Dit kan echt niet!!!

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Supergraver
Antw: Dit kan echt niet!!!

Bericht door Supergraver » 28 jun 2005, 20:35

Sorry jongens en meisjes,
maar ik bedoelde dit inderdaad, zoals Casper als schreef ironisch. Jullie moeten me niet zo vaak zo heel serieus nemen. Tevens vergeet ik vaak van die smilies ;) erbij te zetten. Ik hou af en toe gewoon van een beetje discussie, maar ik zal me verder een beetje inhouden.

He Sommie ben je het met me eens dat die eerste een \'lemonshark\' is? Negaprion?

Gr.

Martijn

Smaug
Community Manager
Has thanked: 225 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Smaug » 28 jun 2005, 20:38

Het is wel een forum over fossielen, maar dat betekend toch niet dat je in het Forum \"overige onderwerpen\" geen discussies mag voeren over overige onderwerpen :D ;)

Mijn mening (Let op het woord mening) over de hiervoor besproken onderwerpen:

FOUTE SOUVENIERS

Ik ben faliekant tegen de koop en verkoop van dierlijke en plantaardige souvenirs. Zeker als dit souvenirs zijn uit het wild want dit is over het algemeen een vorm van roofbouw die instant word gehouden door de onnozele toerist.

De enige uitzondering op dit soort souvenirs is misschien te maken bij bijvoorbeeld een krokodillenfarm waar de restproducten (schedels, opgezette overleden jongen, vlees en krokodillen leer) legaal te koop zijn. (Let wel, ik moet er niks van hebben.)

Tegen Boukje, en andere mensen die thuis nog zo\'n souvenir hebben liggen, zeg ik: Gooi het niet weg, je hebt het nu en dat is een stommiteit uit het verleden, maar als je het nu weggooit is het dier echt helemaal voor l*l gedood.

DE CONSUMPTIE MAATSCHAPPIJ

We zijn hier allemaal (aanname) opgegroeid in de westerse consumptie wereld en het patroon van overconsumeren is er in ons hele leven ingesleten, dat is lastig te doorbreken. Dat we dit patroon moeten doorbreken is een feit. We vreten , zuipen, willen telkens meer dingen en maken te veel rotzooi. En dat allemaal over de ruggen van mensen in de derde wereld die voor een hongerloon, betaald door multinationals, onze luxegoederen produceren.

Ik ben hier helaas ook schuldig aan.

Mijn eten word voor 90% op massale wijze geproduceerd in de bio-industrie. Ik wil dat graag veranderen en aangezien ik straks zelf voor mijn eten ga zorgen zal dat ook veranderen. Ik blijf vlees eten (ik vind het lekker) maar dat zal ipv 5 keer in de week, zoals ik nu bij mijn ouders krijg (ja ik kan nee zeggen), terug gebracht worden naar hooguit 2 keer in de week met daarnaast misschien nog 1 keer kip en 1 keer vis. De rest van de week zonder. Ik hoop straks zoveel mogelijk biologisch (scharrel) eten te kopen.

Dat is ook iets voor onze maatschappij. Matigen. Veel minder bio-industrie en meer kleinschaliger en lokaal geproduceerd biologisch voedsel. Dat is goed voor de dieren en goed voor de boeren en uiteindelijk ook goed voor de consument.

We moeten sowieso af van de multinationals die ons verplichten om bij hun en alleen maar bij hun onze goederen te halen. Ik wil keuze! Ik wil niet dezelfde kleding als de buurman. Ik hoef niet zo nodig op elke straathoek een mac, een burger king of een kfc. Als ik uit eten wil, wil ik eerlijk en lekker eten bereid door iemand die het leuk vind om voor zijn klanten te koken. Ik hoef geen lopende band burger die bestaat uit 100 genetisch gemanipuleerde koeien, op een bedje van verlepte sla in een klef broodje. Smerig! O ja, en ik hoef niet elke week een nieuwe mobiel.

Al die grote Amerikaanse ketens zorgen ervoor dat de middenstand in de binnensteden achteruit gaat. Zeker als ze straks een WallMart neerzetten (zoveel mogelijk artikelen voor dumpprijzen) gegarandeerd dat er hier dan meer werkeloosheid komt. Dat de leuke winkeltjes in de steden verdwijnen en de binnensteden onleefbaar worden.

Ik denk dat ik nu maar eens moet ophouden. Een eindoplossing heb ik toch niet…

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Maarten

Bericht door Maarten » 28 jun 2005, 20:51

Je kunt echt wel bijdragen: geen ivoor, geen recente haaientanden, geen recent koraal, geen slangenleer etc.

Is gewoon niet nodig! Toch niet zo moeilijk, ik voel me ook geen moraal ridder maar gewoon iemand die genief van levende haaien, slangen, olifanten et.c etc.

Maarten

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 28 jun 2005, 21:17

En toch blijf ik een aanhanger van koens eerste post, en hoewel ik het natuurlijk niet GOED vind om een haaienkaakje te kopen, ik wil er toch één hebben.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Koen

Bericht door Koen » 28 jun 2005, 22:44

Ik ben echt blij dat er hierover gediscussieerd wordt! Ik neem op vlak van het milieu altijd een zeer extreme houding aan, met als reden om een discussie op gang te zetten! Als iedereen een beetje zijn best doet en zijn totale consumptie wat matigt dan gaan we de goeie kant op! Beetje nadenken, beetje matigen, beetje betere wereld. Dat we de wereld niet kunnen veranderen dat is ook niet waar, alle verzet komt gelijkmatig en uit een klein hoekje... En nogmaals vind ik het fijn dat veel mensen zich betrekken bij deze discussie, het is leerrijk voor iedereen!
groeten
Koen

Supergraver

Bericht door Supergraver » 28 jun 2005, 23:30

Beste Koen,

Hoewel je streven mooi is, zal de realiteit zwaar, moeizaam en onhaalbaar blijken.

Succes!

Gr.

Martijn

Maarten
Antw: Antw: Dit kan echt niet!!!

Bericht door Maarten » 29 jun 2005, 08:26

Supergraver schreef:
Beste Koen,

Hoewel je streven mooi is, zal de realiteit zwaar, moeizaam en onhaalbaar blijken.

Succes!

Gr.

Datklopt, de wereld proberen te veranderen lopt op een frustratie uit, echter bij jezelf kleine dingen verandenren zoals geen recente haaientanden en kaken te kopen helpt een klein beetje. Casper, ook ik wil graag een kaakje of recente tanden hebben maar doe dit dus gewoon niet!
Martijn

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Galeocerdo
Antw: Antw: Antw: Dit kan echt niet!!!

Bericht door Galeocerdo » 29 jun 2005, 15:16

Koen schreef:
Galeocerdo schreef:

Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

Taco
mooi gezegd!
dus stel jezelf eens wat vragen:

eet je vlees of ben je vegetariër? rij je met de auto, of gebruik je het openbaar vervoer of de fiets? als je een terras laat plaatsen thuis, in tropisch hout dan? Eet je voeding van biologische landbouw? Sorteer je je afval en koop je gericht producten met weinig verpakking? Drink je Cola? Ga je naar de McDonalds? Stel je je vragen bij GMO\'s? Verbruik je bewust minder water?Minder electriciteit?....
Er zijn zoveel dingen die je (onpersoonlijk) niet doet om de wereld tegen de ondergang te behoeden, dus doe niet effe snel zielig om een haaietand als je voor de rest je ogen sluit...

Koen,

Kennen wij elkaar? Volgens mij niet! Dus ben je vast helderziend, want je denkt te weten wat ik wel en niet doe.

Vriendelijke groeten,

Taco

[Bewerkt door Galeocerdo op 29-06-2005 om 14:34 NL]

Gr. Taco

Koen

Bericht door Koen » 29 jun 2005, 15:52

Helderziende? Neen, daarom dat ik achter het woordje \"je\" tussen haakjes \"onpersoonlijk\" schreef. Hiermee wil ik gewoon \"je\" als mens aangeven in onze maatschappij en heb ik niemand persoonlijk bedoeld.
Ik wil gewoon aantonen dat veel mensen zielig doen over iets: een lieve panda die bedreigd is, of een haai die gedood wordt omwille van zijn tanden, maar voor de rest worden de oogjes gesloten voor andere problemen, die even problematisch zijn, maar echter geen hoge \"aaibaarheid\" hebben.
Dus voel je niet persoonlijk aangevallen (als je daar wel behoefte aan hebt geen probleem) door wat ik schreef, het was een algemene opmerking

Supergraver
Antw: Antw: Dit kan echt niet!!!

Bericht door Supergraver » 29 jun 2005, 16:15

Koen schreef:
Helderziende? Neen, daarom dat ik achter het woordje \"je\" tussen haakjes \"onpersoonlijk\" schreef. Hiermee wil ik gewoon \"je\" als mens aangeven in onze maatschappij en heb ik niemand persoonlijk bedoeld.
Ik wil gewoon aantonen dat veel mensen zielig doen over iets: een lieve panda die bedreigd is, of een haai die gedood wordt omwille van zijn tanden, maar voor de rest worden de oogjes gesloten voor andere problemen, die even problematisch zijn, maar echter geen hoge \"aaibaarheid\" hebben.
Dus voel je niet persoonlijk aangevallen (als je daar wel behoefte aan hebt geen probleem) door wat ik schreef, het was een algemene opmerking
Beste Koen,

Wat een vergelijking of men nou de fiets neemt ipv de auto of een lieve panda dood.
Beetje vreemd.....
Ik denk dat de stimulans voor \'de mens\' is dat er op korte termijn resultaat te zien is. Voor de panda: x jaar geleden: y aantal, nu y aantal + q %. Hier over krijf+gt de mens een goed gevoel, dat hij wat heeft betekent om dat hij of zij een donatie had gegeven (wereld verbetering op afstand).
Thuis: fiets (auto is wel makkelijker), mc Donnalds (lekker op z\'n tijd), biefstuk (ik laat m\'n biefstukkie toch niet liggen) etc etc. De mens ziet er vaak alleen maar ongemakken in en het zal dus veel moeilijker zijn om zo de wereld te verbeteren.
Vandaar dat ik zeg: red de Panda, probeer de fiets te nemen en die twee haaienkaken aan de wand, laat ik lekker hangen. ;) :)

Gr.

Martijn

Gesloten