Woensdag 12-3-2008 Westerstorm
Antw: Woensdag 12-3-2008 Westerstorm

Mijn oogst van zondag.Werveltjes,onbekende tandjes en naar ik vermoed een isurus.Toch een mooie namiddag gehad en veel frisse lucht opgesnoven.
Theo
- Carcharias
- Contacteer:
Leuk Theo,
De 2 werveltjes zullen van een beenvis zijn. De isurus is een Cosmopolitodus Hastalis (nieuwe benaming) De andere tandjes zou ik niet kunnen determineren.
Gr. Robbin
De 2 werveltjes zullen van een beenvis zijn. De isurus is een Cosmopolitodus Hastalis (nieuwe benaming) De andere tandjes zou ik niet kunnen determineren.
Gr. Robbin
Luctor et Emergo
Dag Robbin,
Pa was even druk met andere zaken. Die is zelfs donderdag na de storm om kwart over zes weggeredenom te gaan zoeken. Zondag zijn we ook nog geweest. We zetten er vandaag een foto achteraan.
Groeten
Pa was even druk met andere zaken. Die is zelfs donderdag na de storm om kwart over zes weggeredenom te gaan zoeken. Zondag zijn we ook nog geweest. We zetten er vandaag een foto achteraan.
Groeten
wie zoekt zal vinden

Hoi Robbin,
Zoals beloofd hierbij een paar foto\'s van de recente vondsten in de Zwarte Polder van vorige week donderdag en zondag.
Donderdag direct na de storm viel het wat tegen, maar leverde toch een paar mooie tanden op. Ook zondag nog het een en ander opgeraapt, waaronder een heel mooi gedetailleerd krabbetje (de foto is helaas niet echt geweldig). Oogjes nog aanwezig, net als de bek die nog prima te zien is.
De notorynchus is van het stuk strand direct in het verlengde van de steiger zeg maar; pas de tweede die we hebben gevonden (de andere die we hebben komt van De Kaloot).
De grote Hastalis doet mij om de een of andere reden sterk denken aan een megalodon (wat betreft dikte en het is net of er een bourelette heeft gezeten). Maar dat kan ook zijn omdat ik dat graag zo wil zien; van een kartelrand is geen sprake.
Nou, kijk maar en we lezen je reactie wel.
Groeten van Koen en pa Jan
wie zoekt zal vinden
- Carcharias
- Contacteer:
Mooi! Het krabbetje is een Harpactocarcinus sp. mooi. Van de paleogene krabben die gevonden worden in de Cadzand area is maar 20% Harpactocarcinus en 80% Coeloma Balticum. En de grote hastalis.. ik ben daar nog niet over uit, op de foto lijken er restanten te zitten van een karteling. En inderdaad een mooie noto 
Gr. Robbin

Gr. Robbin
Luctor et Emergo
Het is een Hastalis en geen Megalodon.
Ik zie geen sporen van karteltjes , geen bourlette en bovendien vind ik dat hij wat smal is voor een Megalodon (denk ik ).
Groeten,
Gunther
Ik zie geen sporen van karteltjes , geen bourlette en bovendien vind ik dat hij wat smal is voor een Megalodon (denk ik ).
Groeten,
Gunther
- notorynchus
Antw: Antw: Woensdag 12-3-2008 Westerstorm
Een bourlette is een zwarte rand tussen de kroon en de wortel die nekel voorkomt bij soorten van de otodontidae.mario schreef:
Wat bedoelen jullie met een bourlette?
Frederik
- Carcharias
- Contacteer:
Voila,
De bourlette staat aangegeven. Het stukje tussen de wortel en de kroon. Daar zijn de Cacharocles species makkelijk aan het herkennen.
Gr. Robbin
Luctor et Emergo
- notorynchus