hulp bij determinatie
hulp bij determinatie

Uit H nog enkele tanden,
Foto 1 en 2:
ik heb een aantal tanden met een mooie duidelijke blauw/zwarte streep tussen wortel en kroon kan ik hierop een soort herkennen?
foto 3 en 4: oxyrinchus?
foto 4 t/m 6, 2 tanden, zijn dit afgerolde aduncussen of toch een ander soort?
alvast bedankt
groet kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
- notorynchus
Antw: hulp bij determinatie
1-4 : I. oxyrinchus
5-6 : Physogaleus secundus
7-8 : Carcharhinus ?
Frederik
5-6 : Physogaleus secundus
7-8 : Carcharhinus ?
Frederik
bedankt Frederik,
bij de tweede tand zie ik een gleuf in de wortel, maar waar kan ik aan tand 1 zien dat het een oxy is. Is dat de blauw/zwarte rand of zijn er andere kenmerken?
groet Kees
bij de tweede tand zie ik een gleuf in de wortel, maar waar kan ik aan tand 1 zien dat het een oxy is. Is dat de blauw/zwarte rand of zijn er andere kenmerken?
groet Kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
Ik vraag me (ook) wel een beetje af welk kenmerk van de eerste twee tanden hun determinatie als I. retroflexus uitsluit.
Heb enorm op die lamnidae zitten oefenen de laatste tijd en weet inmiddels dat niet elke smalle een I. Oxyrinchus is en elke brede met een dikke wortel een I. Retroflexus. Maar verder?
Groeten,
Casper
P.S.: voor mij kan de derde tand ook wel een Physogaleus latus zijn. Met nummer vier ben ik het wel eens.
[Bewerkt door Casper op 25-10-2009 om 17:31 NL]
Heb enorm op die lamnidae zitten oefenen de laatste tijd en weet inmiddels dat niet elke smalle een I. Oxyrinchus is en elke brede met een dikke wortel een I. Retroflexus. Maar verder?

Groeten,
Casper
P.S.: voor mij kan de derde tand ook wel een Physogaleus latus zijn. Met nummer vier ben ik het wel eens.
[Bewerkt door Casper op 25-10-2009 om 17:31 NL]
Post mortem we sort 'em!