Quod erat demonstrandum
- Supergraver
Antw: Quod erat demonstrandum
Zeg zullen we het weer gezellig houden?
Beste Jan, mijn opmerking was bedoelt om lollig te zijn! (aard van het beestje). Verder weer ik dat Louis er absoluut niet iemand naar is om veiligheids regels aan z'n laars te lappen. Op een hete zomerdag midden in een groeve neem ik ook wel eens even m'n helm af
Sterker nog in mijn favoriete groev in Denemarken, heb ik nooit m'n helm op, ik blijf dan ook wel ver weg van de wanden.
Kortom ik vind een verwijt hier naar Louis absoluut niet op z'n plaats en mijn mening is dat hij oa vwb dit topic fantastisch werk heeft geleverd.
Enne heb je 'mijn latijn' ook gelezen
Daar leef ik ook bij
mvg
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 08-08-2008 om 12:47 NL]
Beste Jan, mijn opmerking was bedoelt om lollig te zijn! (aard van het beestje). Verder weer ik dat Louis er absoluut niet iemand naar is om veiligheids regels aan z'n laars te lappen. Op een hete zomerdag midden in een groeve neem ik ook wel eens even m'n helm af

Kortom ik vind een verwijt hier naar Louis absoluut niet op z'n plaats en mijn mening is dat hij oa vwb dit topic fantastisch werk heeft geleverd.
Enne heb je 'mijn latijn' ook gelezen

Daar leef ik ook bij

mvg
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 08-08-2008 om 12:47 NL]
Goed , even resumeren.
Ik heb dit fossiel niet gevonden. Ik ben dus niet verantwoordelijk voor de erg genante plaats waar het zich bevond. Op discovery channel liggen ze altijd op de grond met hooguit één cm stof erover.
Men heeft mij gebeld of ik bereid was mee te werken aan de berging ervan. Ondanks andere afspraken was in aanwezig van 's morgens 8uur tot 's avonds 7uur. Zonder boterhammetjes.
De foto's komen uit een persbericht dat ik in mijn mailbox vond.
Louter ter ondersteuning van het museum in Boxtel heb ik dit bericht op Fossielpuntnet gepost.
Ik ben nog nooit in dat museum geweest en heb tot op heden dus geen professionele nog andere banden ermee.
Er bestaan wel degelijk 'geslaagdere foto's' van deze onderneming.
Tijdens de opgraving van Bèr heb ik meer dan een jaar gratis eraan meegewerkt. Er staan zelfs foto's van mij op deze site over deze periode die ik er ook niet opgezet heb.
Wat betreft mijn handtekeningsspreuk gaat het er over dat je de beginselen van wetenschappelijk onderzoek aanvaard voordat ik in debat treed, wat creationisten en dergelijk uitsluit.
Wat de titel van het topic betreft. Dit is een hint naar personen in mijn emailverkeer, die de dubbele bodem waarschijnlijk begrijpen.
Daar horen nog straffere uitspraken in thuis die ik hier niet ga herhalen.
Indien ik desondanks toch op zere tenen getrapt hebt, spijt dit mij enorm.
Ik heb dit fossiel niet gevonden. Ik ben dus niet verantwoordelijk voor de erg genante plaats waar het zich bevond. Op discovery channel liggen ze altijd op de grond met hooguit één cm stof erover.
Men heeft mij gebeld of ik bereid was mee te werken aan de berging ervan. Ondanks andere afspraken was in aanwezig van 's morgens 8uur tot 's avonds 7uur. Zonder boterhammetjes.
De foto's komen uit een persbericht dat ik in mijn mailbox vond.
Louter ter ondersteuning van het museum in Boxtel heb ik dit bericht op Fossielpuntnet gepost.
Ik ben nog nooit in dat museum geweest en heb tot op heden dus geen professionele nog andere banden ermee.
Er bestaan wel degelijk 'geslaagdere foto's' van deze onderneming.
Tijdens de opgraving van Bèr heb ik meer dan een jaar gratis eraan meegewerkt. Er staan zelfs foto's van mij op deze site over deze periode die ik er ook niet opgezet heb.
Wat betreft mijn handtekeningsspreuk gaat het er over dat je de beginselen van wetenschappelijk onderzoek aanvaard voordat ik in debat treed, wat creationisten en dergelijk uitsluit.
Wat de titel van het topic betreft. Dit is een hint naar personen in mijn emailverkeer, die de dubbele bodem waarschijnlijk begrijpen.
Daar horen nog straffere uitspraken in thuis die ik hier niet ga herhalen.
Indien ik desondanks toch op zere tenen getrapt hebt, spijt dit mij enorm.
Beste Louis
Ik begrijp werkelijk niet dat er iets in dit topic, de naamgeving ervan, je toelichting of je "handtekening" zou zitten, waarvoor je spijt zou moeten betuigen.
Ik handhaaf wat ik hierboven als reactie heb opgenomen.
Als je iemand met dit topic op de tenen hebt getrapt, dan zijn die tenen wel uitzonderlijk lang en horen ze wellicht ook in een museum thuis (maar dan niet in Boxtel.
En verder onderschrijf ik de eerste zin van de vorige reactie van Martijn.
vr.gr.
Ik begrijp werkelijk niet dat er iets in dit topic, de naamgeving ervan, je toelichting of je "handtekening" zou zitten, waarvoor je spijt zou moeten betuigen.
Ik handhaaf wat ik hierboven als reactie heb opgenomen.
Als je iemand met dit topic op de tenen hebt getrapt, dan zijn die tenen wel uitzonderlijk lang en horen ze wellicht ook in een museum thuis (maar dan niet in Boxtel.
En verder onderschrijf ik de eerste zin van de vorige reactie van Martijn.
vr.gr.
De senioribus nil nisi bene
Antw: Antw: Quod erat demonstrandum
Ik denk het niet. Ze zouden wat misstaan tussen de rubrieken 'Ik heb de grootste en schoonste...(Hastalis, Meg...)' Het duurde (te) lang voor dat ik dat doorhad.nestor schreef:
Ben benieuwd naar het resultaat van het prepareren. Plaats je daarvan ook foto's, Louis?
vr.gr.
Jan
MVG
Jammer,zou (zoals dit topic tot dusver)een mooie afwisseling zijn met de overheersende tandenstokerij en een bijdrage leveren aan het streven ervoor te zorgen dat er op het forum ook plaats blijft voor dentofoben en "sine dentibus" en in het algemeen voor lieden met een bredere paleontologische interesse dan de situatie bij Mill of Cadzand (waarmee ik - ter voorkoming van misverstand - het recht van de tandenverzamelaars om hun vondsten te laten zien en te wedijveren over de vraag wie de grootste of de mooiste heeft
niet wil bestrijden).

De senioribus nil nisi bene
ten eerste,
prachtig werk wat jullie daar geleverd hebben.
Alleen kun je zoiets nooit bergen en als het door de werkzaamheden in de groeve verloren zou gaan is dat eeuwig zonde. Dit benadrukt maar weer eens hoe belangrijk samenwerking tussen amateurtjes en proffesionelen is.
ten tweede,
Ik snap niet wat er mis is met het laten zien van de mooiste, grootste, etc. fossielen uit onze collecties op het forum.
Dat is toch gewoon leuk. Ik zou ook graag foto´s zien van de vorderingen tijdens het prepareren van dit prachtige fossiel. Blijkbaar erger jij je weer eens ergens aan.
Ten derde,
Over je latijnse uitspraken.
Ik neem niet eens de moeite om ze te vertalen.
Als jij het verdomd om gewoon Nederlands te schrijven, zal ik wel gek zijn om die onzin te gaan vertalen.
Je bent dit item leuk begonnen, het is alleen jammer dat je dan toch weer ergens een steek onder water moet geven aan het een of ander.
prachtig werk wat jullie daar geleverd hebben.
Alleen kun je zoiets nooit bergen en als het door de werkzaamheden in de groeve verloren zou gaan is dat eeuwig zonde. Dit benadrukt maar weer eens hoe belangrijk samenwerking tussen amateurtjes en proffesionelen is.
ten tweede,
Ik snap niet wat er mis is met het laten zien van de mooiste, grootste, etc. fossielen uit onze collecties op het forum.
Dat is toch gewoon leuk. Ik zou ook graag foto´s zien van de vorderingen tijdens het prepareren van dit prachtige fossiel. Blijkbaar erger jij je weer eens ergens aan.
Ten derde,
Over je latijnse uitspraken.
Ik neem niet eens de moeite om ze te vertalen.
Als jij het verdomd om gewoon Nederlands te schrijven, zal ik wel gek zijn om die onzin te gaan vertalen.
Je bent dit item leuk begonnen, het is alleen jammer dat je dan toch weer ergens een steek onder water moet geven aan het een of ander.
groeten van de brabantse bende
- Supergraver
Het laten zien van de mooiste en grootste of soms kleinste etc etc, hoort nu eenmaal bij deze hobby. Ikzelf wordt hier bijzonder gemotiveerd van om zelf zo'n vondst te gaan doen. Aan de andere kant vind ik het plaatsen van eigen fossielen foto's heel erg leuk om te laten zien wat ruilen zoal kan opleveren.
Gr
Martijn
Gr
Martijn
Zo hoort het, en zo moet het.
Perfecte samenwerking aan het adres van Plikona.
gr Arno .
Perfecte samenwerking aan het adres van Plikona.
gr Arno .
fossiel-hunter Arno
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik kijk stiekem toch uit naar eventuele foto's van de preparatie. Lijkt me uitermate boeiend, en inderdaad eens een interessante afwisseling met het doorsnee tandentopic-waar-verder-niets-mis-mee-is.
Al bij al een indrukwekkende prestatie van jullie. M'n complimenten.
Al bij al een indrukwekkende prestatie van jullie. M'n complimenten.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ten eerste
:
Ik heb niet zo heel veel met andere fossielen dan haaietanden, maar lees net zo graag een verslag over Reine en het preppen van een Ammo, egel of trilo, dan het zoveelste "kijk-mijn-mooie-tand-topic".
Ten tweede:
Ik wacht met smart op het volgende "kijk-mijn-mooie-trilo-topic". Als je je ergert aan al dat haaientandengeweld, plaats dan gewoon wat meer foto's of topics over andere fossielen. Zou ik, en de meeste haaientandenverzamelaars, alleen maar leuk en interessant vinden.
Ten derde:
Laten we niet verzuren en elkaar in waarde laten. Door het werk van amateurs en wetenschappers is er een schitterend fossiel bewaard gebleven voor iedereen. En daar ging dit topic mi. over. Prachtig werk, bewonderingswaardig. Lekker belangrijk als er een keer even geen helm gedragen wordt. Dat doen ze in de tropen ook niet en daar lopen ze ook zonder angst onder een kokospalm door. (Sorrie, gekke metafoor, maar had behoefte aan wat luchtigs)
Groeten,
Arjen

Ik heb niet zo heel veel met andere fossielen dan haaietanden, maar lees net zo graag een verslag over Reine en het preppen van een Ammo, egel of trilo, dan het zoveelste "kijk-mijn-mooie-tand-topic".
Ten tweede:
Ik wacht met smart op het volgende "kijk-mijn-mooie-trilo-topic". Als je je ergert aan al dat haaientandengeweld, plaats dan gewoon wat meer foto's of topics over andere fossielen. Zou ik, en de meeste haaientandenverzamelaars, alleen maar leuk en interessant vinden.
Ten derde:
Laten we niet verzuren en elkaar in waarde laten. Door het werk van amateurs en wetenschappers is er een schitterend fossiel bewaard gebleven voor iedereen. En daar ging dit topic mi. over. Prachtig werk, bewonderingswaardig. Lekker belangrijk als er een keer even geen helm gedragen wordt. Dat doen ze in de tropen ook niet en daar lopen ze ook zonder angst onder een kokospalm door. (Sorrie, gekke metafoor, maar had behoefte aan wat luchtigs)
Groeten,
Arjen