Fossiel kunstgebit???
- Semsoethot
Fossiel kunstgebit???
Beste fossielogen,
Uit de nalatenschap van een oude vriend mocht ik een zolderla vol fossielen en stenen ontvangen. Veel herkenbare fossielen, maar ook enkele wonderlijke en voor mij onbekende fossielen. Ziehier its wat ik alleen maar een fossiel kunstgebit kan noemen, maar ik hou me aanbevolen voor een juistere determinatie.
Groeten,
Semsoethot = Mike
Groeten van Sem
- digging for it
- Contacteer:
Antw: Fossiel kunstgebit???
Hallo Mike
Als het goed is dan is dit een Agerostrea ungulata, een bivalve.
Als het goed is dan is dit een Agerostrea ungulata, een bivalve.
- Carcharias
- Contacteer:
Ik heb wel eens een fossiel met een kunstgebit gezien, maar nog nooit een fossiel kunstgebit
Het is inderdaad een bivalve. Welke soort weet ik niet (ik ben nog een leek op bivalve gebied)
Gr. Robbin

Gr. Robbin
Luctor et Emergo
- Gerrit-Jan
- Contacteer:

Kan het ook een Rastellum rectangulare zijn? (gezien vanaf de onderkant?)
Foto 1: Agerostrea ungalata, uit het foto archief http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
Foto 2: Rastellum rectangulare: eigen verzameling CBN, Frankrijk
Ter vergelijking
Weet je meer over de vindplaatst??
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 06-04-2008 om 10:55 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Antw: Fossiel kunstgebit???
Nee, wie een klein beetje oplet , ziet dat dit twee totaal verschillende soorten zijn. De herkomst is Enci.Gerrit-Jan schreef:
Foto 1: Agerostrea ungalata, uit het foto archief http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
Foto 2: Rastellum rectangulare: eigen verzameling CBN, Frankrijk
Ter vergelijking
Weet je meer over de vindplaatst??
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 06-04-2008 om 10:55 NL]
Een determinatie gebeurt op basis van rationele elementen en niet op basis van subjectieve \'indrukken\' cfr \'lijken op\'.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Je \"terechtwijzing\" is weer eens bewonderingswaardig te noemen!! Je zou eens moeten weten waar ik allemaal op let.
Maar ja, Plikona is al een begrip op zich geworden (en wat ik daarmee bedoel, mag je zelf invullen)
Om jou ook even de les te lezen: objectiviteit is meer dan alleen voor een ander in te vullen. Alsof ik niet zou weten dat het om twee verschillende soorten gaat!!
groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 06-04-2008 om 11:36 NL]
Maar ja, Plikona is al een begrip op zich geworden (en wat ik daarmee bedoel, mag je zelf invullen)
Om jou ook even de les te lezen: objectiviteit is meer dan alleen voor een ander in te vullen. Alsof ik niet zou weten dat het om twee verschillende soorten gaat!!
groet
Als je WEET dat het twee verschillende soorten zijn , waarom VRAAG je dan of het geen rastellum kan zijn?Gerrit-Jan schreef:
Je \"terechtwijzing\" is weer eens bewonderingswaardig te noemen!! Je zou eens moeten weten waar ik allemaal op let.
groet
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Fossiel kunstgebit???
Plikona schreef:
Als je WEET dat het twee verschillende soorten zijn , waarom VRAAG je dan of het geen rastellum kan zijn?
Lees maar eens goed terug
Gerrit-Jan schreef:
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 06-04-2008 om 14:26 NL]
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 308 times
- Contacteer:
Jullie hebben het allemaal mis!
Uit de Oral B catalogus blijkt duidelijk dat dit kunstgebitten van bejaarde mosasaurussen zijn!
Uit de Oral B catalogus blijkt duidelijk dat dit kunstgebitten van bejaarde mosasaurussen zijn!
To share or not to share, that's the question!
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Mart heeft gelijk! je kunt meschien nog checken op resten van kleefpasta:DCaveman schreef:
Jullie hebben het allemaal mis!
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 07-04-2008 om 18:31 NL]