USA-Trip Bakersfield (California) part 4
USA-Trip Bakersfield (California) part 4
Na een welverdiende rustdag. keken wij al vooruit naar onze tweede geplande afspraak.
Heel vroeg in de morgen hadden wij al een afspraak met Steeve.
Wij zouden naar een bij hem bekende locatie gaan waar dus schitterende Fire Zone tanden zouden worden gevonden.
Maar die dag zou al vroeg een andere wending nemen aan onze zoektocht, en lang in ons geheugen worden gegrift .
Bovenstaande foto,s toont het vertrek naar de uiteindelijke bestemming.
Verdere foto,s die dag laat ik uit respect voor Steeve achterwege.
Bij aankomst moesten wij een flink stuk lopen om bij de spot te komen.
Op deze plaats was gezien de diepe gaten in de wand al veel werk verzet .
Steeve die het goed bedoelde, vroeg aan mij enige tijd later. Om samen verder diep onder een bepaald stuk wand te graven.
Ik zei Steeve nog ,dat ik het te gevaarlijk vond i.v.m. met de ondergraving van cq 1 mtr in deze wand.
Steeve gaf nog te kennen dat 1 mtr acceptabel was en er niets kon gebeuren.
Verkennende aan de overzijde van de berg hoorde ik Sean een gegeven moment roepen naar mij.
Steeve had in het gat gekapt en de overhanging was naar beneden gekomen . Grote brokken waren op hem terecht gekomen en de jongens hebben hem moeten uitgraven.
Er werd besloten 911 te bellen daar Steeve veel pijn had en niet kon bewegen.
Ik ben snel naar de hoofdstraat gelopen.Al wachtende op hulp .De anderen bleven bij Steeve.
Amerika is Amerika niet als er ergens hulp word gevraagd.
Na een cirqa 30 minuten arriveerden zowel 4 brandweer auto,s , en 2 speciale voertuigen voor in de bergen. Diverse politie wagens en politie op motor.Verder twee filmploegen van een plaatselijke tv-station.En als laatste een helikopter.
Er werd met man en macht, alles eraan gedaan om Steeve uit deze benarde positie te bevrijden .
Steeve liep die dag diverse kneuzingen op en drie gebroken ribben.
Al met al een dag die je een impact geeft aan je geweten!!! En je bewuster maakt van de gevaren die er schuilen.
Ik geef vooral de jongere fossil-hunters op dit forum de goede raad mee!!
"Wees verstandig"
Onder ken het gevaar ten alle tijde. Neem geen onnodige risico,s,en schat goed het gevaar in als je werkt onder een wand .
[Bewerkt door Arno op 17-05-2009 om 20:19 NL]
[Bewerkt door Arno op 17-05-2009 om 20:20 NL]
[Bewerkt door Arno op 17-05-2009 om 20:22 NL]
fossiel-hunter Arno
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: USA-Trip Bakersfield (California) part 4
Zo dan, wat een verhaal zeg. Wat erg!! Maar goed dat die er nog heelhuids vanaf is gekomen.
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: USA-Trip Bakersfield (California) part 4
Maar ook in België zijn er mensen die levensmoe zijn. Op een woensdag, een paar weken geleden, waren we op de vlakte.
Rene roept me om te komen kijken en wat we zien is niet te beschrijven. Een grote kuil met daarin weer een soort grot van 1.60 meter hoog (Rene kon er net in staan

Daar heeft dus iemand vaak ingestaan om materiaal van de wand te schrapen. We hebben even snel een fotootje gemaakt waarna Rene dit gat heeft laten instorten.
Sorry voor dit zijspoortje, ga vooral door met posten. Ik geniet er van!
Arjen
Arjen