Enkele vondsten ENCI en Marnebelt 09-07
Antw: Antw: Antw: Enkele vondsten ENCI en Marnebelt 09-07
Ik had twijfels of deze recent is. Wervel komt uit/vlakbij grijzige klei die gestort was. Er lag ook nog een ander bot die duidelijk slachtsporen bevatte, en nog buigzaam was.De DinoDolsjes schreef:Congrats, ik neem aan dat dit nu je vondst van de dag isTyrant schreef:
De wervel bevat inderdaad 2 maal 2 van die verticale gaten. Ik heb dus wel een fossiel gevonden? En een haaienwervel nog wel?
Joepie:):)!!
!!!
Paul
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Antw: Enkele vondsten ENCI en Marnebelt 09-07

Hier nog even de zeeëgel die ik heb uitgehakt. Later zullen ook foto\'s van het prepareerwerk volgen.
[Bewerkt door webmaster op 12-07-2005 om 14:29 NL]
Kennis telt!
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Antw: Antw: Enkele vondsten ENCI en Marnebelt 09-07
Zijn er nog andere forumleden die iets dergelijks ooit gevonden en/of gedetermineerd hebben?webmaster schreef:
Ik had twijfels of deze recent is. Wervel komt uit/vlakbij grijzige klei die gestort was. Er lag ook nog een ander bot die duidelijk slachtsporen bevatte, en nog buigzaam was.
Mvg,
Paul
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
stronger.........and wiser
-
- Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Enkele vondsten ENCI en Marnebelt 09-07
Hoi Tyrant,Tyrant schreef:
Zeeegeltje, met duidelijk het bladvormige tekentje.
De zee-egel lijkt me een Hemiaster(Bolbaster)prunella, maar de foto is wat onscherp.
Groetjes Piet
pieter
Antw: Antw: Enkele vondsten ENCI en Marnebelt 09-07
Ik kan het niet goed zien, maar het lijkt me een haaienwervel, als dat zo is niet recent dus!Tyrant schreef:
Wervel, volgens herman mogelijk recent. Toch zit er mergel in de groeven van de wervel. Ik weet niet zeker of dit een fossiel is. Gevonden in Enci
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Wanneer de wervel niet recent is is het inderdaad mijn vondst van de dag Paul! Ik vind het wel jammer dat ik niet wat langer heb rondgezocht op die plek. Ik had er vluchtig overheengekeken waarna ik die wervel meteen al vond. Ach ja, het is altijd als ik dit of als ik dat achteraf...
Mijn camera is goed om normale fotos te nemen, maar ik ben altijd bezig met de instellingen te veranderen, omdat ik geen scherpe fotos kan maken van dichtbij. Echt vreselijk is dat. Zo nu en dan issie wel scherp. Dit verklaard dus die slechte fotos elke keer. Owja, Herman? Ik zal even die foto posten van die belemniet uit steenstort Laura te Eygelshoven. Evenals nogmaals een foto van die tand die ik mij toegeeigend heb in \'t Rooth.
Mijn camera is goed om normale fotos te nemen, maar ik ben altijd bezig met de instellingen te veranderen, omdat ik geen scherpe fotos kan maken van dichtbij. Echt vreselijk is dat. Zo nu en dan issie wel scherp. Dit verklaard dus die slechte fotos elke keer. Owja, Herman? Ik zal even die foto posten van die belemniet uit steenstort Laura te Eygelshoven. Evenals nogmaals een foto van die tand die ik mij toegeeigend heb in \'t Rooth.
\"Steentjes!\"
:)
steenstort laura? ik dacht dat dat alleen carboon was...
dus ook krijt, leuk!
Groeten, Casper
dus ook krijt, leuk!
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Volgens mij is het denkelijk ook een wervel van haai,recent is hij zeker niet.

@ herman, zie hier de belemniet uit het Carboon?
\"Steentjes!\"