Trilobiet uit het Boven Devoon , Midden Frasniaan.
Trilobiet uit het Boven Devoon , Midden Frasniaan.

Van de zomer afgereisd naar de Ardennen en wat spulletjes meegenomen vanuit het Boven Devoon , Midden Frasniaan laag aldaar.
Iemand een Idee wat het alemaal is?
Foto 1= een schelpje
Foto 2 = een trilobiet (staartje)
Foto 3 = een koraal
Foto 4 = een ???????
Groeten John.
SeeYou!
Antw: Trilobiet uit het Boven Devoon , Midden Frasniaan.
Hoi John,
Ik was er bij toen je dit vond en ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat het op een schorpion lijkt.
Maar ik weet niet of dat zou kunnen of die toen in die tijd al voorkwamen maar ik denk het wel...
Ik laat het liever aan de kenners over.
Groetjes...
Ilse
Ik was er bij toen je dit vond en ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat het op een schorpion lijkt.
Maar ik weet niet of dat zou kunnen of die toen in die tijd al voorkwamen maar ik denk het wel...
Ik laat het liever aan de kenners over.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Het pygidium op de tweede foto is van het genus Bradocryphaeus, waarschijnlijk B. supradevonicus gezien de lengte van de stekels.
Zie ook http://www.fossiel.net/determinatie/det ... k=305-0001
Het fossiel op de laatste foto lijkt me een samenspoeling van vervellingsresten (o.a. een omgekeerd cephalon en thoraxsegmenten van Bradocryphaeus, met centraal iets wat ik niet met zekerheid kan thuisbrengen zonder het stuk in de hand te hebben.
Schorpioen is zeer onwaarschijnlijk.
Zie ook http://www.fossiel.net/determinatie/det ... k=305-0001
Het fossiel op de laatste foto lijkt me een samenspoeling van vervellingsresten (o.a. een omgekeerd cephalon en thoraxsegmenten van Bradocryphaeus, met centraal iets wat ik niet met zekerheid kan thuisbrengen zonder het stuk in de hand te hebben.
Schorpioen is zeer onwaarschijnlijk.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- mikeneneas
Op foto 2 inderdaad een B. supradevonicus, vroeger ook genoemd Neocalmonia supradevonica.