Dit kan echt niet!!!

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 jul 2004, 14:38
Antw: Dit kan echt niet!!!

Bericht door Koen » 30 jun 2005, 13:27

Beste Martijn,

Je antwoord vat perfect samen wat ik bedoel! Ogen sluiten wanneer het de mens uitkomt.

Ik zal nog een (laatste) poging doen om het verband tussen fiets, auto, biefstuk, mc, coca, en een panda uit te leggen.
We hebben in onze maatschappij stelselmatig het milieu beroofd, vervuild en uitgeput. De auto vervuilt, de biefstuk is puur luxemaagvullerij, dieronvriedelijk en milieuonvriendelijk (4maal zoveel grond nodig om 1 kg vlees te produceren dan 1kg graan), Mc Donalds is gewoon HET voorbeeld van vervuiling, verspilling van eten, medogenloos winstbejag, net als CocaCola,...
Het grootste deel van de mensen trekken zich hier NIKS maar dan ok NIKS van aan! Mijn maagje vol is het belangrijkste. Alhoewel al deze voorbeelden zorgen voor het uitsterven van 1000den diersoorten, het verloren gaan van een uniek bospatrimonium, opwarming van de aarde,...
Anderzijds wordt de mens wel wat sip van een panda die bedreigd of bejaagd wordt, maar hij sluit dus wel (vaak) zijn ogen voor de hele milieuproblematiek, die objectief veel schrijnender is, maar subjectief is de panda een lief dier, maar objectief is het slechts een fractie van de hele milieuproblematiek.

Daarom dat ik ijver voor een grondige terugschroeving van onze egoïstische \"mijn buikje moet de volste zijn\" mentaliteit en ik probeer de mensen te overtuigen van de fiets te nemen, minder vlees te eten, geen GGO te kopen, de massaconsumptie niet te steunen.

Ik ben niemand, ik ben een zuchtje wind in een orkaan, 1 op 6 miljard en JIJ doet wat JIJ wil (zolang onze wet en onze ethiek het niet verbiedt),Ik heb jou NIETS te zeggen. Maar nadenken is een gave waar we gebruik van moeten maken en ik wil je gewoon met de neus op de feiten drukken.
Ik weet dat ik maar weinig mensen kan laten inzien dat we een beetje minder moeten parasiteren op onze aarde, helaas is de hele menselijke geschiedenis doorweven van hebzucht, wreedheid en tirranie, maar beter 1 iemand overtuigen, dan niemand! Amen



 
Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: Dit kan echt niet!!!

Bericht door Casper » 30 jun 2005, 15:53

Om even terug te komen op de haaienkaakjes:
http://www.piinc.biz/sharkjaws.htm
dit is natuurlijk WEL leuk!!! :)
wel een beeeetje duur...

Groeten, Casper


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 jul 2004, 14:38
Antw: Dit kan echt niet!!!

Bericht door Koen » 30 jun 2005, 16:05

idd wat een prijzen! Knap gedaan, mss wel een ideetje voor wie echt veel haaietanden heeft




Gesloten