Verslag NGV-themadag

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Gesloten
Mammoetkies
Verslag NGV-themadag

Bericht door Mammoetkies » 26 jan 2008, 19:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was een erg leuke themadag; ammonieten, belemnieten en nautilussen, en de opkomst was dan ook hoog. Op de tafels lagen erg mooie/bijzondere fossielen tentoongesteld, en ook vele meegebrachte werden er gedetermineerd. De lezingen waren erg interesant, en werden afgeswisseld met af en toe een grapje zoals; \".. het is heel jammer als je zo\'n amoniet vind van 2,5 meter, ... , want die kan niet mee in de auto.\" Ook leuk om bij sommige forumleden nu een gezicht te hebben! :) Bedankt NGV!
Gr. Auke-Florian Hiemstra

Gr. Auke-Florian

Marjolein
Antw: Verslag NGV-themadag

Bericht door Marjolein » 26 jan 2008, 20:05

Het was inderdaad een leuke dag, goede opkomst en leuke lezingen. Ook een aantal forumleden gezien.

Peter en Marjolein

Bram

Bericht door Bram » 26 jan 2008, 22:16

Ik vond het ook een erg leuke en leerzame dag, de lezingen waren echt goed. Ook de tentoongestelde fossielen waren erg mooi. Ik heb ook aardig wat eigen vondsten gedetermineerd gekregen. Erg geslaagd.

Groeten Bram.

pearl
Been thanked: 1 time

Bericht door pearl » 27 jan 2008, 09:15

Het was inderdaad zeer geslaagd. Weer veel bijgeleerd over ammonieten en hun omgeving.
Vandaag ga ik de Dotternhausenfossielen langs op zoek naar kreeftjes in de darminhoud:D
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Time lord
Been thanked: 1 time

Bericht door Time lord » 27 jan 2008, 10:11

Inderdaad een leuke gezellige dag. Veel geleerd en mooie fossielen gezien. Vooral de pathelogische ammo\'s en de door predatie beschadigde ammo\'s vond ik interessant.

Op naar de volgende themadag.

grtz

Bram

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 27 jan 2008, 16:13

yep, er was veel volk,
goede organisatie, eindelijk een Adiël horen spreken, zijn opvolgster gezien, en enkele bijtsporen eens wat grondiger kunnen bekijken,
maar die maag-darm inhouden met kreeftenpootjes en kreeftjes die in de woonkamer leefden vond ik top!

mvg stijn

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Gesloten