Oproep: Mill/Langenboom fossielen
Oproep: Mill/Langenboom fossielen
Bij deze wil ik een oproep plaatsen aan alle verzamelaars van Mill/Langeboom fossielen.
Zoals jullie misschien al via via hebben gehoord ben ik tesamen met andere verzamelaars begonnen om een Determinatie boekwerk van de Vertebraten fauna van Mill/Langenboom samen te stellen.
Inmiddels maken we flinke en bijzondere vorderingen!
Hadden we in de afgelopen jaren ons vooral erg druk gemaakt over het hoe, wat en waarom, maar in het laatste halfjaar is dan het echte werk in een versneld tempo begonnen nl. het inventariseren en het fotograferen!
Tijdens de diverse bezoeken bij een aantal grote en mooie verzamelingen begint het bij ons nu duidelijk te worden dat er echt heel veel materiaal is maar ook heel veel hetzelfde, wat eigenlijk alleen maar goed is!
We gaan daarom ook vrolijk verder met het bezoeken van de verzamelaars, maar via deze weg wil ik toch alle verzamelaars oproepen om hun bijzondere vondsten van Mill/Langenboom aan ons kenbaar te maken via email of via een andere weg. Mocht je een verzamelaar kennen die niet actief is op dit forum vraag deze persoon dan ook om contact met ons op te nemen.
De gezochte bijzondere vondsten zijn vooral de krenten in de pap, iets waarvan anderen zeggen; dat is zeldzaam; die heb ik nog niet; dat is mooi; wat is dat nou weer of daarmee moet je naar een museum………… etc
Denk daarbij aan sprekende voorbeelden zoals een tapir-kies of een heel apart gevormd en mooi botje of een bijzondere haaientand waarvan zelfs Rene stil wordt

Mocht je zoiets hebben kan je altijd vrijblijvend contact opnemen met mij!
Met vriendelijke groeten,
Harold van der Steen
Mede namens de initiatiefnemers Rene, Josine, Frank en Jaap
Zoals jullie misschien al via via hebben gehoord ben ik tesamen met andere verzamelaars begonnen om een Determinatie boekwerk van de Vertebraten fauna van Mill/Langenboom samen te stellen.
Inmiddels maken we flinke en bijzondere vorderingen!
Hadden we in de afgelopen jaren ons vooral erg druk gemaakt over het hoe, wat en waarom, maar in het laatste halfjaar is dan het echte werk in een versneld tempo begonnen nl. het inventariseren en het fotograferen!
Tijdens de diverse bezoeken bij een aantal grote en mooie verzamelingen begint het bij ons nu duidelijk te worden dat er echt heel veel materiaal is maar ook heel veel hetzelfde, wat eigenlijk alleen maar goed is!
We gaan daarom ook vrolijk verder met het bezoeken van de verzamelaars, maar via deze weg wil ik toch alle verzamelaars oproepen om hun bijzondere vondsten van Mill/Langenboom aan ons kenbaar te maken via email of via een andere weg. Mocht je een verzamelaar kennen die niet actief is op dit forum vraag deze persoon dan ook om contact met ons op te nemen.
De gezochte bijzondere vondsten zijn vooral de krenten in de pap, iets waarvan anderen zeggen; dat is zeldzaam; die heb ik nog niet; dat is mooi; wat is dat nou weer of daarmee moet je naar een museum………… etc
Denk daarbij aan sprekende voorbeelden zoals een tapir-kies of een heel apart gevormd en mooi botje of een bijzondere haaientand waarvan zelfs Rene stil wordt

Mocht je zoiets hebben kan je altijd vrijblijvend contact opnemen met mij!
Met vriendelijke groeten,
Harold van der Steen
Mede namens de initiatiefnemers Rene, Josine, Frank en Jaap
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- digging for it
- Contacteer:
- agaathunter
Antw: Oproep: Mill/Langenboom fossielen
Hoi Harald,
Misschien ten overvloede: Zie ook de foto-pagina van deze vindplaats!
Groetjes: Ed
Misschien ten overvloede: Zie ook de foto-pagina van deze vindplaats!
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak
- sharkteethrene
Ola Ed,
Aan dit gegeven zijn we zeker niet voorbij gegaan.
Maar zoals je weet staan hier niet alle vondsten op vermeld,zou ook een beetje veel worden,lol.
Het laatste bericht van een recent lid met een vondstvermelding van een evt tapir tand uit Mill is hier een zeer goed voorbeeld van.
Groetjes,
Rene.
Aan dit gegeven zijn we zeker niet voorbij gegaan.
Maar zoals je weet staan hier niet alle vondsten op vermeld,zou ook een beetje veel worden,lol.
Het laatste bericht van een recent lid met een vondstvermelding van een evt tapir tand uit Mill is hier een zeer goed voorbeeld van.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
je hebt mail
gr nijntje
gr nijntje
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
Hallo Harold,
Ik denk dat er bij de WPZ ook nog wel een aantal verzamelaars zit. Als je ook op de WPZ website een oproepje wilt plaatsen, dan kun je me mailen op webmaster@pleistocenemammals.com
Groetjes,
Natasja
Ik denk dat er bij de WPZ ook nog wel een aantal verzamelaars zit. Als je ook op de WPZ website een oproepje wilt plaatsen, dan kun je me mailen op webmaster@pleistocenemammals.com
Groetjes,
Natasja
- notorynchus
off-topic @patrick : heb je m'n mail ontvangen ?
Heb je er al enkele gestuurd , maar je stuurd niet terug...
Frederik
Heb je er al enkele gestuurd , maar je stuurd niet terug...
Frederik
- digging for it
- Contacteer:
Antw: Oproep: Mill/Langenboom fossielen @ frederik
Ja, heb ik. Maar ik ben er nog niet uit. een hoop van het spul is o.a. ook al verruild weer.
Groeten Patrick
Groeten Patrick