inderdaad wat Theo zegt \"Met fossielen is het net als met bloed, ze kruipen waar ze niet kunnen lopen.
(geweldige zin)
Gr. Robbin

Gr. Robbin
Luctor et Emergo

Voorkant en achterkant van de Shaligram die ik in 1985 in de Kali Gandaki in Nepal vond.
Ik was in die prehistorische tijden reisleider bij reisbureau \"Fiasco\", mijn eigen reisbureau.
Gezien de naam van mijn reisbureau zullen jullie wel begrijpen dat ik daar verder geen woorden aan vuil wil maken.
Deze ammoniet heeft nog maanden in mijn backpack gezeten en heeft anno \"nu\" nog steeds een mooi plaatsje in mijn fossillarium.
Oja, met mij is het op termijn toch nog wel goed gekomen.
Gr Hogst
- FossilFreak
Ik ben ook begonnen met een ammoniet, die heb ik van mn vader gekregen toen hij van vakantie tergkwam. Sindsdien wil ik paleontologie studeren 

You don\'t know what you have, until it\'s not there anymore.
He fossilfreak,
Ik zie dat je voor je bachelor naar Leiden wilt gaan!
Voor archeologie zit je daar prima maar voor paleontologie heb je meer aan een geologie bachelor! BV in Utrecht.
[Bewerkt door cru84 op 21-01-2008 om 17:51 NL]
Ik zie dat je voor je bachelor naar Leiden wilt gaan!
Voor archeologie zit je daar prima maar voor paleontologie heb je meer aan een geologie bachelor! BV in Utrecht.
[Bewerkt door cru84 op 21-01-2008 om 17:51 NL]
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe