H

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Galeocerdo
Höver, Alemania, 04/04/'09

Bericht door Galeocerdo » 07 apr 2009, 23:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen naar Hannover, begon voor mij op vrijdagmiddag 3 april ’09 met de rit naar de camping "Birkensee" in Laatzen waar ik omstreeks 16:15 uur als eerste aankwam.
Snel de tent opgezet en toen ik vervolgens een rondje over de camping wilde maken, spotte ik Gerrit-Jan (The Ammonite Hunter), Bart (Karel Koninkrijk) bij de receptie. Onder het genot van een biertje en een Ouzo werd er in het "busje" bijgepraat en de eerste honger gestild met een heerlijk broodje worst.
De bus werd de camping opgereden en naast mijn tent geparkeerd. In afwachting van de komst van Tom (Spongebob), Martijn (supergraver) en zoon Quentin (minigraver)
installeerden wij ons naast het busje en bespraken wij de plannen voor de komende twee dagen. Na een poosje arriveerde Tom en nadat zijn tent was opgezet werd de BBQ ontstoken en een rookgordijn over de camping gelegd. De duisternis was al ingevallen toen Martijn door het rookgordijn opdook. Deze had na tien keer heen en weer rijden eindelijk de camping gevonden. Na het verorberen van de kippenpoten en de karbo's die door Gerrit-Jan en Bart waren bereid, gingen we allemaal plat om de volgende morgen goed uitgerust te zijn voor ons bezoek aan Höver.
De volgende morgen reden we na het ontbijt met verse broodjes en koffie naar de fabriek van de Holcim AG waar we dankzij een kennis van Gerrit-Jan deel konden nemen. In colonne de groeve in. In tegenstelling tot mijn vorige bezoek mocht er dit maal doorgereden worden tot onderin de groeve. Na een korte wandeling streek het merendeel van de groep neer aan de oostzijde van de groeve in de conica/papillosa zone. In korte tijd had iedereen een aantal gave conica's in de rugzak of emmer zitten. Na verloop van tijd besloot ik naar de zuidwest kant van de groeve te gaan. Daar trof ik Tom die vol enthousiasme over de sponzenfauna vertelde en enkele van zijn vondsten toonde. Tevens liet hij een stuk van een haaienwervel zien die hij gevonden had en tot mijn verbazing aan mij gaf met de opmerking: "Anders komt hij toch in een laatje". Nogmaals bedankt Tom.
Al wandelend over het talud verzamelde ik zee-egels, belemnieten, sponzen en brachiopoden en voor ik er erg in had was het kwart over twee en werd het tijd om weer naar het verzamelpunt te lopen. Hier werd door de organiserende APH materiaal te koop aangeboden. Uiteindelijk toch maar de knip getrokken om twee soorten zee-egels die ik niet gevonden had te kopen. Met een voldaan gevoel stapten we in de auto en eenmaal op de camping werden de vondsten aan een nadere inspectie onderworpen. Terwijl we hiermee bezig waren arriverden Marietta en zonen en de groep die naar Resse was geweest. Ook de Resse-groep had een goede dag gehad en toonden hun vondsten. Na ons te hebben opgefrist gingen we naar het restaurantje op de camping om te genieten van een Schnitzelmaaltijd. De keuken was echter niet berekend op een dergelijke groep en het duurde enorm lang voor we de maaltijd voorgeschoteld kregen. Tom, die op die avond nog een afspraak had met een locale sponzenverzamelaar vertrok noodgedwongen met een lege maag. Ondanks het lage tempo en een klein bestelfoutje hebben we het ons goed laten smaken. Na nog een beetje natafelen bij de tent gingen we allen te vrede naar bed en ik dacht, als Teutonia net zo wordt als vandaag kan het weekend niet meer stuk.

[Bewerkt door Galeocerdo op 08-04-2009 om 10:18 NL]

Gr. Taco

Hoplites
Antw: Höver, Allemagnia, 04/04/'09

Bericht door Hoplites » 08 apr 2009, 00:20

leuk verslag, Taco!
het was daar echt wel een grijze derrie, jullie waren deels ook wel goed besmeurd. En mooi het klein hoefblad en de maartse viooltjes, wonderlijk tussen al dat grijze in.

marietta

Erik-B
Been thanked: 1 time
Antw: Höver, Allemagnia, 04/04/'09

Bericht door Erik-B » 08 apr 2009, 06:14

Goed verwoord Taco.En mooie foto,s.Benieuwd wat Hover opgeleverd heeft allemaal

Galeocerdo
Antw: Höver, Alemania, 04/04/'09

Bericht door Galeocerdo » 08 apr 2009, 11:32

Voor wat mij betreft komt dat op z'n vroegst in het weekend. Ga vandaag de nachtienst in en heb alles nog in de kranten verpakt liggen. Daarnaast heb ik nog een tentoonstelling voor te bereiden samen met Age. De prioriteit ligt op dit moment dus ergens anders.

[Bewerkt door Galeocerdo op 08-04-2009 om 10:33 NL]

Gr. Taco

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 08 apr 2009, 12:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog foto's van de camping. Dank zei de gaslamp van Tom was er licht in de duisternis. Quentin lekker aan het smikkelen van en kippepoot. Taco. Een gezellige avond bij het "kampvuur".

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Galeocerdo

Bericht door Galeocerdo » 08 apr 2009, 12:48

Zie ineens de "bucket" van Martijn staan. Hij was zo vriendelijk geweest om onderweg vanuit Noorwegen een tussenstop te maken in het Deense Dalbyover en had de emmer gevuld met Echinocorys sulcata uit het het Daniën. Hieruit mochten we allemaal een greep doen.

Gr. Taco

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 08 apr 2009, 13:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Martijn, Taco en Quentin bij de fabriek.

Nog wat foto's uit de collectie van de fabriek. Ammonieten en zee egels die in de groeve te vinden zijn.

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Steefgeo

Bericht door Steefgeo » 08 apr 2009, 22:56

Mooi die collectie van de fabriek van Höver. Die regulaire zeeëgel is best een zeldzame vondst denk ik... Grote Ammonniet ook zeg, jeetje!

Groet,

Stefan

Supergraver

Bericht door Supergraver » 13 apr 2009, 13:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn weer terug in Norge. Onderweg nog even (verplicht) gestopt bij een Duits politie bureau. Taco mag drie keer raden waarvoor, hahaha. Maar heel schappelijk en bovenal geen boete.
De eerste drie foto's zijn nog van Dalbyover.

Gr

Martijn

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 13 apr 2009, 14:10

hey martijn,
je precious naut lijkt niet op een nautlius maar eerder op een ammo

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"