Hulp bij reparatie tand gevraagd
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hulp bij reparatie tand gevraagd
Deze tand is me onlangs gebroken op een zwak punt. Hij is gebroken op de barst links van de tand. Tevens is de tand gedeeltelijk hol van binnen.
Zoals jullie je kunnen voorstellen is dit erg balen. Ik heb de tand verworven met een recente ruil.
Kan me iemand adviseren hoe een tand veilig te lijmen is zodat hij tevens opgevuld is. Een soort verhardende/ uithardende kit misschien?
Ik zou graag willen weten of hier iemand verstand van heeft want het is mijn enige tand van dit soort en het moet zonder complicaties lukken.
Graag tips!!
Alvast bedankt!
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Hulp bij reparatie tand gevraagd
Seconden lijm kan, word dan lekker sterk, maar als het mis gaat, dan gaat het waarschijnlijk ook goed mis. je kan ook gewone hobby lijm gebruiken, dat lost waarschijnlijk ook op in water voor als het mis gaat.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Ik zou gaan voor een in aceton oplosbare plastic (polyvinylacetaat bvb) om de twee helften goed te verstevigen en een secondelijm om ze nadien aan elkaar vast te kleven?
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Carcharias
- Contacteer:
Hey Gerrit-Jan,
Houtlijm helpt ook goed. Het droogt transpirant op, is goedkoop en op waterbasis.
Mvg, Robbin
Houtlijm helpt ook goed. Het droogt transpirant op, is goedkoop en op waterbasis.
Mvg, Robbin
Luctor et Emergo
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik voor houtlijm ga.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)