Forum \'gekraakt\'
Forum \'gekraakt\'
Afgelopen week is het forum belaagd met zogenaamde spam reclame.
Was het al een tijdje zo dat spamrobots automatisch nieuwe leden aanmaken met reclame erin, nu zijn ze er ook in geslaagd om automatisch berichten op het forum te plaatsen....
Ik ben bezig om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden, anders zal het forum snel overspoeld gaan worden met reclame vrees ik.
Wat we al doen:
-zwarte lijst met verboden woorden
-zwarte lijst met ip-adressen
Binnenkort Nieuw:
- verbeterde beveiliging inschrijfpagina nieuwe leden
Echt irritant die spamrobots. Ik besteed mijn tijd liever aan verbetering van de site in plaats van het weren van spam... Het afgelopen jaar hebben we zeker al 1500 fake gebruikers moeten verwijderen van het forum...
Was het al een tijdje zo dat spamrobots automatisch nieuwe leden aanmaken met reclame erin, nu zijn ze er ook in geslaagd om automatisch berichten op het forum te plaatsen....
Ik ben bezig om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden, anders zal het forum snel overspoeld gaan worden met reclame vrees ik.
Wat we al doen:
-zwarte lijst met verboden woorden
-zwarte lijst met ip-adressen
Binnenkort Nieuw:
- verbeterde beveiliging inschrijfpagina nieuwe leden
Echt irritant die spamrobots. Ik besteed mijn tijd liever aan verbetering van de site in plaats van het weren van spam... Het afgelopen jaar hebben we zeker al 1500 fake gebruikers moeten verwijderen van het forum...
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Antw: Forum \'gekraakt\'
Nieuwe leden moeten nu eerst een zeer moeilijke vraag
beantwoorden. Hopelijk houdt dit voorlopig alle automatische spam buiten de deur...

Kennis telt!
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
- notorynchus
Idd een zeer moeilijke vraag. Daar moet je wel een diploma wiskunde voor hebben 
Frederik

Frederik
Ik was van plan om je een HIP validator te adviseren, maar ik zie dat je er al 1 hebt. Het lijkt mij er wel op dat je altijd dezelfde vraag stelt. Ik gebruik er zelf 1 die een reeks genereert, maw het antwoord is iedere keer anders. Er zijn vast wel PHP componenten voor. Ik gebruik zelf .NET. Die code kun je krijgen als je interesse hebt.
Bedankt voor het meedenken! Image verification is inderdaad voorlopig een oplossing. Om het snel en simpel te doen heb ik er even maar zelf eentje gemaakt.
We merken het snel genoeg als het niet voldoende is denk ik...
We merken het snel genoeg als het niet voldoende is denk ik...
Kennis telt!