TOPVONDST OP VERZAMELAARSBEURS
Antw: TOPVONDST OP VERZAMELAARSBEURS
Wauw!
Graven op beurzen kan dus ook wat opleveren. Sowieso bijzonder, een echt fossiel uit Marokko
Van harte!
Jeroen
Graven op beurzen kan dus ook wat opleveren. Sowieso bijzonder, een echt fossiel uit Marokko

Van harte!
Jeroen
- Jan Losser
Dank je Marjolein en ook de anderen
Ik zie jullie binnenkort
En dat voor iemand die eigenlijk nooit een fossiel koopt op een beurs. Een erg mooi avontuur en voor maar 20 euro.
Blij dat de kaakjes nu terchtkomen waar ze echt horen , in Marokko.
Het contact met Nathalie, Anne en Baaidi
heeft behalve een fossiel met de naam van ons ook nog een mosasurus en een nekwervel van een elasmosaurusachtige opgeleverd, en deze zijn natuurlijk wel zelf gevonden, wat toch echt de grootste kick opleverd, maar we hebben donderdag wel ontzettend genoten.
Bijna net zo leuk als zelf zoeken
Ik zie jullie binnenkort
En dat voor iemand die eigenlijk nooit een fossiel koopt op een beurs. Een erg mooi avontuur en voor maar 20 euro.
Blij dat de kaakjes nu terchtkomen waar ze echt horen , in Marokko.
Het contact met Nathalie, Anne en Baaidi
heeft behalve een fossiel met de naam van ons ook nog een mosasurus en een nekwervel van een elasmosaurusachtige opgeleverd, en deze zijn natuurlijk wel zelf gevonden, wat toch echt de grootste kick opleverd, maar we hebben donderdag wel ontzettend genoten.
Bijna net zo leuk als zelf zoeken
Zonder verleden geen toekomst
- Jan Losser
Ik moet wel eerlijk zijn.
Ik wist wel dat geen krokodil was waarvoor de handelaar het kaakje uitmaakte. Maar dat het een nieuwe soort is, werd pas later duidelijk door het prepareerwerk in Maastricht en vergelijking met andere vondsten.
[Bewerkt door Jan Losser op 12-02-2011 om 18:33 NL]
Ik wist wel dat geen krokodil was waarvoor de handelaar het kaakje uitmaakte. Maar dat het een nieuwe soort is, werd pas later duidelijk door het prepareerwerk in Maastricht en vergelijking met andere vondsten.
[Bewerkt door Jan Losser op 12-02-2011 om 18:33 NL]
- Jan Losser
Gaaf is het zeker
Maar een eigen vondst blijft voor mij toch echt de grootste kick, dat jij de eerste persoon bent die het fossiel voor het eerst ziet
Maar een eigen vondst blijft voor mij toch echt de grootste kick, dat jij de eerste persoon bent die het fossiel voor het eerst ziet
- Betelgeuze
Idd knap! Op beurzen kan je best nog wel wat vinden als je goed zoekt.
Zo heb ik voor 30 euro een theropode tand gekocht uit Madagascar onder de naam 'Majungasaurus', na wat opzoekwerk en contacten met enkele paleontologen die opgravingen doen in Madagascar blijkt dat dit echter van een nog onbekende soort is. Iemand bood me er 800 euro voor aan, maar ik hou em lekker bij en blijf in contact met die paleontologen. Echter een enkele tand heeft niet veel wetenschappelijke waarde.
Zo heb ik voor 30 euro een theropode tand gekocht uit Madagascar onder de naam 'Majungasaurus', na wat opzoekwerk en contacten met enkele paleontologen die opgravingen doen in Madagascar blijkt dat dit echter van een nog onbekende soort is. Iemand bood me er 800 euro voor aan, maar ik hou em lekker bij en blijf in contact met die paleontologen. Echter een enkele tand heeft niet veel wetenschappelijke waarde.
Alpha Orionis
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Antw: TOPVONDST OP VERZAMELAARSBEURS
Toch zijn een groot aantal soorten oorspronkelijk tot stand gekomen op basis van de beschrijving van 1 tand, of van 1 stuk bot, of...Betelgeuze schreef:
Idd knap! Op beurzen kan je best nog wel wat vinden als je goed zoekt.
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- Betelgeuze
Daarom heb ik contact opgenomen met de juiste mensen en goed fotomateriaal verzonden. Indien ze graag meer dan een foto hadden gezien dan zou ik zeker overwegen om te tand te verzenden. Wie wil er nu niet mede verantwoordelijk zijn voor het ontdekken/beschrijven van een nieuwe dino soort 
Echter er is nooit vraag geweest naar meer, en buiten wat nieuwschierigheid blijkt er verder niet veel interesse voor te zijn van hun kant.
Ze hebben mn contactgegevens en het foto materiaal dus indien er een vondst gedaan wordt dat hier mee te maken heeft kunnen ze altijd vergelijken en me contacteren.
Ik heb hier ooit al wel eens een topic over gestart. Was vooral leuk om in contact te komen met enkele paleontologen (oa Simon Maganuco) en zelfs enkele interessante en relevante onderzoeks papers te mogen ontvangen.
We weet kan ik er in de toekomst wel een naam op plakken!
[Bewerkt door Betelgeuze op 24-01-2010 om 02:30 NL]

Echter er is nooit vraag geweest naar meer, en buiten wat nieuwschierigheid blijkt er verder niet veel interesse voor te zijn van hun kant.
Ze hebben mn contactgegevens en het foto materiaal dus indien er een vondst gedaan wordt dat hier mee te maken heeft kunnen ze altijd vergelijken en me contacteren.
Ik heb hier ooit al wel eens een topic over gestart. Was vooral leuk om in contact te komen met enkele paleontologen (oa Simon Maganuco) en zelfs enkele interessante en relevante onderzoeks papers te mogen ontvangen.
We weet kan ik er in de toekomst wel een naam op plakken!

[Bewerkt door Betelgeuze op 24-01-2010 om 02:30 NL]
Alpha Orionis