Keichousaurus ???

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Spongebob
Has thanked: 416 times
Been thanked: 636 times
Keichousaurus ???

Bericht door Spongebob » 09 aug 2009, 21:16

Op Marktplaats zag ik zoëven toevallig ook een fossiel waarbij ik me afvroeg of de bieder voor € 800,- het schip ingaat of niet: http://verzamelen.marktplaats.nl/minera ... fs=1#photo
Is er van jullie iemand die me kan geruststellen? Is dit een betrouwbare aanbieding? Of moeten we bij de bieder aan de bel trekken?

PS. Ik heb nog even gegoocheld op het internet. Had nog nooit van die Saurus gehoord, maar hij is dus alom bekend. Tja...

[Bewerkt door Spongebob op 09-08-2009 om 21:04 NL]

Time fades away (Neil Young)

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Keichousaurus ???

Bericht door Gerrit-Jan » 09 aug 2009, 22:49

Hey Tom,

lijkt mij dus hartstikke fake!!

Trouwens als er maar een van is dan kan die man niet tellen. Staan er twee op de foto
:D

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Carcharias
Contacteer:

Bericht door Carcharias » 09 aug 2009, 23:16

Hey Gerrit-Jan,

Vanaf de foto's is dat lastig te zien. Je zou het stuk in het echt moeten zien om het zeker te weten. Maar ik heb nog nooit gezien of gehoord dat er zoveel bij elkaar gevonden zijn. Het zou best kunnen hoor, maar bij dit soort stukken zou ik waakzaam zijn. Vooral de prijs geeft aan dat het om een verkoper gaat die er weinig vanaf weet of dat het stuk inderdaad fake is, aangezien de prijs niet echt hoog is voor dit stuk. Maar dat is mijn mening. Mocht je interresse hebben in zo'n stuk, dan zou ik gewoon eens bij die man langs gaan, dan weet je gelijk hoe en wat.

Mvg, Robbin

[Bewerkt door Carcharias op 09-08-2009 om 22:17 NL]

Luctor et Emergo

Spongebob
Has thanked: 416 times
Been thanked: 636 times
Antw: Antw: Keichousaurus ???

Bericht door Spongebob » 09 aug 2009, 23:29

Carcharias schreef:
ik heb nog nooit gezien of gehoord dat er zoveel bij elkaar gevonden zijn. Het zou best kunnen hoor, maar bij dit soort stukken zou ik waakzaam zijn. Vooral de prijs geeft aan dat het om een verkoper gaat die er weinig vanaf weet of dat het stuk inderdaad fake is, aangezien de prijs niet echt hoog is voor dit stuk. Maar dat is mijn mening. Mocht je interresse hebben in zo'n stuk, dan zou ik gewoon eens bij die man langs gaan, dan weet je gelijk hoe en wat.
Het stel voert een prachtig dansje op.
Het ziet er haast te mooi uit.
Van interesse in kopen is overigens geen enkele sprake.

Time fades away (Neil Young)

Erik-B
Been thanked: 1 time

Bericht door Erik-B » 09 aug 2009, 23:43

Als het goed is gaan het om sauriers uit de Pachypleurosaurier familie uit het Trias.Of ze echt zijn zou het niet weten.Weet dat ze vaak op E-bay worden aangeboden.En dan kost 1 zo,n skeletje al 1800 eurie,s

Henk Jan
Has thanked: 1 time

Bericht door Henk Jan » 10 aug 2009, 17:18

Hier zijn al enkele discussies over geweest, een paar jaar geleden. Zoek maar op. Bij vervalsingen zijn er overigens vaak meerdere exemplaren in een steen te zien.

HJ

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 10 aug 2009, 17:34

khad die aanbieding eergister ook gezien, ze liggen wel heel mooi in een kringetje vinden jullie niet? en allemaal een andere kant op. als er zoveel bij elkaar zouden liggen zou den ze allemaal meer in dezelfde richting liggen door de stroming. (volgens mij)

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 10 aug 2009, 17:34

Ik heb eveneens zware bedenkingen bij de echtheid van dit stuk, en dat is dan nog zacht uitgedrukt. De volgende zaken vallen mij op:
- dergelijke multi-stukken (zelfs al zijn het er maar 2) zijn uiterst zeldzaam op de markt
- de beestjes zijn dan nog eens zeer proper geschikt op de steen
- de foto's zijn van lage kwaliteit, onduidelijk genoeg om artefacten van een vervalsing te verbergen, en niet duidelijk genoeg om de fijne details van een authentiek fossiel te tonen (trouwens, hoe zou je op basis van die foto's de kwaliteit van de preparatie moeten inschatten, iets wat enorm veel invloed heeft op de prijs?)
- begeleidende tekst is zo mogelijk van een nog bedenkelijkere kwaliteit
- geen foto's van achterkant van de steen (vaak zijn vervalsingen te ontmaskeren door de achterkant eens nauwkeurig te bekijken)
- het verkoopskanaal (marktplaats) is een bijzonder slechte keuze om een dergelijk waardevol stuk te verkopen, moest het authentiek zijn.
- het verkoopskanaal (marktplaats) is een bijzonder goede keuze om een vervalsing voor een redelijk bedrag te verpatsen aan een onwetende koper.

De conclusie ligt naar mijn bescheiden mening voor de hand.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Erik-B

Bericht door Erik-B » 10 aug 2009, 18:01

Als ik dan het schip in moest gaan zou ik die van 200 euro nemen.Die lijkt me nog redelijk betrouwbaar

nestor

Bericht door nestor » 10 aug 2009, 18:09

Zou ik toch ook maar niet doen. Lijkt me ook fraai chinees maakwerk.(Misschien is de verkoper zelf het schip ingegaan).

De senioribus nil nisi bene

Gesloten