USA trip dag 6
- sharkteethrene
USA trip dag 6
Wie gaat hem opstarten?
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- digging for it
- Contacteer:
- digging for it
- Contacteer:
Antw: USA trip dag 6 #tripreport#
vanochtend wederom ontbeten in de breakfast center tegenover ons hotel. De kantine van ons hotel stelt namelijk niets voor. Een erg kleine ruimte met twee stoelen waar je koffie krijgt en voorverpakte zoete broodjes (goed voor je tandglazuur). In het restaurant echter een heerlijke omelet met kaas gehad.
Daarna onderweg naar de Onslow groeve in Onslow. De gehele reis er naartoe regende het en dat had het ook de afgelopen nacht gedaan. Na ons aangemeld te hebben werden we door iemand van de groeve weggebracht naar de locati. Deze persoon rijdt voorop en wij rijden er netjes achteraan. Op de locatie aangekomen was het een grote modderige bedoeling. Ook de vondsten waren erg slecht. Je moest met je handen door de een grijze modderige klei heen kneden om de eventuele tanden die daarin zaten te voelen. Ikzelf had 4 tandjes gevonden. Er zat een redelijk grote gerolde tand bij waarvan ik dacht dat het een mako was. Toen ik echter 's-avonds op de hotelkamer deze schoon maakte bleek het een gerolde great white te zijn. Toch nog een meevaller dus.
We zijn er maar kort gebleven en toen nog eens een uur door gereden naar Rocky Point. Hier hadden ze vorig jaar enkele leuke auriculatussen gevonden. De reis erheen was zonnig. Omdat de grond hier anders is, was het er niet zo drassig. De vondsten echter vielen jammer genoeg ook weer wat tegen. Alleen Jan vond een redelijk mooie C. auriculatus. Ikzelf had enkel wat stukken en ben toen maar zee-egels gaan zoeken. Deze kun je hier redelijk gemakkelijk vinden en ik had dan ook al snel een mooi setje. We moesten echter weer op tijd weg, want s'-avonds zouden we naar George Powell jr. gaan.
Deze man is 62 en kreeg 12 jaar geleden te horen dat hij nog maar 3 maanden te leven had omdat hij terminale kanker had. George is een geweldige aardige man met een super verzameling. Hij verzamelt al 50 jaar fossielen, voornamelijk uit de Potomac river en Lee Creek. Hij heeft een eigen museumpje gemaakt met unieke stukken. Gewoonweg ongeloofelijk. Om 19.30 uur waren we bij hem en om middernacht gingen we weer. Daarna nog even op een kamer wat nagebabbeld en wat biertjes gedronken. En voordat je het weet is het dan half 2. Om 7 uur loopt echter de wekker weer af, omdat we dan weer op pad gaan.
Groeten Patrick
Daarna onderweg naar de Onslow groeve in Onslow. De gehele reis er naartoe regende het en dat had het ook de afgelopen nacht gedaan. Na ons aangemeld te hebben werden we door iemand van de groeve weggebracht naar de locati. Deze persoon rijdt voorop en wij rijden er netjes achteraan. Op de locatie aangekomen was het een grote modderige bedoeling. Ook de vondsten waren erg slecht. Je moest met je handen door de een grijze modderige klei heen kneden om de eventuele tanden die daarin zaten te voelen. Ikzelf had 4 tandjes gevonden. Er zat een redelijk grote gerolde tand bij waarvan ik dacht dat het een mako was. Toen ik echter 's-avonds op de hotelkamer deze schoon maakte bleek het een gerolde great white te zijn. Toch nog een meevaller dus.
We zijn er maar kort gebleven en toen nog eens een uur door gereden naar Rocky Point. Hier hadden ze vorig jaar enkele leuke auriculatussen gevonden. De reis erheen was zonnig. Omdat de grond hier anders is, was het er niet zo drassig. De vondsten echter vielen jammer genoeg ook weer wat tegen. Alleen Jan vond een redelijk mooie C. auriculatus. Ikzelf had enkel wat stukken en ben toen maar zee-egels gaan zoeken. Deze kun je hier redelijk gemakkelijk vinden en ik had dan ook al snel een mooi setje. We moesten echter weer op tijd weg, want s'-avonds zouden we naar George Powell jr. gaan.
Deze man is 62 en kreeg 12 jaar geleden te horen dat hij nog maar 3 maanden te leven had omdat hij terminale kanker had. George is een geweldige aardige man met een super verzameling. Hij verzamelt al 50 jaar fossielen, voornamelijk uit de Potomac river en Lee Creek. Hij heeft een eigen museumpje gemaakt met unieke stukken. Gewoonweg ongeloofelijk. Om 19.30 uur waren we bij hem en om middernacht gingen we weer. Daarna nog even op een kamer wat nagebabbeld en wat biertjes gedronken. En voordat je het weet is het dan half 2. Om 7 uur loopt echter de wekker weer af, omdat we dan weer op pad gaan.
Groeten Patrick
- digging for it
- Contacteer:
Antw: USA trip dag 6
Foto 1: Wally in aktie
Foto 2 en 3: De beide Rene's in aktie
Foto 4: George Poweel jr.
Foto 5: maaltanden van een rog
Foto 6: Zijn verzameling megs
Foto 7: George en rene
Foto 8: George en ikzelf voor zijn benedeni's en brandweer spullen
Foto 9: samengestelde setjes
Foto 10: zijn eigen ontworpen embleem
- digging for it
- Contacteer:
Antw: USA trip dag 6 # nog wat foto's #

Onslow Quarry te Onslow
Foto 1: Gerolde Great white
Foto 2: C. taurus
Rocky Point
Foto 1: Haaienwervels
Foto 2: hemmoriensis
Foto 3: koraal
Foto 4 t/m 8: zee-egels
Foto 9: G. contortus
Ha Patrick,
Zie ik daar in de vitrine een bijna komplete Benedeni-kaak?
Aardige verzameling heeft die goede man!
Zelfs als je eigen vondsten wat tegenvallen op zo'n dag (toch een aardige GW), hebben jullie toch een topdag gehad.
Grrr Edo
Zie ik daar in de vitrine een bijna komplete Benedeni-kaak?
Aardige verzameling heeft die goede man!
Zelfs als je eigen vondsten wat tegenvallen op zo'n dag (toch een aardige GW), hebben jullie toch een topdag gehad.
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk
- digging for it
- Contacteer:
Hoi Edo
Dat klopt, en nog geheel in situ en ook nog allemaal bij elkaar horende tandenop een na. er is laatst een quiz over geweest hoeveel het er precies waren. rene kan je hier wel het antwoord op geven, of je moet even de quiz nakijken.
Groeten Patrick
Dat klopt, en nog geheel in situ en ook nog allemaal bij elkaar horende tandenop een na. er is laatst een quiz over geweest hoeveel het er precies waren. rene kan je hier wel het antwoord op geven, of je moet even de quiz nakijken.
Groeten Patrick
- Everhardus
Goh, trouwens niks geen lelijke zeegels trouwens. Ik snap wel dat dat voor jullie niet het uitgangspunt was maar toch........
Gr,Marcel
Gr,Marcel
- sharkteethrene

Ola Marcel,
Ook ik heb er een aantal meegenomen,anders krijg ik woorden met onze Nedernoor haha.
Op deze locatie zijn er zeer veel te vinden.
Helaas geen supervondst gedaan wat betreft haaientandjes,alleen kapotte.
Geluk is het woord,mischien volgend jaar.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
- Supergraver
Hahaha nou alvast hartstikke bedankt! Zit er voorlopig niet in dat ik ze kan komen ophalen. Heel, heeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien oktober volgend jaar 
Maar een extra kerstpakketje zou ik ook niet erg vinden
hahaha LOL
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 06-11-2009 om 06:49 NL]

Maar een extra kerstpakketje zou ik ook niet erg vinden

Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 06-11-2009 om 06:49 NL]