Wij zijn ook terug uit Hannover/Denemarken

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
romi113
Wij zijn ook terug uit Hannover/Denemarken

Bericht door romi113 » 25 okt 2009, 10:41

Hoi allemaal,

Robert en ik zijn vrijdagnacht om 01.00 uur terug gekomen van ons uitstapje met het fossiel.net.

Vrijdag 16 oktober zijn wij omstreeks 16.00 uur vertrokken richting Hannover. Na een voorspoedige reis zijn we om ongeveer 20.00 uur aangekomen op de camping. Hier hebben we de andere fossiel zoekers ontmoet (sommigen waren bekenden en andere zagen we voor het eerst.
Na een gezellige avond zijn we voor het eerst gaan slapen in onze gehuurde camper, we hebben erg goed geslapen. De volgende ochtend zijn wij met Martijn (Supergraver) meegereden naar de groeve.
Deze eerste zoekdag begon veelbelovend met Roberts eerste vondst (2 reguliere zee egels in 1 steen), hierna heeft Robert helaas niet zo heel veel meer gevonden. Ik zelf heb een aantal kleine zee egeltjes gevonden en op het laatst een regulier zee egel in de matrix ( je ziet maar 3 plaatjes) dus ik ben benieuwd of hij er helemaal in zit. Verder hebben we zaterdag een nog aantal sponzen gevonden.
Zondag zijn we naar het andere uiteinde van de groeve gegaan. Hier zijn zoals jullie al hebben kunnen lezen bij andere forumleden veel bijzondere en leuke dingen gevonde. Robert en Ik hebben helaas niet zo heel veel bijzonders gevonden deze dag (ik denk dat ons geluk op was.)

Groningse afdeling van de Brabantse Bende

romi113
Antw: Wij zijn ook terug uit Hannover/Denemarken

Bericht door romi113 » 25 okt 2009, 11:25

(vervolg)

Om omstreeks 13.30 uur zijn wij vertrokken richting Fakse Ladeplats, onze volgende stop. Hier zijn wij omstreeks 19.00 uur aangekomen. Twee andere echtparen waren reeds op de camping aanwezig. Hier hebben we mee kennisgemaakt en hebben toen de camper goed neergezet. Kort na ons kwamen Herman en Esther aan op de camping. Als laatste van de groep kwamen Martijn en Johan (Fossildude) aan op de camping. Nadat de laatste twee hun tent hadden opgezet kwamen ze bij ons in de camper nog even iets drinken.

’s Ochtends (maandag) gingen we naar de eerste groeve in de buurt van de camping. Hier hebben we een bijzonder mooie dag beleefd, zowel wat betreft het weer als de vondsten (foto’s van de vondsten volgen nog). ’s Avonds hebben we met z’n allen in de gemeenschapsruimte gezeten en overlegd wat we zouden doen de volgende dag. We hadden namelijk vernomen dat bij Møn een recente slide was (zaterdag/zondag) en dit klonk zeer interessant. We hebben toen met z’n alle besloten het programma om deze reden te veranderen. Van onze gids hadden we een aantal boekjes gekregen en deze werden ’s avonds verloot. Martijn had voor de verliezers een aantal (lees veel) haaientanden.

romi113

Bericht door romi113 » 25 okt 2009, 11:26

(vervolg)

Dinsdag zijn we dus naar Møns klint geweest om in de verse kalkstenen, toen wij er kwamen lagen er grote brokken, te zoeken. Nadat wij weggingen was er niet veel meer over van de grote brokken steen. In deze stenen hebben we een aantal leuke vondsten gedaan (we= iedereen). Na een enorme klim (via trappen) zijn we teruggekomen bij de auto’s, hier hebben we gezamenlijk een kopje koffie gedronken. ’s Avonds hebben Herman, Esther, Martijn Johan en wij (alweer lekker) gegeten in de pizzeria in Fakse Ladeplats.

Daarna zijn we weer allemaal in de gemeenschapsruimte bij elkaar gekomen om de dag te bespreken en een aantal vondsten te bekijken.
Woensdagochtend zijn we naar Stevens Klint vertrokken, hier hebben Herman en Johan een aantal dingen verteld over de K/T grens.
(Wij willen hun beide hier nog even voor bedanken, wij vonden dit zeer leerzaam)
Tegen 12.00 uur zijn Martijn, Johan en wij teruggegaan naar de camping en van daaruit vertrokken naar Dalbyover. Omstreeks 4 uur kwamen we daar aan en konden direct gaan zoeken. Na twee uur zoeken (veel vondsten) vond ik een regulier zee-egel ( na onze vondsten in Hannover had ik Martijn beloofd dat hij de eerst volgende reguliere zee egel die ik zou vinden zou krijgen) en gaf hem aan Martijn. Hij was hier zeer blij mee.

Na het zoeken zijn wij richting Glyngore gegaan waar we de laatste twee nachten op de camping zouden staan. Hier hebben we tijdens het keren van de camper vastgestaan, dankzij de sleepkabel van Herman en Martijn’s auto zijn we hier weer uitgekomen. Daarna zijn de tenten weer opgezet en hebben Martijn en Johan bij ons in de camper gegeten. Hierna hebben we nog gezellig wat gedronken in de camper.

romi113

Bericht door romi113 » 25 okt 2009, 11:26

(vervolg)

Donderdag stond Mors op het programma. Hier hebben we bij het Molermuseum een rondleiding gekregen en daarna gezocht in een groeve niet ver van het museum. Hier zijn verschillende mooie vondsten gedaan. Toppers zijn Martijn’s vliegen en Hermans zeesterren. Omstreeks 15.00 uur hebben we afscheid genomen van Martijn, hij moest ’s avonds de boot naar Noorwegen halen.

Vrijdag hebben Johan (hij reed met ons mee terug naar Nederland), Robert en ik afscheid genomen van iedereen en zijn vertrokken naar Trelde om hier nog even te zoeken (Ook René en Marchien gingen hier op de terugweg heen), hier hebben we 1 versteende (verrolde) zee egel gevonden.

Hierna terug naar Nederland, in Duitsland enorm in de file gestaan wegens wegwerkzaamheden. Komen we aan in Nederland en rijden naar Smilde om Johan bij zijn ouders af te zetten, je raad het al, moeten we ook hier omrijden wegens wegwerkzaamheden. Nadat we afscheid hadden genomen van Johan zijn we doorgereden naar huis, hier zijn we om 01.00 uur aangekomen.

Zaterdags hebben we de camper leeggehaald, schoongemaakt en teruggebracht.

Vandaag hebben we een begin gemaakt met het schoonmaken van de diverse vondsten.

Foto’s van de afgelopen week die had gemaakt zijn allemaal helaas verdwenen van mijn sd-kaartje dus ik heb nu helemaal geen foto’s om jullie te laten zien.

romi113

Bericht door romi113 » 25 okt 2009, 11:28

Wij willen iedereen bedanken voor de gezelligheid en Gerrit Jan, Herman en Martijn voor het organiseren van de excursies.

Wij hebben enorm genoten en kijken nu al uit naar het volgende uitstapje.

groetjes Mirjam en Robert

romi113

Bericht door romi113 » 25 okt 2009, 11:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de foto's van onze reguliere zee egels zoals we ze hebben gevonden. Na het preparen zullen we nog een foto plaatsen.

Foto 1 en 2 Roberts reguliere zee egels
Foto 3 mijn regulier zee egel

De rest van de vondsten volgen hopelijk binnenkort.

Groetjes Robert en Mirjam

Erik-B
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Wij zijn ook terug uit Hannover/Denemarken

Bericht door Erik-B » 25 okt 2009, 11:41

romi113 schreef:
Hier de foto's van onze reguliere zee egels zoals we ze hebben gevonden. Na het preparen zullen we nog een foto plaatsen.

Foto 1 en 2 Roberts reguliere zee egels
Foto 3 mijn regulier zee egel

De rest van de vondsten volgen hopelijk binnenkort.

Groetjes Robert en Mirjam
3 Cidarissen :). Prachtig, wat een geluk. Ben benieuwd naar de rest van de vondsten

Caveman
Has thanked: 270 times
Been thanked: 313 times
Contacteer:

Bericht door Caveman » 25 okt 2009, 17:11

Zo te zien delen van cidaris, deze ze-egels vallen na sterven in delen uit elkaar, eerst in 1/5 delen daarna in losse platen. Hele exemplaren zijn uiterst zeldzaam, zou je er een hele bij hebben heb je de vondst van het jaar naar mijn mening! Goed gewerkt!

To share or not to share, that's the question!

Supergraver
Foto's dag 1 Hannover

Bericht door Supergraver » 25 okt 2009, 17:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas weinig foto's gemaakt van het zoeken, maar ja dat heb je wel eens zo'n eerste dag ;)

Supergraver
Dag 2 Hannover

Bericht door Supergraver » 25 okt 2009, 17:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook dag 2 weinig foto's geschoten :( Wel leuk gevonden ;)

Gesloten