en weer een gewoon dagje hoevenen
en weer een gewoon dagje hoevenen
Hallo iedereen,
Vandaag samen met Francios een dagje hoevenen gedaan.
Het weer viel wel mee met af en toe wat regen was het best wel te doen.
Al in het begin van de zoektocht mocht ik deze Somniosus tand vinden en daar ben ik echt blij mee want deze vind je niet iedere dag.
Mijn zoekmaatje vond in zijn zeef een mooie benedeni en ook nog een erg mooi zonnetje.
We hebben ook nog een tijdje samen met Jan(hammerhead) en Hans (stiek) nog wat zand van tanden ontdaan.
Al met al een mooi dagje geweest.
Groetjes
Erik
E.J.
- Everhardus
Antw: en weer een gewoon dagje hoevenen
Goh, ik moet zeggen dat ik alle ophef over die Somniosus tandjes tot nu toe nog niet zo had begrepen. Deze foto's brengen daar verandering in, erg fraai !! Gr,Marcel
Wat een mooie tand vind ik dat zeg! Ik hoop deze zelf ook eens te mogen treffen op een zoektocht.
Als je het al een gewoon dagje hoevenen noemt
Als je het al een gewoon dagje hoevenen noemt

'Just Pick It!'
Antw: Antw: en weer een gewoon dagje hoevenen
Anders dan alle andere tanden zit de schoonheid van een Somniosus 'm wat mij betreft onder het tandvlees. Een pracht van een tand zolang de wortel er maar aan zit.Everhardus schreef:
Goh, ik moet zeggen dat ik alle ophef over die Somniosus tandjes tot nu toe nog niet zo had begrepen. Deze foto's brengen daar verandering in, erg fraai !! Gr,Marcel
Mooie vondst hoor,
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk
Hallo,
een heel mooi exemplaar! Ik heb er nu diverse 'in levende lijve' mogen zien en vraag me steeds meer af wat de origine is van dat rare 'gaatje' in de wortel van deze soort - wellicht kan iemand daar meer over vertellen?
Groeten, Jan
een heel mooi exemplaar! Ik heb er nu diverse 'in levende lijve' mogen zien en vraag me steeds meer af wat de origine is van dat rare 'gaatje' in de wortel van deze soort - wellicht kan iemand daar meer over vertellen?
Groeten, Jan
wie zoekt zal vinden
- Hammerhead
Hoi Erik,
De foto's staan al op mijn pc!
Ook heel mooi om het tandje "live" te mogen aanschouwen.
Het was leuk om jullie als vrolijke gasten naast me te hebben tijdens het graven.
Wij zijn nog ongeveer een uurtje langer gebleven (en pas kwart voor tien thuis).
Groeten,
Jan
De foto's staan al op mijn pc!
Ook heel mooi om het tandje "live" te mogen aanschouwen.
Het was leuk om jullie als vrolijke gasten naast me te hebben tijdens het graven.
Wij zijn nog ongeveer een uurtje langer gebleven (en pas kwart voor tien thuis).
Groeten,
Jan
de Brabantse bende afdeling Flevoland
- binbinneke
- Contacteer:
Nou, die is werkelijk prachtig, Erik!
Heb ze nog niet zo gauw zó mooi gezien van Hoevenen.
Ik heb er gisteren ook nog twee gevonden, één kroontje en één hele goede.
Maar ik heb jou nog niet overtroffen met die tand van jou
Erg mooi.
gr. robin
Heb ze nog niet zo gauw zó mooi gezien van Hoevenen.
Ik heb er gisteren ook nog twee gevonden, één kroontje en één hele goede.
Maar ik heb jou nog niet overtroffen met die tand van jou

Erg mooi.
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
- binbinneke
- Contacteer:

Eentje van gisteren ... maar die van jou is nog een pakje mooier!
gr. robin
'Search' your way into life.
Nou Robin twee stuks is ook niet slecht en de tand van de foto mag er ook best wel zijn.
Ik kon eerst ook niet geloven dat die van mij zo goed er uit zou zien na het schoonmaken.
Jij weet ook wel dat het wel vaker gebeurd met tanden die op de vindplaats tevoorschijn komen er dan mooier uit zien dan na het schoonmaken en opdrogen.
groetjes en tot ziens
Erik
Ik kon eerst ook niet geloven dat die van mij zo goed er uit zou zien na het schoonmaken.
Jij weet ook wel dat het wel vaker gebeurd met tanden die op de vindplaats tevoorschijn komen er dan mooier uit zien dan na het schoonmaken en opdrogen.
groetjes en tot ziens
Erik
E.J.