Geen flauw idee...(met nieuwe foto's)
Geen flauw idee...(met nieuwe foto's)

Nu ben ik niet echt een verzamelaar maar fossielen hebben mij wel altijd geïnteresseerd. Een aantal jaar geleden heb ik dit fossiel gevonden in Duitsland in het Harz gebied. Ik heb zelf geen flauw idee wat het voor fossiel is. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen !
Bij voorbaat dank !
ps. aangezien ik hier op mijn kamer niet de beschikking heb over een foto camera moeten jullie het (voorlopig) doen met deze wat mindere kwaliteit foto's.
pps. op de achterkant (foto 2) zijn volgens mij schelpjes te zien. maar zeker ben ik hier niet van.
Lucas de Jong
[Bewerkt door Lucas0 op 25-05-2009 om 14:41 NL]
[Bewerkt door Lucas0 op 28-05-2009 om 14:46 NL]
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Geen flauw idee...
De foto's zijn inderdaad niet helder, probeer er goede te maken!
Het lijkt me "iets" te zijn, heeft wat weg van een bot, maar het kan ook niets zijn... De foto's zijn écht niet scherp genoeg.
Een snelle zoektocht op google levert me op dat er in het Harzgebied nogal wat resten van Dinosaurussen uit het Jura tijdperk gevonden zijn. Als het iets is kàn het misschien een bot zijn van een sauriër?
Meer info over waar juist in het Harz gebied dit gevonden is kan misschien ook helpen.
Jeroen
Het lijkt me "iets" te zijn, heeft wat weg van een bot, maar het kan ook niets zijn... De foto's zijn écht niet scherp genoeg.
Een snelle zoektocht op google levert me op dat er in het Harzgebied nogal wat resten van Dinosaurussen uit het Jura tijdperk gevonden zijn. Als het iets is kàn het misschien een bot zijn van een sauriër?
Meer info over waar juist in het Harz gebied dit gevonden is kan misschien ook helpen.
Jeroen
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
Maak ook een foto van de doorsnede aan de zijkanten voor de duidelijkheid.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
Ik graaf dus ik ben.
Goed, zoals beloofd hier een aantal scherpere foto's. Ook zitten er een aantal foto's bij van vondsten die ik op de zelfde plek heb gedaan.
Ik heb zelf niet echt een idee wat het fossiel op de 4e foto moet voorstellen maar het lijkt op een soort van plant ? Het formaat van het laatste fossiel (laatse 3 foto's)is ongeveer de grote van een luciferdoosje. Dit fossiel doet mij wel erg denken aan een bot.
Ik hoop dat jullie meer kunnen met deze scherpere foto's !
Antw: Geen flauw idee...(met nieuwe foto's)
de derde foto van de 2de serie doet vermoeden dat het inderdaad een bot is, lijkt op een porienstructuur?
welk bot, geen idee. maar ga naar een museum met dino's en kijk waar een dergelijk bot zit in de skeletten van dino's die ook in de Harz voorkwamen.
hendrik
welk bot, geen idee. maar ga naar een museum met dino's en kijk waar een dergelijk bot zit in de skeletten van dino's die ook in de Harz voorkwamen.
hendrik
Lijkt inderdaad op bot structuur, maar wat voor botten? geen idee.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
Ik graaf dus ik ben.
Ik graaf dus ik ben.
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Ik heb zo mijn twijfels over die botstructuur. Heb je het al eens met een vergrootglas bekeken?
Die foto met dat potlood zijn volgens mij graafgangen.
Die foto met dat potlood zijn volgens mij graafgangen.
Groet,
Niels
Niels