Warm hier

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Gesloten
Supergraver
Warm hier

Bericht door Supergraver » 12 mar 2008, 22:08

Hallo iedereen!
Naar aanleiding van wat hete discussies hier, die (zo lijkt het wel) om de zoveel tijd weer de kop opsteken, wilde ik toch het een en ander kwijt of verduidelijken.
Ten eerste hoop ik dat niemand zich persoonlijk voelt aangesproken :D
Er is altijd een zeer grote afstand (lees onbegrip, mistverstand, onenigheid, etc) geweest tussen de amateur en de wetenschapper. Door het succes van Fossiel.net treffen deze \'fossiele freaks\' elkaar op dit forum. Meestal gaat het goed, maar soms barst de bom en wordt het een en ander (vaak door 1 zin of 1 opmerking, bedoeld of onbedoeld) op de spits gedreven. Beide partijen willen dit eigenlijk liever niet, maar beide partijen willen wel de andere partij zeer duidelijk maken met wat zij bedoelen. Zo ook ik :(
Het idiote van alles is dat we vaak hetzelfde doel hebben, nl het beoefenen, en het instant houden van onze hobby.
Ik ben koppig, Louis is koppig, Pieter en Gerrit-Jan toch wel, denk ik ;) En zo zijn er hier vast nog wel meer.

Tja waarom schrijf ik dit,...... weet ik eigenlijk ook niet.

Groeten,

Martijn

pearl
Been thanked: 1 time
Antw: Warm hier

Bericht door pearl » 12 mar 2008, 22:43

Supergraver schreef:
\'fossiele freaks\'
:D
Wat een wijze woorden uit het koude hoge noorden!
En dit forum is inderdaad DE plek waar belangstelling voor onze wederzijdse hobby is, namelijk de fossielen.
Voor anderen in de \"gewone wereld\" word ik toch wel regelmatig als \'zij met die rare hobby/afwijking\' betiteld, dus ik ben blij met een beetje begrip van anderen hier8)
Dus laten we het gezellig houden!
gr
pearl

[Bewerkt door pearl op 12-03-2008 om 22:44 NL]

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Fossielenzoeker » 12 mar 2008, 23:37

Onder bovenstaande berichten kan ik gerust mijn handtekening plaatsen.
Bij deze.

Robert Mensink

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 13 mar 2008, 01:37

Tja, een beetje uit de hand gelopen, maar inderdaad niet met voorbedachte rade. Wil ook gewoon plezier beleven aan dit alles en kan alleen maar onderstrepen wat Martijn zegt. That\'s live and shit happens. Ga gewoon weer door op de oude tred. Ga me voorlopig nit meer met vindplaatsen bezigen :D

Groetjes

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Supergraver

Bericht door Supergraver » 07 apr 2008, 20:02

@ Louis en Gerrit-Jan,

Tjonge jonge, stap effe uit die sauna en denk es aan jullie hart. Nu even kappen (das oud Nederlands stoppen :D )
Stuur mekaar even een mailtje en praat het even uit! Of slik een paar keer en reageer liever even niet op opmerkingen van elkaar.

Louis wij hebben ons wederzijds onbegrip toendertijd ook opgelost. En we liggen nu meer op dezelfde lijn of misschien beter gezegd op lijnen die paralel aan elkaar lopen ;) En voor wat mij betreft blijf je nog steeds die eigenwijze maar \'super\'vriendelijke (let op \'super\' ;) ) Belg.

Gerrit-Jan, echt waar Louis valt in \'reallife\' reuze mee en bedoelt het allemaal niet zo kwaad. Ik ken je verder NOG niet, maar na al de \'goodwill\' en al het geregel lijk jij mij ook zeker een toffe peer.

Ik heb het al eens vaker gezegd, maar ook ik ben een heethoofd en zeer koppig in discussies, maar op een moment is het beter om de strijdbijl te begraven en het een en ander met een korreltje zout te nemen.

Misschien hebben jullie er wat aan, ik hoop het in ieder geval wel.

Gr

Martijn

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 07 apr 2008, 20:28

Hoezo \"warm hier\"?. Ben snotverkouden en heb het ijskoud, misschien daarom wat prikkelbaar (nee hoor, geen last van). Schuw alleen een discussie niet, zie daar ook geen kwaad in. Als de verwachtingen duidelijk zijn volgt de rest ook wel. De een vraagt om meer duidelijkheid (en vraagt om de expertise van een ander), de ander (diegene met de expertise) wil aanzetten tot onderzoek en zelfstudie en overschat wellicht af en toe de kennis van de ander. Maar al die langdradige discussies zijn sneller geklaard door een paar eenvoudige aanwijzingen of (maar dat is helaas niet altijd mogelijk) onder het gezamenlijk genot van een pils (of dat nu een Belgs of Nederlands pintje is).

Heb op Marktplaats gezien dat Plikona vogelvrij is dus zal hem nog eens gaan (be)zoeken, als ik de weg naar Belgie vinden kan.

Groet en tot over twee weken

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 07-04-2008 om 20:31 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Gesloten