Everzwijnen
Everzwijnen

Ahoy mede-forumleden.
Hierbij twee plaatjes van een leuk stuk everzwijn-onderkaak. Zijn er meer bekend van de lokatie De Kaloot? Wij hebben het idee dat er op de Kaloot sowieso meer zoogdieren-fossielen te vinden zijn dan in Cadzand en omstreken (ook bijvoorbeeld: hert, oeros, paarden). Delen jullie die mening of het is gewoon toeval?
Groeten De Arendsogen
wie zoekt zal vinden
- sjaak
- Has thanked: 372 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Everzwijnen
Beetje off topic (waarvoor excuses), maar ik zag laatst bij Katwijk een aangespoeld \"vers\" kadaver van een wild zwijn. Hoe dat daar nou weer terecht kwam...
Groet,
Niels
Niels
- sjaak
- Has thanked: 372 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Nee, het zal een tijd geleden zijn dat dit zwijn de blauwe hemel heeft gezien.
Leuke vondst. Hopelijk kan iemand je vraag beantwoorden. Ik denk dat ik eerdaags ook eens een kijkje bij de Kaloot zal nemen.
Leuke vondst. Hopelijk kan iemand je vraag beantwoorden. Ik denk dat ik eerdaags ook eens een kijkje bij de Kaloot zal nemen.
Groet,
Niels
Niels
mooie vondst
ik denk dat het aantal wel gelijk ligt ,alleen er struinen meer mensen bij cadzand die soms ook geen idee hebben wat ze vinden en waarvan je dus ook niet hoort.
op de kaloot zoeken vooral mensen die wel weten waarnaaar ze kijken en ik denk dat dat uitmaakt.
van de zomer in groede heb ik weer een aantal mensen gezien met kiezen tussen hun haaientanden en meestal hadden ze geen idee of het echt wat was.
misschein dat dit soort komplete dingen op de kaloot meer gevonden worden ,maar dat weet ik niet .
ik heb het voornamelijk over losse tanden.
ik denk dat het aantal wel gelijk ligt ,alleen er struinen meer mensen bij cadzand die soms ook geen idee hebben wat ze vinden en waarvan je dus ook niet hoort.
op de kaloot zoeken vooral mensen die wel weten waarnaaar ze kijken en ik denk dat dat uitmaakt.
van de zomer in groede heb ik weer een aantal mensen gezien met kiezen tussen hun haaientanden en meestal hadden ze geen idee of het echt wat was.
misschein dat dit soort komplete dingen op de kaloot meer gevonden worden ,maar dat weet ik niet .
ik heb het voornamelijk over losse tanden.
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
- binbinneke
- Contacteer:
Ik heb ook vernomen dat er op het Kaloot meer kiezen en dergelijken gevonden worden dan in Cadzand/Groede. Ikzelf ben 1 keer naar Kaloot gegaan en heb na een kwartiertje al een -losse- kies gevonden. Wat ik wel gehoord heb is dat er op het Kaloot ook dikwijls recente vondsten gedaan worden, van slachtafval.
gr. robin
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
- notorynchus
Everzijn-fossielen zijn zeldzaam heb ik ergens verstaan , dus goed bijhouden is de boodschap
Frederik

Frederik
- zoekozoeko
- Contacteer:
Ik heb pas 3 grote stukken recent bot zien liggen op de Kaloot, dus dat zal ook wel van slachtafval zijn geweest. Toch vind ik dat vreemd, want ik heb me laten wijsmaken dat bij het slachten van varkens meestal alles wordt verwerkt. Alleen de teennagels zouden worden weggegooid.
\"Als je vindt dat dijken duur zijn, probeer dan eens een overstroming.\"
Evert Wesker
Evert Wesker
De Kaloot is heel wisselend wat betreft succes is mijn ervaring. De ene keer kom je met 50 haaientanden thuis, plus dus dit soort \'exoten\'(everzwijn is inderdaad zeldzaam), de andere keer is het drie keer niks. En inderdaad: er lopen heel wat nono\'s rond (ook daar). Zo vroeg een mevrouw onlangs \'of dit een haaientand was\' waarbij ze dus een prachtige zwijnentand liet zien... Ik kon helaas zo gauw niks verzinnen om haar te bewegen om hem maar aan mij te geven...
Groeten, Arendsoog
(Tot slot: een hele dag zoeken bij Groede vandaag met zeer teleurstellend resultaat.)
Groeten, Arendsoog
(Tot slot: een hele dag zoeken bij Groede vandaag met zeer teleurstellend resultaat.)
wie zoekt zal vinden