Diefstal fossielen uit auto bij Mill
Diefstal fossielen uit auto bij Mill
Vorige week is er in een auto van Duitse zoekers in Mill ingebroken. Erg vervelend, zeker omdat er ook nog fossielen zij gestolen. Heeft iemand toevallig iets gezien afgelopen dinsdag in Mill?
Eventuele tips graag mailen, dan zal ik het doorsturen naar de gedupeerden. Een beschrijving van de fossielen heb ik inmiddels opgevraagd. Deze zal ik hier posten.
Eventuele tips graag mailen, dan zal ik het doorsturen naar de gedupeerden. Een beschrijving van de fossielen heb ik inmiddels opgevraagd. Deze zal ik hier posten.
Sehr geehrter Herr Zevenberg
Wir ( 3 Personen aus Hamburg ) bitten Sie um Ihre Mithilfe. Am 19.05.2009 wurde unser Auto in Mill aufgebrochen und unser Gepäck mit Fossilien von der ENCI, Eben Emael und den Spülfeldern von Antwerpen
gestohlen. Bei den Funden waren sehr seltene und markante Fossilien, die wir sehr vermissen !!!!!! Ist es Ihnen möglich, uns zu helfen falls anderen Sammlern unser Fossilien angeboten werden, oder mir Tips
zu geben wo typischer Weise solche Fossilien angeboten werden könnten. Auf diesem Wege möchten wir auch andere Sammler warnen, da der Polizei bekannt ist, das in dieser Gegend schon öfter Autos aufgebrochen
wurden. Für Ihre Mühe vielen Dank in Voraus.
Mit freundlichen Grüßen Wiena
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Diefstal fossielen uit auto bij Mill
Dit gaat toch werkelijk te ver? Die mensen hebben zich waarschijnlijk in het zweet gewerkt om leuke fossielen te vinden en dan wordt dit plezier hen op zo'n -ik noem het "zielige"- manier ontnomen.
Ik hoop werkelijk dat ze de daders vatten en dat de stukken kunnen worden teruggevonden. Eveneens hoop ik dat de Duitse verzamelaars hun moed niet laten zakken en hun prachtige hobby door deze vandalenstreken niet opgeven!
[Bewerkt door Hieronymus op 27-05-2009 om 11:07 NL]
Ik hoop werkelijk dat ze de daders vatten en dat de stukken kunnen worden teruggevonden. Eveneens hoop ik dat de Duitse verzamelaars hun moed niet laten zakken en hun prachtige hobby door deze vandalenstreken niet opgeven!
[Bewerkt door Hieronymus op 27-05-2009 om 11:07 NL]
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- Spongebob
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 636 times
Scheisse! Waar stond de auto geparkeerd?
Op de parkeerplaats bij het recreatiegedeelte? Wij (Colin en ik) waren er ook die dinsdag. Als bijna laatsten vertrokken. Nog een zeef gegeven aan een zoeker die z'n spullen vergeten was.
Maar toen wij ons aan het fatsoeneren waren reed er ook een grote, blauwe bestelbus opvallend, maar schijnbaar doelloos heen en weer over het weggetje. Wij hebben er weinig acht op geslagen, maar vonden het wel vreemd.
Ik vond het overigens onsympathiek dat die laatste zoeker, zomaar wegreed met z'n geel/oranje bestelbus en niet de moeite nam de zeef terug te geven.
[Bewerkt door Spongebob op 27-05-2009 om 18:13 NL]
Op de parkeerplaats bij het recreatiegedeelte? Wij (Colin en ik) waren er ook die dinsdag. Als bijna laatsten vertrokken. Nog een zeef gegeven aan een zoeker die z'n spullen vergeten was.
Maar toen wij ons aan het fatsoeneren waren reed er ook een grote, blauwe bestelbus opvallend, maar schijnbaar doelloos heen en weer over het weggetje. Wij hebben er weinig acht op geslagen, maar vonden het wel vreemd.
Ik vond het overigens onsympathiek dat die laatste zoeker, zomaar wegreed met z'n geel/oranje bestelbus en niet de moeite nam de zeef terug te geven.
[Bewerkt door Spongebob op 27-05-2009 om 18:13 NL]
Time fades away (Neil Young)
Ik vermoed dat de auto in het bos aan de Schippersdijk (zijweg Graafseweg) stond - daar ligt al tijden glas van eerdere ingeslagen raampjes.... 
Groet,
Eric

Groet,
Eric
- sharkteethrene
Hallo,
Dat er op die plaats de auto's opengebroken en vernield worden is al jaren het geval.
Het is bij mijzelf ook al twee maal gebeurd,het is dan ook beter de wagen te parkeren bij de fazantweg.(Hier is meer/beter toezicht)
Ook zijn de graafmachines van de eigenaar totaal vernield,lampen kapot geslagen en de ruiten ingegooid.
Tja er lopen rare mensen rond,
Hoop ze graag eens te betrappen.
Rene.
Dat er op die plaats de auto's opengebroken en vernield worden is al jaren het geval.
Het is bij mijzelf ook al twee maal gebeurd,het is dan ook beter de wagen te parkeren bij de fazantweg.(Hier is meer/beter toezicht)
Ook zijn de graafmachines van de eigenaar totaal vernield,lampen kapot geslagen en de ruiten ingegooid.
Tja er lopen rare mensen rond,
Hoop ze graag eens te betrappen.
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Het is een beetje een late reactie, maar ik wil toch wel even kwijt dat ik het erg triest vind dat sommige mensen zo met onze hobby moeten omgaan.
Het zou toch tegek zijn als we straks onderlinge toezicht moeten organiseren op de parkeerplaatsen bij interessante vindplaatsen.
Maar in het geval van een op heterdaad betrapte mishobyist: Prepareren die handel!
Het zou toch tegek zijn als we straks onderlinge toezicht moeten organiseren op de parkeerplaatsen bij interessante vindplaatsen.
Maar in het geval van een op heterdaad betrapte mishobyist: Prepareren die handel!
'Just Pick It!'