Zee-egel boven Campaniaan regio Mons
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Zee-egel boven Campaniaan regio Mons

Gegroet,
Even snel een postje. Deze zee-egel heb ik gevonden in het Bekken van Mons (Prov. Henegouwen, Belgie). Hij komt uit het onderste deel van het Krijt van Obourg, en dat heeft een boven Campaniaan-ouderdom. Voor zover ik er zicht op heb is het een irreguliere die me van ver doet denken aan een Micraster-achtige. Er bestaat een site met mooie fotos over de zee egels van het Krijt van Limburg, maar er staan nergens beschrijvingen bij. En aan de hand van die fotos trekken alle hartvormige zee egels een beetje op elkaar.
De ronding van het apicale deel is practisch onvervormd, alsook de omtrek vanuit apicaal zicht. Het basale deel is redelijk sterk ingedeukt. De egel was vermoedelijk 5-10 mm hoger.
Iemande een idee, of een duwtje in de juiste richting?
Alvast bedankt!
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 313 times
- Contacteer:
Antw: Zee-egel boven Campaniaan regio Mons
Ik denk Micraster schroederi.
gr Mart
gr Mart
To share or not to share, that's the question!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Ik doe geen uitspraken meer over Micrasters 
Wel een hele mooie!!!
Groet

Wel een hele mooie!!!
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Oké, Micraster schroederi?, daar zal ik het dan voorlopig bij houden! En Mart, bedankt voor de snelle reactie hé!
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.