nieuwste aanwinst

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
digging for it
Contacteer:
nieuwste aanwinst

Bericht door digging for it » 10 jun 2008, 23:45

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag gekregen van een maat uit Amerika. Hij helpt mee met uitgravingen aan een natuurhistorisch museum en kent daardoor deze professor. Verder wist hij ook dat ik squalicoraxen verzamel en dacht me hier wel een plezier mee te doen. Dit tandje is van een nieuwe soort en pas net beschreven. Zie onderstaand bericht van Dr Phillips

You\'ll never believe this, but I\'m getting your Squalicorax sp. aff.. S. kaupi (sensu Meyer 1974) teeth in the mail today! I agree with Siverson (Jim Bourdon\'s web site) that the North Carolina form, which the collectors tend to call S. bassanii, is neither S. bassanii nor S. yangaensis. It is a new species, which I would love to name after Meyer (1974) because he was the first to observe in print--by my records anyway--that this Gulian form was something very different from S. kaupi and earlier species known at that time.
George\"

erik m
Been thanked: 1 time
Antw: nieuwste aanwinst

Bericht door erik m » 11 jun 2008, 01:34

Erg mooi tandje.
En zeldzaam.

Ik denk dat jou week nu niet meer stuk kan.

groetjes Erik

E.J.

Lanselot

Bericht door Lanselot » 11 jun 2008, 09:32

Hoi Patrick,
Gefeliciteerd!

Ik kan me zo voorstellen dat je hier apetrots op bent.

Groeten,
Arjen

De DinoDolsjes
Been thanked: 2 times

Bericht door De DinoDolsjes » 11 jun 2008, 12:03

Mooi tandje, Patrick!

Aangezien ik binnenkort ook wat verschillende Squalicoraxen uit o.a. New Jersey, Mississippi en North Carolina verwacht ben ik uiteraard zeer benieuwd naar de kenmerken op basis waarvan deze nieuwe soort zich onderscheidt van S. bassanii en S. kaupi en als zodanig herkend kan worden. Heb jij een pointer naar meer info voor mij?

Cheers,
Paul

Cheers,
Paul

If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

Plikona
Been thanked: 1 time

Bericht door Plikona » 11 jun 2008, 18:03

Afbeelding

Proficiat met je aanwinst. Ter illustratie: links S. bassanii en rechts een \'gewone\' S. pristodontus.

tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Bericht door tandenzoeker » 11 jun 2008, 20:04

Afbeelding

... en een S. kaupi, nu we toch bezig zijn. Maatstreepje is 1 cm.
Ouderdom: onder Campaniaan.

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 11 jun 2008, 20:10

Hoi Paul

Nee een echte pointer heb ik nog niet omdat er nog steeds onderrzoek naar deze tanden gepleegd wordt is er nog geen echte documentatie over. Ik weet wel dat Jim Bourdon hier ook mee bezig is. Zie voor de laatste informatie het berichtje hieronder.

This is the last info I received from Dr. Phillips;
\"Re Squalicorax cf. \"meyeri,\" Jim Bourdon has offered to assist me in building tooth sets from the material I\'ve collected/accumulated thus far. I\'ll be sure to send images to you when the time is appropriate. Siverson is compelled to assign the very similar if not identical form in the Tar Heel Fm (NC) the name of the much younger S. bassanii. In spite of the very close outward similarity between the two, I believe there is enough evidence that the Tar Heel and Central Gulf forms are something else.\"

Klinkt dus alemaal geweldig interessant, en ik wacht met spanning ook de nieuwste mailtjes hierover af.

@ Paul: Als je trouwens nog wat squalicoraxen wilt ruilen, kun je me altijd een mailtje sturen. Verwacht zelfs deze week nog 3 S. Kaupi uit Kazachstan en een zeldzame S. benguerinensis uit Marokko.

mike
Antw: Antw: nieuwste aanwinst

Bericht door mike » 11 jun 2008, 20:14

Plikona schreef:
Proficiat met je aanwinst. Ter illustratie: links S. bassanii en rechts een \'gewone\' S. pristodontus.
leuk maatlatje op de achtergrond ...
:D

grtn,mike

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 11 jun 2008, 20:14

Heb trouwens nog wel deze link naar de side van Jim Bourden

http://www.elasmo.com/frameMe.html?file ... a-alt.html

Zal vanavond nog een foto maken van de diverse soorten die ik heb.

greets Patrick

Gesloten