Inschrijven Fossielweek Denemarken
Inschrijven Fossielweek Denemarken
waar en wanneer?
We nodigen iedereen van harte uit om deel te nemen aan de Fossiel.net week in Denemarken van maandag 19 tot vrijdag 23 Oktober 2009. Dit valt voor noord en midden Nederland in de Herfstvakantie.
Eventueel kan men dit combineren met de uitstap naar Hannover in Duitsland. Hiervoor moet apart worden ingeschreven. Zie: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=9192
Organisatie
De organisatie is is handen van Martijn Schalk (Supergraver) en Herman Zevenberg (Webmaster).
Programma
Het exacte programma is nog niet bekend, maar we stellen een interessant programma samen van groeves zoals Fakse, Sigelslev, Mors, etc. We zullen zo snel mogelijk het exacte programma bekend maken.
Aantal Deelnemers
We behouden ons het recht voor om bij een te laag aantal deelnemers de tocht af te gelasten.
Kosten
Voor de excursie zal per persoon een laag bedrag worden gevraagd (+/- 5 euro p.p.) om de kosten van de organisatie en een excursiegidsje te dekken. Dit kan kontant worden voldaan tijdens de excursie. Verder moet iedereen rekening houden met kosten voor de overnachtingen, tol / veerverbindingen, eten en brandstof. Om de kosten te drukken kun je proberen te carpoolen met andere deelnemers.
Overnachtingen
We zullen suggesties doen voor geschikte campings. In oktober zal er voldoende plek zijn. Het staat iedereen vrij ergens anders te overnachten indien gewenst (zelf regelen)
Vondsten
Denemarken bestaat grotendeels uit afzettingen uit het Krijt en Paleogeen. In de kalksteen worden een veelheid aan soorten fossielen gevonden waaronder (gewone en regulaire) zee-egels. In de vulkanische Moler afzettingen kunnen onder andere fossielen visjes worden gevonden. Zie ook de vindplaatsenpagina en fotopagina voor de vondsten!
Inschrijven
Vooraf inschrijven is verplicht! We zullen de ingeschreven
Mail de volgende gegevens naar Herman (webmaster) via webmaster@fossiel.net .
- Naam
- Forumnaam
- Adresgegevens
- Telefoonnummer (GSM)
- Emailadres
- Dagen van deelname
- Aantal meereizende personen (ook namen doorgeven)
- Bijzondere gegevens (vb. vegetariër, medische condities waarvan we op de hoogte moeten zijn)
Meenemen
Regenkleding, hamer, beitels, inpakmateriaal, helm, zaklamp, kampeerspullen, kookspullen en eten, etc.
Verder informatie
We zullen via het forum en de mail nadere informatie voor de deelnemers bekend maken in de week voor de excursie. Houd ook tussentijds het forum in de gaten. Uiteraard kunnen vragen ook gemaild worden.
[Bewerkt door webmaster op 06-08-2009 om 21:40 NL]
[Bewerkt door Frederik op 25-10-2009 om 11:03 NL]
We nodigen iedereen van harte uit om deel te nemen aan de Fossiel.net week in Denemarken van maandag 19 tot vrijdag 23 Oktober 2009. Dit valt voor noord en midden Nederland in de Herfstvakantie.
Eventueel kan men dit combineren met de uitstap naar Hannover in Duitsland. Hiervoor moet apart worden ingeschreven. Zie: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=9192
Organisatie
De organisatie is is handen van Martijn Schalk (Supergraver) en Herman Zevenberg (Webmaster).
Programma
Het exacte programma is nog niet bekend, maar we stellen een interessant programma samen van groeves zoals Fakse, Sigelslev, Mors, etc. We zullen zo snel mogelijk het exacte programma bekend maken.
Aantal Deelnemers
We behouden ons het recht voor om bij een te laag aantal deelnemers de tocht af te gelasten.
Kosten
Voor de excursie zal per persoon een laag bedrag worden gevraagd (+/- 5 euro p.p.) om de kosten van de organisatie en een excursiegidsje te dekken. Dit kan kontant worden voldaan tijdens de excursie. Verder moet iedereen rekening houden met kosten voor de overnachtingen, tol / veerverbindingen, eten en brandstof. Om de kosten te drukken kun je proberen te carpoolen met andere deelnemers.
Overnachtingen
We zullen suggesties doen voor geschikte campings. In oktober zal er voldoende plek zijn. Het staat iedereen vrij ergens anders te overnachten indien gewenst (zelf regelen)
Vondsten
Denemarken bestaat grotendeels uit afzettingen uit het Krijt en Paleogeen. In de kalksteen worden een veelheid aan soorten fossielen gevonden waaronder (gewone en regulaire) zee-egels. In de vulkanische Moler afzettingen kunnen onder andere fossielen visjes worden gevonden. Zie ook de vindplaatsenpagina en fotopagina voor de vondsten!
Inschrijven
Vooraf inschrijven is verplicht! We zullen de ingeschreven
Mail de volgende gegevens naar Herman (webmaster) via webmaster@fossiel.net .
- Naam
- Forumnaam
- Adresgegevens
- Telefoonnummer (GSM)
- Emailadres
- Dagen van deelname
- Aantal meereizende personen (ook namen doorgeven)
- Bijzondere gegevens (vb. vegetariër, medische condities waarvan we op de hoogte moeten zijn)
Meenemen
Regenkleding, hamer, beitels, inpakmateriaal, helm, zaklamp, kampeerspullen, kookspullen en eten, etc.
Verder informatie
We zullen via het forum en de mail nadere informatie voor de deelnemers bekend maken in de week voor de excursie. Houd ook tussentijds het forum in de gaten. Uiteraard kunnen vragen ook gemaild worden.
[Bewerkt door webmaster op 06-08-2009 om 21:40 NL]
[Bewerkt door Frederik op 25-10-2009 om 11:03 NL]
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Antw: Inschrijven Fossielweek Denemarken
Deelnemerslijst
- Martijn Schalk (Supergraver)
- Herman Zevenberg (Webmaster)
- Esther (Olifant)
- Gerrit-Jan Tijman (Gerrit Jan)
- Robert Schneiders (Romi113)
- Mirjam Schneiders
- Johan Vellekoop (FossilDude) (Geen eigen vervoer)
- AFGEMELD Sander Schouten (SantanaFormatie)
- AFGEMELD Anton Schouten,
- AFGEMELD Jeanette Schouten- Verlinde
- Johannes van der Velde (foram)
- Liesbeth van der Velde
- Yolanthe Cornelisse
- Myrddin Tieleman (11 jr)
- Janny Louws - Fokker
- Tinus Louws
- Marchien (René en Marchien)
- René
(lijst wordt regelmatig aangevuld met nieuwe inschrijvingen)
[Bewerkt door webmaster op 28-09-2009 om 14:59 NL]
[Bewerkt door webmaster op 08-10-2009 om 13:59 NL]
[Bewerkt door Frederik op 05-11-2009 om 22:16 NL]
- Martijn Schalk (Supergraver)
- Herman Zevenberg (Webmaster)
- Esther (Olifant)
- Gerrit-Jan Tijman (Gerrit Jan)
- Robert Schneiders (Romi113)
- Mirjam Schneiders
- Johan Vellekoop (FossilDude) (Geen eigen vervoer)
- AFGEMELD Sander Schouten (SantanaFormatie)
- AFGEMELD Anton Schouten,
- AFGEMELD Jeanette Schouten- Verlinde
- Johannes van der Velde (foram)
- Liesbeth van der Velde
- Yolanthe Cornelisse
- Myrddin Tieleman (11 jr)
- Janny Louws - Fokker
- Tinus Louws
- Marchien (René en Marchien)
- René
(lijst wordt regelmatig aangevuld met nieuwe inschrijvingen)
[Bewerkt door webmaster op 28-09-2009 om 14:59 NL]
[Bewerkt door webmaster op 08-10-2009 om 13:59 NL]
[Bewerkt door Frederik op 05-11-2009 om 22:16 NL]
Kennis telt!
- Supergraver
Woooww al zes (6) deelnemers!!!!! Schiet lekker op 
Kom op mensen ik rij ook 2 a 3 maal per jaar naar Nederland en Belgie voor de tandjes, Doe es gek en ga mee!!
Groeten uit Norge,
Martijn

Kom op mensen ik rij ook 2 a 3 maal per jaar naar Nederland en Belgie voor de tandjes, Doe es gek en ga mee!!
Groeten uit Norge,
Martijn
- sharkteethrene
Ola Martijn,
Vanzelfsprekend was ik graag van de partij geweest,Helaas komen we pas laat op de avond van 19de terug van onze geplande USA trip.
Zeer zeer spijtig,persoonlijk was ik graag die kant eens uitgegaan.
Het lijkt mij een zeer leuke ervaring,die je nooit vergeet en dus zeker de moeite waard is.
Veel plezier (en geluk) aan diegene die wel gaan.
Groetjes,
Rene.
Vanzelfsprekend was ik graag van de partij geweest,Helaas komen we pas laat op de avond van 19de terug van onze geplande USA trip.
Zeer zeer spijtig,persoonlijk was ik graag die kant eens uitgegaan.
Het lijkt mij een zeer leuke ervaring,die je nooit vergeet en dus zeker de moeite waard is.
Veel plezier (en geluk) aan diegene die wel gaan.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Helaas ben ik niet vrij van school die data. Ik kan dus jammer genoeg niet mee. Wellicht dat ik de volgende keer mee kan!
Wel wil ik iedereen heel veel plezier toewensen die wel meegaan! Goede vondsten doen en natuurlijk showen op het forum
Wel wil ik iedereen heel veel plezier toewensen die wel meegaan! Goede vondsten doen en natuurlijk showen op het forum

'Just Pick It!'
Hallo Martijn
Ik ben nog in beraad:)
Ik wil wel graag, maar moet wel kijken of het ook allemaal kan ivm auto, kids ed.
gr
pearl
Ik ben nog in beraad:)
Ik wil wel graag, maar moet wel kijken of het ook allemaal kan ivm auto, kids ed.
gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
- Supergraver
Ik ben inmiddels (tijdelijk) gestopt met de voorbereidingen. Het Moler Museum is vrijwel rond en Fakse is ook geen probleem. Sigerslev wacht ik echt mee tot er meer dan 10 mensen zich hebben ingeschreven. Ik ga bij deze groeve geen modder figuur slaan omdat ik hier ook vaker zoek en wil gaan zoeken.
Dus nogmaals: kom op en ga met ons mee!
Groeten uit Norge!
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 10-08-2009 om 16:04 NL]
Dus nogmaals: kom op en ga met ons mee!
Groeten uit Norge!
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 10-08-2009 om 16:04 NL]
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hey Martijn,
gaaf dat we dat museum gaan bezoeken en Fakse is ook geweldig!!!
Heb je ook al naar een uitvalbasis (camping) gekeken. Ik wil er wel even op googelen maar dan moet ik even alle locaties weten. Stuur je ze even toe.
En inderdaad. Ik ben dan wel vrijgezel (dus heb makkelijk praten), maar toch DIT IS EEN UNIEKE KANS, SCHRIJF U IN!!! (Hoe meer zielen hoe meer vreugde)
Groet
gaaf dat we dat museum gaan bezoeken en Fakse is ook geweldig!!!
Heb je ook al naar een uitvalbasis (camping) gekeken. Ik wil er wel even op googelen maar dan moet ik even alle locaties weten. Stuur je ze even toe.
En inderdaad. Ik ben dan wel vrijgezel (dus heb makkelijk praten), maar toch DIT IS EEN UNIEKE KANS, SCHRIJF U IN!!! (Hoe meer zielen hoe meer vreugde)
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Wij vinden het ook super om met een groep van het forum te gaan zoeken. Vooral Denemarken. Dus wij sluiten ons bij de oproep van Martijen en Gerrit Jan aan.
Meld je aan om mee te gaan. Dit zelfde geld voor Hannover.
Dan weten de organisatoren tenminste voor wie (en hoeveel) ze bezig zijn.
Nu al vast mijn petje af voor het organiseren van zo´n weekeinde en vooral voor een hele week.
groetjes en tot in Hannover en/of Denemarken.
Robert en Mirjam
[Bewerkt door romi113 op 11-08-2009 om 14:48 NL]
Meld je aan om mee te gaan. Dit zelfde geld voor Hannover.
Dan weten de organisatoren tenminste voor wie (en hoeveel) ze bezig zijn.
Nu al vast mijn petje af voor het organiseren van zo´n weekeinde en vooral voor een hele week.
groetjes en tot in Hannover en/of Denemarken.
Robert en Mirjam
[Bewerkt door romi113 op 11-08-2009 om 14:48 NL]
Groningse afdeling van de Brabantse Bende
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Beste forumleden!
Ik heb mij reeds ingeschreven voor de Fossielweek in Denemarken. Ik ben echter nog op zoek naar vervoer!
Is er iemand die nog ruimte heeft in de auto? Ik ben uiteraard bereid om in de brandstof kosten e.d. te delen.
Alvast bedankt,
Groet,
Johan
Ik heb mij reeds ingeschreven voor de Fossielweek in Denemarken. Ik ben echter nog op zoek naar vervoer!
Is er iemand die nog ruimte heeft in de auto? Ik ben uiteraard bereid om in de brandstof kosten e.d. te delen.
Alvast bedankt,
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)