Denemarken/Hannover en gereedschap.
- René en Marchien
Denemarken/Hannover en gereedschap.
We zagen in Hannover-topic al iets voorbij komen over aan te schaffen materiaal.
Op bodemschat tref je deze lijst aan, http://www.bodemschat.nl/shop/index.php?cPath=1_6 .
Kunnen jullie aangeven waarom je voor een bepaalde hamer hebt gekozen of juist niet?
Het aanbod is best groot, en daar we ook nog 'maagden' zijn waar het hak- en bikwerk
betreft, kunnen we wel wat info/hulp gebruiken alvorens een bestelling te plaatsen.
Alvast bedankt,
groet
René en Marchien
[Bewerkt door René en Marchien op 09-10-2009 om 23:27 NL]
Op bodemschat tref je deze lijst aan, http://www.bodemschat.nl/shop/index.php?cPath=1_6 .
Kunnen jullie aangeven waarom je voor een bepaalde hamer hebt gekozen of juist niet?
Het aanbod is best groot, en daar we ook nog 'maagden' zijn waar het hak- en bikwerk
betreft, kunnen we wel wat info/hulp gebruiken alvorens een bestelling te plaatsen.

Alvast bedankt,
groet
René en Marchien
[Bewerkt door René en Marchien op 09-10-2009 om 23:27 NL]
Fossielen ervaren wij als mooie stukjes kunst van de natuur.
Antw: Denemarken/Hannover en gereedschap.
Het krijt in Denemarken en Hannover is niet al te hard meestal. Vaak is het ook raapwerk. Je kunt er dus ook voor kiezen om een willekeurige hamer mee te nemen uit je gereedschapskist, en de verschillende hamers eens bekijken en uitproberen. Een beitel (met kraag) is in ieder geval handig.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
een geologenhamer van 500 gram volstaat. Ik gebruik meestal ook een lichtere hamer voor dit materiaal en het scheelt weer gewicht in de tas. Ik zou dan voor een lichtere punthamer gaan. Ideaal voor zachter gesteente. Voor een hardere steen en grover kapwerk is een zwaarde hamer verreist, maar dan is een beitel of moker ook handig/ nodig. Een beitel zou ik er altijd bijnemen!
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- René en Marchien
Bedankt voor jullie reaktie....dat maakt al veel duidelijk.
- Supergraver
Nou ik ben nogal wat van plan in Hannover, want naast de geologenhamer en handmoker, neem ik ook de grote moker mee
Tevens ga ik dit keer proberen of ik een kruiwagen mee kan nemen. Ik heb me de vorige keer een bult gesleept met die volle emmers.
Gr
Martijn

Gr
Martijn
- René en Marchien
L:DL
René roept hier meteen: ah de kruiwagen kunnen we dus ook achteringooien? Ruimte zat. En of er mijnlampen nodig zijn om bij donker/zwaar weer bij te lichten. ???
We kunnen ons er nog niet zo goed een voorstelling van maken hoe het allemaal gaat werken.
We hebben zo het vermoeden dat wij ons vooral op de losliggende brokstukjes zullen storten. We gaan graag voor het kleine en fijne is tot nu toe onze ervaring
Kunnen jullie je de eerste keer dat je werd losgelaten in een groeve nog herinneren?
[Bewerkt door René en Marchien op 10-10-2009 om 11:14 NL]
René roept hier meteen: ah de kruiwagen kunnen we dus ook achteringooien? Ruimte zat. En of er mijnlampen nodig zijn om bij donker/zwaar weer bij te lichten. ???
We kunnen ons er nog niet zo goed een voorstelling van maken hoe het allemaal gaat werken.
We hebben zo het vermoeden dat wij ons vooral op de losliggende brokstukjes zullen storten. We gaan graag voor het kleine en fijne is tot nu toe onze ervaring

Kunnen jullie je de eerste keer dat je werd losgelaten in een groeve nog herinneren?
[Bewerkt door René en Marchien op 10-10-2009 om 11:14 NL]
Antw: Antw: Denemarken/Hannover en gereedschap.
LoL dat is het idd groot aanpakkenSupergraver schreef:
Nou ik ben nogal wat van plan in Hannover, want naast de geologenhamer en handmoker, neem ik ook de grote moker meeTevens ga ik dit keer proberen of ik een kruiwagen mee kan nemen. Ik heb me de vorige keer een bult gesleept met die volle emmers.
Gr
Martijn

Ik zelf heb een Estwing geologenhamer van 750 gram.Je hebt ze met punt en met bijtelkop.Ik heb voor de punt gekozen omdat ik hier betere ervaring mee heb.Een goede rugtas is pre.Verder inpakmateriaal(kranten)Tape,wc papier voor de kwetsbare vondsten.En een bakje voor de kleine vondsten.Zou zeker veiligheidslaarzen aanbevelen(met stalen neus)en natuurlijk een regenpak(mocht het weer tegenvallen.Verder de verplichte helm.Heb zelf ook nog een moker en beitel voor het doorkloppen van grotere brokken.Maar die kun je ookvan mij lenen eventueel.Scheelt weer sjouwen
En natuurlijk een goed humeur meenemen