Vakantie Sluis/Zwarte polder

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Vakantie Sluis/Zwarte polder

Bericht door Gerrit-Jan » 13 mei 2008, 12:22

lanselot schreef:
ha ha, ik dacht dat je zelf creatief was geweest (valt me dan weer een beetje tegen :-) )

Aangezien dit niet het determinatieforum is (zou daar de foto\'s ook even posten), durf ik me wel aan een uitspraak.

De tand op de een na laatste foto, met kleine, slanke spitsen lijkt me idd een Carcharias sp. De tand op de laatste foto lijkt op een S. macrota, maar kan ook een Brachycarcharias zijn.

Groeten,
Arjen
Ha ha, ja dat zou idd creatief zijn geweest, maar ik wilde me die eer toch niet toe eigenen (ben overigens heel creatief!!!)

Bedankt voor het determineren. Ik zal tzt ook het eea op de determinatiepagina plaatsen, maar daar heb ik wat meer tijd voor nodig want er zit veel klein spul nodig en ik kan niet zo goed inzoomen met die goedkope camera van me.

Ps: wat had je nog voor moois gevonden in Mill? (euh, omgeving Oss bedoel ik)

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 13-05-2008 om 11:23 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Carcharias
Contacteer:
Antw: Vakantie Sluis/Zwarte polder

Bericht door Carcharias » 13 mei 2008, 17:47

Leuke vondsten! Jammer dat ik je niet meer gezien heb op de pinkstermarkt. En inderdaad Carcharias accutisima (je kan het ook op sp. houden.) Maar ik zie ook nog een stuk notorynchus of hexanchus en een stuk Galeocerdo aduncus. Niet slecht!

Gr. Robbin

[Bewerkt door Carcharias op 13-05-2008 om 20:01 NL]

Luctor et Emergo

Lanselot
Antw: Antw: Vakantie Sluis/Zwarte polder

Bericht door Lanselot » 13 mei 2008, 20:19

Carcharias schreef:
Leuke vondsten! Jammer dat ik je niet meer gezien heb op de pinkstermarkt. En inderdaad Carcharias accutisima (je kan het ook op sp. houden.) Maar ik zie ook nog een stuk notorynchus of hexanchus en een stuk Galeocerdo latidens. Niet slecht!

Gr. Robbin
Hoi Robbin,
Het stukje notorynchus is wel goed te determineren (is geen hexanchus), maar ik vind het knap dat je uit die afgerolde tand een G. latidens kunt halen. Het kan volgens mij net zo goed bijvoorbeeld een G. aduncus zijn.

Groeten,
Arjen

Carcharias
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Vakantie Sluis/Zwarte polder

Bericht door Carcharias » 13 mei 2008, 21:00

lanselot schreef:
Carcharias schreef:
Leuke vondsten! Jammer dat ik je niet meer gezien heb op de pinkstermarkt. En inderdaad Carcharias accutisima (je kan het ook op sp. houden.) Maar ik zie ook nog een stuk notorynchus of hexanchus en een stuk Galeocerdo latidens. Niet slecht!

Gr. Robbin
Hoi Robbin,
Het stukje notorynchus is wel goed te determineren (is geen hexanchus), maar ik vind het knap dat je uit die afgerolde tand een G. latidens kunt halen. Het kan volgens mij net zo goed bijvoorbeeld een G. aduncus zijn.

Groeten,
Arjen
Hoi Arjen,

Sorry foutje van mij. Ik bedoelde G. aduncus. M\'n handen schreven wat anders. Ik zal het meteen veranderen.

Luctor et Emergo

mendel

Bericht door mendel » 17 mei 2008, 18:04

ook zoogdierbotten gevonden en trouwens wat een mooie haaientanden

[Bewerkt door mendel op 17-05-2008 om 17:06 NL]

Facta non verba- Geen woorden maar daden

Henk Jan
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door Henk Jan » 19 mei 2008, 01:14

Cadzand blijft een leuke vindplaats. Mooie zonsondergang!

HJ

Gesloten