Ruilen met Itali

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Carcharias
Contacteer:
Ruilen met Italië

Bericht door Carcharias » 08 okt 2009, 20:45

Beste forumleden,

Ik zit nu in een ruil met Italië maar hoorde net dat er waarschijnlijk geen fossielen in- en uitgevoerd mogen worden in Italië. Weet er hier iemand meer over? Misschien toelichtingen met behulp van recente bronnen?

Mvg, Robbin

Luctor et Emergo

Carcharias
Contacteer:
Antw: Ruilen met Italië

Bericht door Carcharias » 08 okt 2009, 20:55

http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen. ... highlight= Zoals ik dit artikel zie heb ik niks te vrezen geloof ik. Aangezien Italië bij de EU hoort zijn er geen grenscontroles meer voor pakketten die binnen de EU verzonden zijn. Ik hoop dat dit ook voor fossielen geld?

Luctor et Emergo

Wally

Bericht door Wally » 08 okt 2009, 21:38

he Robin,

geen probleem om te ruilen met Italie.
Heb dit zelf al meermaals gedaan.

groeten,

Wally

Flash

Bericht door Flash » 08 okt 2009, 21:43

Veel Amerikaanse fossielenaanbieders willen niet naar Italie verzenden. Wat de reden is weet ik niet. Kwijt raken, douane-trubbels??? Heb er zelf geen ervaring mee.

Grrr Edo

mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk

Carcharias
Contacteer:

Bericht door Carcharias » 08 okt 2009, 21:49

Hoi Edo en Walter,

Heel erg bedankt voor jullie bijdrage. Hier schiet ik echt veel mee op. Dus nu kan ik zonder zorgen mijn pakketje morgen op de post doen :)

Mvg, Robbin

Luctor et Emergo

Camiel
Been thanked: 4 times
Antw: Antw: Ruilen met Italië

Bericht door Camiel » 08 okt 2009, 22:17

Carcharias schreef:
http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen. ... highlight= Zoals ik dit artikel zie heb ik niks te vrezen geloof ik. Aangezien Italië bij de EU hoort zijn er geen grenscontroles meer voor pakketten die binnen de EU verzonden zijn. Ik hoop dat dit ook voor fossielen geld?
Voor zover ik het kan beoordelen, ligt het toch iets anders. Het vrije verkeer van goederen binnen de EU-lidstaten houdt in dat er geen douane- en omzetbelasting betaald hoeft te worden over zendingen. Echter, de douane is te allen tijde bevoegd om zendingen te controleren en eventueel open te maken. Zou er inderdaad spraken zijn van verboden goederen dan is dat een strafbaar feit en kan er eventueel over worden gegaan op vervolging.

“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 09 okt 2009, 12:01

In Italië is het niet toegestaan om fossielen te zoeken en om Italiaanse fossielen te bezitten. Fossielen van elders zijn geen probleem. Nu is natuurlijk de vraag hoe daar in de praktijk mee om wordt gegaan in het onwaarschijnlijke geval dat je pakketje eruit wordt gepikt.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Gesloten