Mini megje ja of nee?
- Supergraver
Antw: Mini megje ja of nee?
Met alle respect (ik zal me nu wel weer eens niet zo populair maken), maar ik verbaas me over de legio aan antwoorden. Het wordt me nog een hele discussie, om dit stukje tand, zeg

- sharkteethrene
Hallo Gunther,
Bij het woord voedingsgroeven dacht ik al dat je iets anders bedoelde als het voedingskanaal,wat bij deze tand niet meer te achterhalen is omdat de wortel ontbreekt.
De betere naam die je voor dit fenomeen kunt gebruiken is M.I. expension cracks oftewel:scheurvorming die veroorzaakt wordt door het fossiliesatie proces. (uiteenzetting dus)
Dit kan voorkomen op de kroon alsmede op de wortelbasis.
Maar dit is niet soortgebonden.
Dus om aan dit gegeven de soortnaam Galeocerdo te verbinden is niet terecht.
Dan komen we bij de Karteling.
Even wat foto's plaatsen.
Groetjes,
Rene.
Bij het woord voedingsgroeven dacht ik al dat je iets anders bedoelde als het voedingskanaal,wat bij deze tand niet meer te achterhalen is omdat de wortel ontbreekt.
De betere naam die je voor dit fenomeen kunt gebruiken is M.I. expension cracks oftewel:scheurvorming die veroorzaakt wordt door het fossiliesatie proces. (uiteenzetting dus)
Dit kan voorkomen op de kroon alsmede op de wortelbasis.
Maar dit is niet soortgebonden.
Dus om aan dit gegeven de soortnaam Galeocerdo te verbinden is niet terecht.
Dan komen we bij de Karteling.
Even wat foto's plaatsen.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- sharkteethrene
Antw: Antw: Mini megje ja of nee?
Ha Martijn,Supergraver schreef:
Met alle respect (ik zal me nu wel weer eens niet zo populair maken), maar ik verbaas me over de legio aan antwoorden. Het wordt me nog een hele discussie, om dit stukje tand, zeg![]()
En er komt nog meer,lol.
- Supergraver
Antw: Antw: Antw: Mini megje ja of nee?
Ik was er al bang voor, hahahahasharkteethrene schreef:Ha Martijn,Supergraver schreef:
Met alle respect (ik zal me nu wel weer eens niet zo populair maken), maar ik verbaas me over de legio aan antwoorden. Het wordt me nog een hele discussie, om dit stukje tand, zeg![]()
En er komt nog meer,lol.

- sharkteethrene
foto's
Hi guys and girls, ik zal morgen of overmorgen nog wat fotookes proberen te plaatsen van dit (tandje).
Groetjes...
Ilse
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- sharkteethrene
Deze onregelmatige karteling die ook waarneembaar is op het stukje tand van Ilse,
is iets wat je vaker aantreft bij de tanden uit de Carcharocles lijn.
Ook is dit bij C.carcharias het geval (sterker,vaker nog)
Bij Galeocerdo heb ik het nog niet gezien.
Maar ik zou zeggen maak eens wat foto's.
Groetjes,
Rene.
is iets wat je vaker aantreft bij de tanden uit de Carcharocles lijn.
Ook is dit bij C.carcharias het geval (sterker,vaker nog)
Bij Galeocerdo heb ik het nog niet gezien.
Maar ik zou zeggen maak eens wat foto's.
Groetjes,
Rene.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Ik vraag mij nav deze discussie af wat bovenstaand tandje (midden) dan zou kunnen zijn. Ik dacht in eerste instantie ook een kroon van een GW, maar kom nu aan het twijfelen?
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Antw: Mini megje ja of nee?
Gerrit-Jan schreef:
Ik vraag mij nav deze discussie af wat bovenstaand tandje (midden) dan zou kunnen zijn. Ik dacht in eerste instantie ook een kroon van een GW, maar kom nu aan het twijfelen?
Groet
He Gerrit-Jan,
niet twijfelen,is inderdaad een GW.
Lees vorige antwoorden van Rene maar ivm de karteling.
groeten,
Wally
- binbinneke
- Contacteer:
Hoi,
tandje van Gerrit-Jan is duidelijk Carcharodon carcharias.
@ René, het tandje van Ilse blijft Galeocerdo voor mij. Op de onderste foto zie je de lichte 'kromming' van de kroon (links). Ik zie er gewoonweg echt geen Carcharocles in ...
gr. robin
tandje van Gerrit-Jan is duidelijk Carcharodon carcharias.
@ René, het tandje van Ilse blijft Galeocerdo voor mij. Op de onderste foto zie je de lichte 'kromming' van de kroon (links). Ik zie er gewoonweg echt geen Carcharocles in ...
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/