Deel vissewervel of botje vleermuis?
Deel vissewervel of botje vleermuis?

Hallo allemaal,
Ik had net een gesprek met Casper over volgende foto en we raakten er niet uit, het lijkt op een afgebroken deel van een vissewervel, maar het uiteinde lijkt verdacht veel op een \'scharniertje\' van een vleermuisvleugel. Iemand enige suggesties?
Greetz, Bert
Antw: Deel vissewervel of botje vleermuis?
niet alleen het uiteinde trouwens 
Groeten, Casper

Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Sorry guys, maar volgens mij is dat gewoon een botje van een beenvis.

hier vind ik hem wel een klein beetje op lijken, maar toch.... ik vind hem ook wel erg lijken op het laatste kootje van de 4e vinger van een vleermuis. niet dat ik deze van zeer dichbij heb gezien, alleen van een tekening maar ik vind hem er qua vorm en qua \"scharnier\" wel redelijk op lijken. maar somniosus, welk vissenbotje zou dit dan zijn?
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 18-03-2005 om 21:16 NL]
Post mortem we sort 'em!
Ik weet niet welk deel dat is, alleen dat je ze ook vindt in het Onder Eoceen van Egem en in het Midden Eoceen van Oosterzele. Ik denk niet dat wij daar tientallen botjes van vleermuizen gevonden hebben, eerder één van de zovele botjes van beenvissen (Pycnodus, Albula, Cybium, Eotrigonodon...)
haha. lijkt me inderdaad niet erg waarschijnlijk 
beenvis dus.
Groeten, Casper

beenvis dus.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Hoi Bert,
Ik neem aan dat je het ruitjespapier eronder hebt gelegd om de grootte van het botje weer te geven (iets groter dan 1 cm dus). Deze botjes komen ook vrij veel voor in de miocene afzettingen van Miste-Winterswijk. Ook ik denk, dat het een botje van een beenvis is. welk is ook voor mij nog steeds een vraag.
Jacques.
Ik neem aan dat je het ruitjespapier eronder hebt gelegd om de grootte van het botje weer te geven (iets groter dan 1 cm dus). Deze botjes komen ook vrij veel voor in de miocene afzettingen van Miste-Winterswijk. Ook ik denk, dat het een botje van een beenvis is. welk is ook voor mij nog steeds een vraag.
Jacques.
jacques
Heb op internet gevonden: Fish fin-spine.
dat is het dus
weten we dat ook weer.
Groeten, Casper
dat is het dus

weten we dat ook weer.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Doet mij aan een vogelbotje denken
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat dit van een vis is, en dan waarschijnlijk een \"vin-stekel\".
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!