Ervaren forumleden?
- Keep Looking
Ervaren forumleden?
Vooreerst gefeliciteerd met deze prachtige website. Afgelopen vakantie in Oostenrijk granaat (almandien) gevonden. Ja, zelfs als complete leek weet ik wel dat dit geen fossiel is. Maar het ongelooflijke gevoel van het zoeken/vinden zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn. Nu wil ik graag als beginner samen met zoonlief (10j) liefst dicht bij huis (Antwerpen) op zoek gaan naar fossielen. Ik heb totaal geen ervaring en daarom een oproep aan de ervaren forumleden om me op weg te helpen. Alle info is welkom.
Thanks!
Thanks!
Van een konijn kun je geen haas maken!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Ervaren forumleden?
Nog één die gebeten is door het virus. Alvast welkom, je zal hier zeker aan je trekken komen. 'Besmette' mensen genoeg.
Het Antwerps havengebied is een hoogdynamisch gebied, waar continu en overal gegraven en opgespoten. Hierbij komen Neogene zanden aan de oppervlakte, waarin uiteenlopende fossielen te vinden zijn: schelpen, gastropoden, haaietanden, etc.
De 'hotspots' veranderen als vindplaatsen uitgeput geraken en nieuwe toegankelijk worden. Op een publiek forum als dit geldt zo'n beetje de policy dat er geen vindplaatsbeschrijvingen expliciet geplaatst worden, omdat soms moeilijk kan worden ingeschat waar de gevoeligheden liggen (vb. privé-eigendom, veiligheidsrisico's, wetenschappelijk belang, etc.). Oriënteer je eerst even.
En bedankt voor de felicitaties. Alle lof voor Herman zeg ik dan.
Het Antwerps havengebied is een hoogdynamisch gebied, waar continu en overal gegraven en opgespoten. Hierbij komen Neogene zanden aan de oppervlakte, waarin uiteenlopende fossielen te vinden zijn: schelpen, gastropoden, haaietanden, etc.
De 'hotspots' veranderen als vindplaatsen uitgeput geraken en nieuwe toegankelijk worden. Op een publiek forum als dit geldt zo'n beetje de policy dat er geen vindplaatsbeschrijvingen expliciet geplaatst worden, omdat soms moeilijk kan worden ingeschat waar de gevoeligheden liggen (vb. privé-eigendom, veiligheidsrisico's, wetenschappelijk belang, etc.). Oriënteer je eerst even.
En bedankt voor de felicitaties. Alle lof voor Herman zeg ik dan.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Mag ik misschien even een beetje reclame maken voor onze vereniging? Op www.acam.be vind je onze website. Of spring eens binnen in ons clubhuis in Merksem?
[Bewerkt door tandenzoeker op 26-09-2008 om 19:11 NL]
[Bewerkt door tandenzoeker op 26-09-2008 om 19:11 NL]
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Keep Looking
Bedankt voor de reacties. Natuurlijk wil ik zoals elke beginner zo snel mogelijk op een locatie aan het zoeken slaan. Hierbij dan de nodige fouten maken en dan hieruit de nodige lessen trekken. Ik heb al wel begrepen dat op het forum geen locaties worden doorgegeven (begrijpelijk). Nu het weer nog een beetje meezit toch een oproep of iemand een locatie kan/wil doorgeven via mijn mailadres. Elke morgen rij ik voorbij opgespoten zandhopen ik schat wel een kilometer lang en dit lijkt me wel schelpjeszand. Kan ik hier beginnen zoeken en hoe pak ik dat praktisch het best aan? Ik besef wel dat dit een hoop vragen zijn maar kan iemand me op weg helpen?
Merci zene!
Merci zene!
Van een konijn kun je geen haas maken!
Zoals Keep Looking aangeeft is er wel het enthousiasme, maar nog niet de kennis om te zoeken waar het loont, maar dan wordt men toch teruggefloten,en krijgt geen duidelijke info, maar wordt alleen succes gewenst.Waarmee ? Met zoeken naar vindplaatsen ? Ik vind die geheimhouding toch wel wat dubbel....
Zwerfsteenagaten..mijn favorieten !
Ellen
Ellen
Keep Looking, welkom op het forum! en ik vermoed een collega van mij?
groetjes
Patrick
groetjes
Patrick
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
Welkom op het Forum. Maar ik wil je ook graag uitnodigen om eens een kijkje te komen nemen bij de Belgische Vereniging voor Pateontologie (BVP)waar een speciale groep is voor junioren en beginners. Deze groep komt zondag 05 oktober samen om 9:30 uur in het museum Het huis van de evolutie te St. Gillis-Waas. Deze dag zal er aandacht geschonken worden aan het leren determineren van schelpen en fossielen gevonden in het Antwerpse.
De sfeer is er heel aangenaam en gezellig.
Suzy
De sfeer is er heel aangenaam en gezellig.
Suzy