Uitsterven haaien
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Uitsterven haaien
Zag gisteren een programma over de grootschalige haaienvangst. Echt beestachtig om te zien hoe die haaien levend de vinnen worden afgesneden en vervolgens het beest in het water wordt gedumpt. Schijnt dat 95% van the Great White al is uitgeroeid.
Zijn er ook haaientandenliefhebbers die de strijd hiertegen ondersteunen ???. Vroeg ik me gisteren af toen ik dat zag. Vind dat wel moedig van organisaties die dit proberen te voorkomen. Met name door de risico die ze lopen door de illegale visserij en handel in de vinnen.
Groet
Zijn er ook haaientandenliefhebbers die de strijd hiertegen ondersteunen ???. Vroeg ik me gisteren af toen ik dat zag. Vind dat wel moedig van organisaties die dit proberen te voorkomen. Met name door de risico die ze lopen door de illegale visserij en handel in de vinnen.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Uitsterven haaien
Heey Gerrit-Jan,
Ik heb ook een keer zo'n programma gezien en vervolgens snel de tv uitgezet... Ik houd zelf erg veel van beesten... Zo weet ik nog dat ik op de basisschool een keer straf had gekregen omdat mijn lerares een onweersvliegje met een gebroken vleugeltje in de afvalbak wilde gooien en ik er een stokje voor stak:)Ik moest toen vervolgens naar de directeur die vervolgens zei dat het vliegje geen gevoel had!!! Je kan misschien wel raden wat ik toen deed:D
Maarja.. even weer terug bij het onderwerp.. Ik vind het onmenselijk dat mensen gewoon die vinnen eraf snijden. Het is echt gruwelijk.. Ik ben het helemaal met je eens over die organisaties. Ik heb echt RESPECT voor de mensen die dat doen.. Ik ben zelf ook lid van het WNF;)..
MVG,
Tim
Ik heb ook een keer zo'n programma gezien en vervolgens snel de tv uitgezet... Ik houd zelf erg veel van beesten... Zo weet ik nog dat ik op de basisschool een keer straf had gekregen omdat mijn lerares een onweersvliegje met een gebroken vleugeltje in de afvalbak wilde gooien en ik er een stokje voor stak:)Ik moest toen vervolgens naar de directeur die vervolgens zei dat het vliegje geen gevoel had!!! Je kan misschien wel raden wat ik toen deed:D
Maarja.. even weer terug bij het onderwerp.. Ik vind het onmenselijk dat mensen gewoon die vinnen eraf snijden. Het is echt gruwelijk.. Ik ben het helemaal met je eens over die organisaties. Ik heb echt RESPECT voor de mensen die dat doen.. Ik ben zelf ook lid van het WNF;)..
MVG,
Tim
Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.
- Paralititan
Niet normaal meer wat ze daar allemaal doen. Het gaat ze alleen maar om het geld, en de natuur en de beesten dat zal ze een zorg zijn! En het gaat niet alleen zo met haaien, maar ook met gorilla's en andere primaten. En met olifanten en neushoorns en noem maar op. Respect voor de organisaties die hier iets aan doen!
Ik snap niet dat mensen zomaar de vinnen van een levende haai af kunnen snijden en hem vervolgens gewoon in de zee kunnen dumpen.
Ik snap niet dat mensen zomaar de vinnen van een levende haai af kunnen snijden en hem vervolgens gewoon in de zee kunnen dumpen.
Al het onnodig dierenleed moet eigenlijk voorkomen worden, wat dat betreft gebeurd er alleen in Ned/Belgie op grote schaal al genoeg.
[Bewerkt door Alfer op 13-09-2008 om 23:44 NL]
[Bewerkt door Alfer op 13-09-2008 om 23:44 NL]
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking