Maasvlakte 2 Futureland 27 feb. a.s.

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Gesloten
sjaak
Has thanked: 378 times
Been thanked: 365 times
Contacteer:
Maasvlakte 2 Futureland 27 feb. a.s.

Bericht door sjaak » 19 feb 2010, 13:45

Ik weet nog niet zeker of het lukt, maar als ik in de gelegenheid ben ga ik hier zaterdag naar toe. Als er nog anderen van jullie op die dag gaan, lijkt het mij leuk om elkaar daar te ontmoeten en vondsten te bekijken.
Ik woon in Leiden. Als mensen uit den omgeving een lift nodig hebben hoor ik het wel.

Groet,

Niels

DragonSearcher
Antw: Maasvlakte 2 Futureland 27 feb. a.s.

Bericht door DragonSearcher » 19 feb 2010, 14:19

Hi Sjaak,

ik zit er wel aan te denken om te gaan, maar het is druk, druk, druk volgend weekend, dus weet het nog niet zeker...

Gr Jerry

... Eternity awaits ...

Benjamin
Contacteer:

Bericht door Benjamin » 19 feb 2010, 19:28

Ik zal zondag vanuit Leiden komen aangezien ik Zaterdag moet werken. Weet iemand misschien of er een station vlakbij is?....

Groeten,

Tim

Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.

nijntje

Bericht door nijntje » 20 feb 2010, 12:14

hio

ik ben er op zaterdag same nm et mijn vader staan we in iedergeval voor de WTKG en ik zal vast ook wel wat rondlopen

het schattige nijntje vind de mooiste
schatten

DragonSearcher

Bericht door DragonSearcher » 26 feb 2010, 08:27

Hi Tim,

ik wou ook met het openbaarvervoer komen en voor zover ik kan vinden, gaat er een bus naar de maasvlakte. Dit is bus 113 (site connexxion: http://www.connexxion.nl/lijn/Z113/1/), die vertrekt van Busstation Rugge, 3232 Brielle. Probleem voor mij is dan weer om in Brielle te komen :P Wellicht weet iemand nog een andere manier om er te komen?

Gr Jerry

... Eternity awaits ...

Hieronymus
Contacteer:

Bericht door Hieronymus » 27 feb 2010, 19:28

Ookal zijn Pleistocene zoogdieren niet meest gebezigde tijdperk, het was weldegelijk heel interessant. Toffe en vriendelijke mensen, heel goede lezingen, een knap en modern centrum. Echt de moeite.

Jeroen

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

Bram

Bericht door Bram » 27 feb 2010, 20:14

Het was zeker de moeite waard. Inderdaad interessante lezingen en mooie tafelpresentaties. Ook heb ik veel mensen gesproken, en botten laten determineren. Blijk ik toch opeens een behoorlijk compleet gewricht van een ellepijp van een bruine beer te hebben (gewricht van bij de elleboog)! En een pathologische "wervelknobbel" van een mammoet, die zat bovenop het bovenste werveluitsteeksel van de mammoet, en is niet rond zoals hoort, maar heeft een uitsteeksel, waarschijnlijk doordat de mammoet ooit zijn spieren heeft beschadigd. Oh ja, ook nog een femurfragment van een wolharige neushoorn. Morgen ga ik weer!

Groeten,
Bram.

[Bewerkt door Bram op 27-02-2010 om 20:15 NL]

Donny

Bericht door Donny » 27 feb 2010, 20:29

Hoi Bram en Niels leuk dat ik jullie daar ook tegen kwam.
Zou morgen ook wel weer willen gaan, maar de kleine gaat voor he ;)

Ben benieuwt of andere mensen ook nog leuke vondsten blijken te hebben.
Ik hoor er graag over, en wacht met spanning af.

Gr. Don.

Don

sjaak
Has thanked: 378 times
Been thanked: 365 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 27 feb 2010, 22:08

Leuk je gezien te hebben Donny en jammer dat ik je heb gemist Bram. Helaas heb ik Jerry niet meer kunnen oppikken, anders hadden we een fossiel.net bijeenkomst gehad.

Zouden jullie je gedetermineerde vondsten op het net kunnen zetten of mij kunnen mailen?
Ik heb hier thuis nog bakken vol liggen en kan dan vergelijken. Ik zal zelf ook wat op mijn picassa site zetten.

Het is verslavend. Op de terugweg besloot ik toch nog even op het slufterstrand te kijken. Ik vond een bot waarvan ik zo nog een foto plaats.

Groet,

Niels

Bram

Bericht door Bram » 27 feb 2010, 22:26

Hallo Niels,

Jammer dat we jou gemist hebben. Hieronder staan wat van de gedetermineerde vondsten van mij:

Dit is de "wervelknobbel": http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=10251, en hier http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=10021 is het werveltje op foto 1 t/m 3 als rendier gedetermineerd, evenals het kootje op 7 t/m 10. 11 t/m 14 blijkt een femur van een wolharige neushoorn te zijn.

Groeten,
Bram.

Gesloten