Schedels gezocht.

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
Marlies
Schedels gezocht.

Bericht door Marlies » 13 sep 2009, 18:14

Ik ben studente vrije beeldende kunsten te academie voor schone kunsten (Aalst), en zit dit jaar in mijn laatste jaar, met bijhorend eindwerk.
Hiervoor wil ik juwelen maken met schedeltjes, en ben dus op zoek naar tips waar ik die kan vinden/kopen (ik denk aan schedels van knaagdieren, vogels en katten).

Alvast bedankt.

[Bewerkt door Marlies op 13-09-2009 om 17:15 NL]

arendsoog
Antw: Schedels gezocht.

Bericht door arendsoog » 13 sep 2009, 18:55

Dag Marlies,

't Wordt pas écht kunst als je in dat wat je maakt iets verwerkt waar je écht je best voor hebt moeten doen...
Goed zoeken dus!
Een tipje dan: knaagdierschedeltjes komen veelvuldig voor in uilenballen - eerst een groepje uilen zoeken dus, en vervolgens goed onder hun boom speuren.

Groeten

wie zoekt zal vinden

Benjamin
Contacteer:

Bericht door Benjamin » 13 sep 2009, 19:32

Hallo Marlies,

Ook nog even een tip van mijn kant. Vogelschedeltjes zijn erg broos en zijn niet echt geschikt voor het maken van juwelen. Schedels van grotere knaagdieren (bv. konijn) en katten zijn wel stevig genoeg.

Groeten,

Tim

Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.

Marlies

Bericht door Marlies » 13 sep 2009, 20:38

@ arendsoog
Bedankt voor je reactie!
Ik weet het, daar is al veel tijd ingekropen; maar helaas kan ik niet enkel juwelen maken, maar moet ik er nog een andere hoop praktijkwerken (en theorie) creëren. De tijd staat niet aan mijn kant.

@ Benjamin
Ook bedankt voor je reactie!
Ik heb ondervonden dat ze nogal broos zijn. De juwelen zouden ook niet echt gedragen worden, het is 'enkel voor de show'.

arendsoog
Antw: Antw: Schedels gezocht.

Bericht door arendsoog » 13 sep 2009, 23:38

Marlies schreef:
@ arendsoog
Bedankt voor je reactie!
Ik weet het, daar is al veel tijd ingekropen; maar helaas kan ik niet enkel juwelen maken, maar moet ik er nog een andere hoop praktijkwerken (en theorie) creëren. De tijd staat niet aan mijn kant.

Hey Marlies,

"De tijd staat niet aan mijn kant." Dat is een argument dat ik verwacht van de gemiddelde manager in spé (en niet alleen in spé trouwens...), niet van een kunstenaar in wording.
Kattenschedels zijn erg groot, juweeltechnisch gezien, vogelschedels kunnen, maar dan moet je stevige soorten nemen: meeuwen, aalscholvers, dat soort spul. Ik zou toch eens proberen zo'n "uilenboom" te vinden. Mocht je de snelle weg kiezen: er zijn diverse sites waar je schedeltjes kunt kopen. Google op "skulls for sale" of iets dergelijks en je zult versteld staan.
Ben benieuwd wat je er tzt van maakt.

Groeten, Jan

wie zoekt zal vinden

Gesloten