Hulp gevraagd tanden Hoevenen.
- Pachydiscus
- Been thanked: 11 times
Hulp gevraagd tanden Hoevenen.
Hallo allemaal,
Ik heb enkele, waarschijnlijk gewone tanden uit Hoevenen waarbij ik met de determinatie twijfel
Foto 1 tm 3: Volgens een zoeker in Hoevenen betrof het een onderkaakste C. hastalis. Daar echter de curve van de punt omhoogwipt als hij vlak ligt, twijfel ik en denk in aan I. oxirhynchus.?????
Foto 4 tm 6: I. oxirhynchus??
Foto 7 tm 9: C. Hastalis???
Digger
- Pachydiscus
Antw: Hulp gevraagd tanden Hoevenen.
Hallo iedereen.
Het feit dat niemand gereageerd heeft op mijn vraag betekent dat dat het inderdaad zo moeilijk is om die tanden te determineren?
Ik ben eigenlijk een Krijt-verzamelaar, maar ga af en toe (voor de afwisseling) ook op andere plaatsen zoeken.
Daardoor ben ik niet zo ingewijd in het tanden-gebeuren van Hoevenen e.o.
Ik ben er echter van overtuigd dat hier leden zitten die mij kunnen zeggen of ik de juiste determinaties gedaan heb.
Groetjes,
Ger
Het feit dat niemand gereageerd heeft op mijn vraag betekent dat dat het inderdaad zo moeilijk is om die tanden te determineren?
Ik ben eigenlijk een Krijt-verzamelaar, maar ga af en toe (voor de afwisseling) ook op andere plaatsen zoeken.
Daardoor ben ik niet zo ingewijd in het tanden-gebeuren van Hoevenen e.o.
Ik ben er echter van overtuigd dat hier leden zitten die mij kunnen zeggen of ik de juiste determinaties gedaan heb.
Groetjes,
Ger
Digger
- notorynchus
1: Zo van de foto zou ik zeggen dat het een lower anterior I oxyrinchus is. Toch lijkt me hastalis niet uitgesloten. De vroege vorm lijkt heel erg op I. oxyrinchus. Gezien de slanke vorm van de kroon zou je eerder geneigd zijn om te denken dat het een oxy is maar toch...
2: 2e upper anterior I oxyrinchus (zie wortellobben die voor de 2e positie pleiten)
3: geen oxy en ook geen hastalis. Lijkt me een lower lateral van een oligoceen beest. Kun je toevallig zien dat hij brede spitsen heeft gehad?
2: 2e upper anterior I oxyrinchus (zie wortellobben die voor de 2e positie pleiten)
3: geen oxy en ook geen hastalis. Lijkt me een lower lateral van een oligoceen beest. Kun je toevallig zien dat hij brede spitsen heeft gehad?
Antw: Antw: Hulp gevraagd tanden Hoevenen.
Niet alle 'i'-tjes klakkeloos door 'c'-tjes vervangen he?notorynchus schreef:
Allemaal C. oxyrinchus denk ik ?
Lanselot ???
Frederik
GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
- notorynchus
Antw: Antw: Antw: Hulp gevraagd tanden Hoevenen.
Hey Pepijn,isis schreef:Niet alle 'i'-tjes klakkeloos door 'c'-tjes vervangen he?notorynchus schreef:
Allemaal C. oxyrinchus denk ik ?
Lanselot ???
Frederik
Je hebt helemaal gelijk.Was wat beïnvloed door het andere topic...
Frederik
- Pachydiscus
Bedankt voor de info.
Wat die derde tand betreft: ik heb meerdere van die tanden gevonden. Waarschijnlijk zijn ze te ver afgesleten om te kunnen determineren.
Wat die derde tand betreft: ik heb meerdere van die tanden gevonden. Waarschijnlijk zijn ze te ver afgesleten om te kunnen determineren.
Digger
- Pachydiscus
Bedankt voor de info.
Digger