Recente schelpen mooier maken

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stan
Berichten: 341
Lid geworden op: 12 aug 2007, 14:18
Been thanked: 1 time
Recente schelpen mooier maken

Bericht door Stan » 29 dec 2009, 17:33

Ik vroeg me af of iemand een goede methode heeft om recente schelpen mooier te maken. Veel van de schelpen die ik heb gevonden zijn zodra ze droog zijn zo dof en hebben een beetje witte uitslag. Ik laat mijn schelpen altijd ontzilten maar verder doe ik er eigenlijk niets aan. Heeft iemand tips of methoden om ze bijv. wat meer te laten glimmen (zoals ze glimmen als ze nog nat zijn)?

Gr. Stan



 
Gebruikersavatar
Elbert
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:27
Re: Recente schelpen mooier maken

Bericht door Elbert » 29 dec 2009, 23:58

Hoi Stan, je kunt met bijenwas je schelpen weer als nieuw(nat) maken; koop een potje blanke bijenwas bij de betere meubelzaak of bij Het Kruidvat, maak je schelpen warm:ca. 40 graden C., doe er een klein beetje was op en wrijf dat uit. Na het uitwrijven uitborstelen met een zachte borstel.
Schildersvernis gaat ook; kies dan de vernis die gewoonlijk voor aquarellen wordt gebruikt.
Veel succes en plezier ermee!

groeten, Elbert


Elbert

Gebruikersavatar
Stan
Berichten: 341
Lid geworden op: 12 aug 2007, 14:18
Been thanked: 1 time
Re: Recente schelpen mooier maken

Bericht door Stan » 30 dec 2009, 01:55

Dank, ik zal het eens proberen! Ik heb zelf ook nog wat zitten googlen en heb gevonden dat in de bleek of azijn zetten ook werkt (in combi met water). Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, in welke verhouding zou dit dan ongeveer moeten?

Gr. Stan




Plaats reactie