Inschrijven Fossielweek Denemarken
Antw: Antw: Inschrijven Fossielweek Denemarken
FossilDude schreef:
Beste forumleden!
Ik heb mij reeds ingeschreven voor de Fossielweek in Denemarken. Ik ben echter nog op zoek naar vervoer!
Is er iemand die nog ruimte heeft in de auto? Ik ben uiteraard bereid om in de brandstof kosten e.d. te delen.
Hallo wij zijn zondag morgen in puttgarden .
vandaar kan je wel met ons mee.
janny fokker
Alvast bedankt,
Groet,
Johan
janny fokker
Antw: Antw: Fossielweek Denemarken
Hallo .FossilDude schreef:
Ik heb nog steeds niets gehoord, dus hier dan nog maar eens een oproepje:
Is er iemand met wie ik vanuit Nederland naar Denemarken kan meerijden het weekend van de 17/18e?
Zoniet, is er iemand die mij ergens onderweg (bijvoorbeeld in Hamburg) op zou kunnen pikken op zondag?
groet,
Johan
Wij zijn zondag ochtend in puttgarden.
vandaar kan je wel met ons mee.
janny fokker
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Inschrijven Fossielweek Denemarken
Johan kan ook met martijn en mij mee. We willen hem wel ophalen in Hannover op het station rond 16.00 uur
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
-
Over de vindplaats Dalbyover heb ik op twee verschillende plaatsen gelezen dat je vooral succes hebt met het vinden van zeeëgels als de bodem van de groeve geploegd/geëgd is. Dat is natuurlijk bekend bij de organisatoren en ik denk dat ze daaromtrent ook contact hebben met de groeve eigenaar.
Groet, Johannes
Groet, Johannes
foram
- Supergraver
Antw: Antw: Inschrijven Fossielweek Denemarken
johvdvelde schreef:
Over de vindplaats Dalbyover heb ik op twee verschillende plaatsen gelezen dat je vooral succes hebt met het vinden van zeeëgels als de bodem van de groeve geploegd/geëgd is. Dat is natuurlijk bekend bij de organisatoren en ik denk dat ze daaromtrent ook contact hebben met de groeve eigenaar.
Groet, Johannes
Geen zorgen Johannes. Dalbyover is voor mij een vaste tussenstop wanneer ik vanuit Noorwegen naar Nederland rijd. Ik heb er altijd wel een emmer aan egels vandaan, zelfs toen ik bij aankomst 2 Duitsers de groeve zag verlaten met een aantal emmertjes vol

Oja en ik heb diverse malen gesproken met de eigenaar die het verzamelen helemaal oke vindt. Wel de regels in acht houden.
-niet bij de wanden in de buurt komen, helemaal niet in hakken.
-niet aan de machines komen
-uit de buurt blijven van de stroomkabel.
-verder je eigen en een anders veiligheid in de gaten houden en lekker egeltjes rapen!
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 12-10-2009 om 17:45 NL]
-
Best apart, 3 stellen met een camper op fossielenexcursie. Zoeken jullie een plek op de camping bij Fakse?
Mijn vrouw en ik hebben vandaag een eindje proefgereden met de camper en het ging eigenlijk vrij gemakkelijk. Wel is het wennen dat je op de zijspiegels moet rijden. Zaterdag vertrekken we naar Fakse en vrijdag kunnen we de camper ophalen en krijgen we verdere uitleg. Het lijkt ons geweldig.
Groet, Johannes
Mijn vrouw en ik hebben vandaag een eindje proefgereden met de camper en het ging eigenlijk vrij gemakkelijk. Wel is het wennen dat je op de zijspiegels moet rijden. Zaterdag vertrekken we naar Fakse en vrijdag kunnen we de camper ophalen en krijgen we verdere uitleg. Het lijkt ons geweldig.
Groet, Johannes
foram
Fossielweek Denemarken: Laatste Informatie

De fossielenexcursie Denemarken komt al heel dichbij! We hebben er allemaal heel erg zin in! Hieronder vinden jullie de laatste instructies. Deze informatie wordt ook aan alle deelnemers per email gestuurd.
Reis:
Vanaf de grensovergang bij Oldenzaal duurt de reis naar Fakse Ladeplads per gewone auto ongeveer 6 en half uur. De reis van Hannover naar Fakse Ladeplads kost inclusief de overtocht bij Puttgarden zo’n 5 uur en een kwartier.
Het adres van de camping is Hovedgaden 87 Fakse Ladeplads
Neem afslag 37 vanaf de snelweg. Dit is de snelste route (zie kaart).
Voorzieningen
In ieder geval in het plaatsje Fakse op een aantal kilometer afstand zijn voorzieningen als een geldautomaat, supermarkt en een paar restaurants.
Groeve Fakse maandagochtend 19 oktober
We verzamelen op de parkeerplaats aan het einde van de doodlopende straat Stationsvej om 9.30 uur (zie detailkaart).
We worden rondgeleid door een lokale Deense verzamelaar, dus wees op tijd. De groeve ligt direct naast het dorp. Het is vanuit het zuiden (Fakse Ladeplads) door het centrum, langs de supermarkt, en dan de 3e straat rechtsaf. Voor de degenen zonder navigatiesysteem is het handig achter iemand aan te rijden. Vanuit Fakse Ladeplads is het 10 minuutjes rijden.
Deelnemers
- Martijn Schalk (Supergraver)
- Herman Zevenberg (Webmaster)
- Esther (Olifant)
- Gerrit-Jan Tijman (Gerrit Jan)
- Robert Schneiders (Romi113)
- Mirjam Schneiders
- Johan Vellekoop (FossilDude)
- Johannes van der Velde (foram)
- Liesbeth van der Velde
- Yolanthe Cornelisse
- Myrddin Tieleman
- Janny Louws - Fokker
- Tinus Louws
- Marchien
- René
Meenemen
- Kampeerspullen (indien van toepassing)
- Paspoort
- Warme kleding
- Regenkleding
- Stevige schoenen
- Hamer en Beitel
- Inpakmateriaal (bijv. kranten)
- Helm
- eten / kookspullen
We zullen een aantal extra helmen en extra gereedschap meenemen zodat degenen die dit niet hebben deze kunnen lenen.
Excursiegids
De excursiegids met een geologische beschrijving, volledig programma en roeutebeschrijvingen zal worden uitgereikt op de camping of bij het verzamelpunt bij de groeve Fakse.
vragen?
Voor vragen kunnen jullie me mailen tot en met donderdag. Vrijdag vertrekken we namelijk al naar Hannover.
[Bewerkt door webmaster op 13-10-2009 om 09:40 NL]
[Bewerkt door webmaster op 13-10-2009 om 09:49 NL]
[Bewerkt door Frederik op 05-11-2009 om 22:17 NL]
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Heb nog een leuke link gevonden voor de Faksegangers http://www.seeigel-fossilien.de/grube_fakse_dk.htm
Ik heb de campings net nog even gebeld om alles te checken. Ik heb geen formele reservering, maar ze weten dat we komen. Er is plek genoeg.
Op de camping in Faxe Ladeplads is als het goed is tot een uur of 21 iemand aanwezig. Waarschijnlijk zijn degenen die uit Hannover komen vóór dit tijdstip op de camping. Zo niet hangt er een telefoonnummer op het raam die je kunt bellen. De campingeigenaar woont vlakbij.
De tweede camping (woensdag), de Glyngore camping is tot 20 uur iemand aanwezig. De beheerder verblijft op de camping, dus ook hier is later geen probleem. Het telefoonnummer staat ook hier aangegeven.
In beide gevallen mag er na 23 uur niet op de camping worden gereden, dus het is handig om vóór die tijd in ieder geval op de camping te zijn.
Op de camping in Faxe Ladeplads is als het goed is tot een uur of 21 iemand aanwezig. Waarschijnlijk zijn degenen die uit Hannover komen vóór dit tijdstip op de camping. Zo niet hangt er een telefoonnummer op het raam die je kunt bellen. De campingeigenaar woont vlakbij.
De tweede camping (woensdag), de Glyngore camping is tot 20 uur iemand aanwezig. De beheerder verblijft op de camping, dus ook hier is later geen probleem. Het telefoonnummer staat ook hier aangegeven.
In beide gevallen mag er na 23 uur niet op de camping worden gereden, dus het is handig om vóór die tijd in ieder geval op de camping te zijn.
Kennis telt!
Antw: Fossielweek Denemarken: Laatste Informatie
het is nu woensdag en hebben een paar geweldige dagen gehad.
we zijn nu op camping ,glyngore.we waren er als eerste .en het was helemaal donker.
de fam.van der velde kwam een uurtje na ons.
groetjes
[Bewerkt door Frederik op 05-11-2009 om 22:18 NL]
janny fokker