hoe zagen ze eruit
hoe zagen ze eruit
ik als nieuwkomer in de wereld van fossielen ben heel benieuwd naar hoe de beesten eruit zagen voordat ze fossiel werden.
weet iemand boeken met liefst veel plaatjes (mogen kinderboeken zijn) over hoe de dieren er in het krijt of jura of carboon of elke andere tijd eruit zagen en hoe ze leefden.
ik spreek dus niet over hele professionele boeken, ik wil boeken die echt leuk zijn voor beginners.
iemand die weet of er uberhaupt van dit soort boeken zijn, en zo ja hoe ze heten?
groet
weet iemand boeken met liefst veel plaatjes (mogen kinderboeken zijn) over hoe de dieren er in het krijt of jura of carboon of elke andere tijd eruit zagen en hoe ze leefden.
ik spreek dus niet over hele professionele boeken, ik wil boeken die echt leuk zijn voor beginners.
iemand die weet of er uberhaupt van dit soort boeken zijn, en zo ja hoe ze heten?
groet
Antw: hoe zagen ze eruit
tja zelfs bij de bibliotheek van dedemsvaart zijn er een paar boeken over fossielen en dino\'s enzo dus dat moet bij elke andere bibliotheek ook lukken...
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- toothdigger
hoi
je moet maar eens het boek Fossielen (Ondek de geheimzinnige wereld van fossielen- hun oorsprong, onstaan en bijzondere vormen) opzoeken, is namelijk een leuk boek om mee te beginnen. Veel plaatjes en fossielen uit alle tijdperken.
ISBN: 90-02-16697-x
je moet maar eens het boek Fossielen (Ondek de geheimzinnige wereld van fossielen- hun oorsprong, onstaan en bijzondere vormen) opzoeken, is namelijk een leuk boek om mee te beginnen. Veel plaatjes en fossielen uit alle tijdperken.
ISBN: 90-02-16697-x
Ben je Lid, Abonnee, of ben je geen van twee?
Lid sinds 10-09-2003
Lid sinds 10-09-2003
Ik heb een franse encyclopedie, \"les fossiles\" van \"l\' oeil de nature\". deze is oorspronkelijk in het engels geschreven, maar vertaald naar vele talen. bij elk fossiel staat een tekeningetje van hoe het beest eruit moet hebben gezien. niet altijd even natuurgetrouw maar toch voldoende om een redelijk goed beeld te krijgen. Het is geschreven door Cyril Walker en David Ward.
ik denk dat je de nederlandse versie met deze info wel kunt vinden.
Groeten, Casper
ik denk dat je de nederlandse versie met deze info wel kunt vinden.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Hoi Karins,
Ik ben ook eens gaan snollen in m\'n kast met boeken over fossielen en heb er eentje gevonden dat waarschijnlijk wel aan jou verwachtingen voldoet.
De titel is \"Fossielen\" van uitgever Tirion Natuur. De schrijvers zijn Cyril Walker en David Ward. Het ISBN nr. is: 90-5210-536-7 .
Het bevat meer dan 500 soorten uit de hele wereld met foto\'s van elk fossiel en daarnaast een getekende versie van hoe het diertje(fossiel) er moet uitgezien hebben in zijn gloriejaren. 320 blz.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes...
Ilse
Ik ben ook eens gaan snollen in m\'n kast met boeken over fossielen en heb er eentje gevonden dat waarschijnlijk wel aan jou verwachtingen voldoet.
De titel is \"Fossielen\" van uitgever Tirion Natuur. De schrijvers zijn Cyril Walker en David Ward. Het ISBN nr. is: 90-5210-536-7 .
Het bevat meer dan 500 soorten uit de hele wereld met foto\'s van elk fossiel en daarnaast een getekende versie van hoe het diertje(fossiel) er moet uitgezien hebben in zijn gloriejaren. 320 blz.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Dat is precies dezelfde als het boek dat ik bedoelde 
Groeten, Casper

Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Juist Casper ge hebt gelijk ik had het nog niet door.
Ik denk wel dat Karins aan dit boek wat zal hebben.
Grtjs...
Ilse
Ik denk wel dat Karins aan dit boek wat zal hebben.
Grtjs...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Frisian-old-age
Hoi Karins,
Als er een Witte Boekwinkel bij jou in de buurt, zijn deze boeken zeer redelijk in aanschaf.
Dat zijn:Geillustreerde Fossielen encyclopedie \\ ISBN 90-366-1342-6 en De Grote Encyclopedie der Fossielen ISBN 90-366-0207.6 of Sesam Natuur Handboek \\ Fossielen ISBN 90-246-4924-2
groetjes, Age
Als er een Witte Boekwinkel bij jou in de buurt, zijn deze boeken zeer redelijk in aanschaf.
Dat zijn:Geillustreerde Fossielen encyclopedie \\ ISBN 90-366-1342-6 en De Grote Encyclopedie der Fossielen ISBN 90-366-0207.6 of Sesam Natuur Handboek \\ Fossielen ISBN 90-246-4924-2
groetjes, Age
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )