Wie weet wat dit is!
Wie weet wat dit is!

Hallo, wie kan me wat meer vertellen over dit object. Vindplaats kust van Bretagne (Frankrijk)
Bedankt voor de moeite!
Gr,
Dennis
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Antw: Wie weet wat dit is!
Ik zie een wit, hol conisch object, ongeveer 5 cm lang met een licht gebogen top. Bovendien lijkt het oppervlak met een kleinpokkige structuur verdsierd? Indien deze observaties kloppen, zou ik in de richting durven denken van een fragment van een krabbenschaar, daar het aan zee is gevonden.
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
Vreemd ding nietwaar ... is het versteend ? Ik kom niet verder dan dactylus van de schaar van een grote decapode. Grote spinkrab ?
Johny
Johny
(nog) Geen fossielen: recente schelpen van de Europese Atlantische kusten: http://www.nystmania.org/re_cent/re_cent.htm
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Zou ook een grillig gevormd stuk vuursteen kunnen zijn, al dan niet met iets fossiel achtigs aan het oppervlak. Close up foto\'s zijn gewenst.
Groet,
Niels
Niels

Ik krijg het niet scherper. Er zit inderdaad een kleinpokkige structuur op. Hij is hol en beide uiteinden zijn open. Het lijkt wel versteend/schelpachtig. Zelf dacht ik misschien wel koraal oid. Gr, Dennis