nog een paar kleintjes omgeving antwerpen
nog een paar kleintjes omgeving antwerpen

1 carcharoides catticus 3 mm
2 ?????2mm
3 ?????2,5 mm
4 cetorhinus maximus 3 mm
5 cetorhinus maximus OF c.parvus 1,5 mm
6 ????? 4 mm
7 ????? 3,5 mm
8 cosmopolitodus hastalis 2,5 mm
9 geen idee 5,5 mm
10 cosmopolitodus hastalis posterieur 3 mm
wie weet of dit klopt grtn arien
[Bewerkt door mirre2be op 05-09-2009 om 19:51 NL]
- notorynchus
Antw: nog een paar kleintjes omgeving antwerpen
2)Lamna nasus of Odontaspid
9)Eotrigonodon serratus
Frederik
9)Eotrigonodon serratus
Frederik
Dag Arien,
Het tandje op foto 4 vraagt om een paar betere plaatjes uit verschillende hoeken. 't Zou wel eens...
Maar laat ik daar niet op vooruitlopen; zou je erin slagen wat extra beeld te plaatsen?
Groeten, Jan
Het tandje op foto 4 vraagt om een paar betere plaatjes uit verschillende hoeken. 't Zou wel eens...
Maar laat ik daar niet op vooruitlopen; zou je erin slagen wat extra beeld te plaatsen?
Groeten, Jan
wie zoekt zal vinden
- sharkteethrene
Ola Arien,
Foto 8 en 10 zijn geen Cosmopolitodus hastalis.
Foto 8 kan zowel Isurus oxyrinchus alswel Isurus retroflexus betreffen.
Deze posterieur is zo klein dat een specifieke soortnaam er moeilijk aan verbonden kan worden (dit zeker door enkel en alleen aan de hand van enkele foto's)
Foto 10 betreft zonder twijvel een Isurus oxyrinchus.
De bewaartoestand en kleur kan wel degelijk iets toevoegen bij een determinatie over bepaalde species.
Elke periode/afzetting kan verschillende bewaringen en kleur vertegenwoordigen.(Voor de tegenstanders,dit KAN!! het behoeft niet altijd zo te zijn,elke locatie/vindplaats is anders)
Zelf heb ik in-situ gezocht waarbij er een Krijtlaag aanwezig was met net erboven een Miocene periode.
Het aangetroffen materiaal uit het Krijt was wit,dit integenstelling tot het Miocene materiaal wat diverse andere kleuren had.
Dat dit geen exacte wetenschap is,tsjaa daar ben ik van overtuigd (het zal het waarschijnlijk ook nooit worden)
Maar wel een gegeven wat we niet kunnen negeren.
Nog een stapje verder,ben nu toch bezig haha:
Graag een fotootje van een Cosmopolitodus hastalis,met deze kleur/bewaartoestand,compleet met de duidelijke aanwezige "gele rand" aan de kroonbasis?
Groetjes,
Rene.
Foto 8 en 10 zijn geen Cosmopolitodus hastalis.
Foto 8 kan zowel Isurus oxyrinchus alswel Isurus retroflexus betreffen.
Deze posterieur is zo klein dat een specifieke soortnaam er moeilijk aan verbonden kan worden (dit zeker door enkel en alleen aan de hand van enkele foto's)
Foto 10 betreft zonder twijvel een Isurus oxyrinchus.
De bewaartoestand en kleur kan wel degelijk iets toevoegen bij een determinatie over bepaalde species.
Elke periode/afzetting kan verschillende bewaringen en kleur vertegenwoordigen.(Voor de tegenstanders,dit KAN!! het behoeft niet altijd zo te zijn,elke locatie/vindplaats is anders)
Zelf heb ik in-situ gezocht waarbij er een Krijtlaag aanwezig was met net erboven een Miocene periode.
Het aangetroffen materiaal uit het Krijt was wit,dit integenstelling tot het Miocene materiaal wat diverse andere kleuren had.
Dat dit geen exacte wetenschap is,tsjaa daar ben ik van overtuigd (het zal het waarschijnlijk ook nooit worden)
Maar wel een gegeven wat we niet kunnen negeren.
Nog een stapje verder,ben nu toch bezig haha:
Graag een fotootje van een Cosmopolitodus hastalis,met deze kleur/bewaartoestand,compleet met de duidelijke aanwezige "gele rand" aan de kroonbasis?
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- Supergraver
tandje 4 is een bovenkaakse Somniosus microcephalus.
gr
Martijn
gr
Martijn
Antw: Antw: nog een paar kleintjes omgeving antwerpen
Ik denk dat het een tandje is van Cetorhinus cf. maximus...Supergraver schreef:
tandje 4 is een bovenkaakse Somniosus microcephalus.
gr
Martijn
Somniosus uppers hebben een andere wortel...
http://users.skynet.be/somniosus/Somniosus.htm