Onderweg naar Misburg: Herford en Resse

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
marcelwissink
Has thanked: 62 times
Been thanked: 8 times
Onderweg naar Misburg: Herford en Resse

Bericht door marcelwissink » 05 apr 2010, 12:55

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen vrijdag zijn Erik B en ik vroeg vertrokken voor een bezoek aan Misburg, op zaterdag. Vrijdag hebben we op weg naar de camping een bezoek gebracht aan een groeve in de regio Herford, en later op de dag Resse.

De klei groeve in de regio Herford stond al een tijdje op mijn verlanglijst. De vondst-mogelijkheden zijn momenteel al erg beperkt, en de groeve zal nog dit jaar worden gesloten. We hadden geluk: de zon scheen en de laatste resten materiaal waren net de dagen ervoor op een grote hoop geschoven, waardoor er toevallig toch nog erg leuk te vinden was. Ik heb 20 goede geodes gevonden, een impressie daarvan op de eerste drie foto's. Determinatie en preparatie volgen nog. Deze groeve zal ik zeker nog een keer aandoen.

Resse zag er in eerste instantie, zoals verwacht, niet hoopgevend uit: geen verse geodes. Toch was de opbrengst niet slecht: kleine ammonieten en belemnieten boven aan de hellingen (foto 4 en 5), en grote belemnieten onderin de groeve. We hadden meer kunnen vinden, maar de hellingen waren drijfnat en onbegaanbaar. Tot aan je knieen in de klei is niet echt prettig :-)
Maar als het tijdens het komende Hannover-weekend droger is dan ga ik zeker nog even in Resse kijken.

Groeten,

Marcel

Erik-B
Been thanked: 1 time
Antw: Onderweg naar Misburg: Herford en Resse

Bericht door Erik-B » 05 apr 2010, 16:07

Mooie foto,s Marcel :) De Simberskites uit Resse zien er super uit ook al zijn ze klein. Ik ga van de week mijn vondsten determineren. Van de klei van Resse krijg ik nog nachtmerrie,s ;)gelukkig was Herford beter te doen. Gaan we zeker weer heen als het aan mij ligt.

Erik-B

Bericht door Erik-B » 06 apr 2010, 12:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat foto,s van de locatie regio Herford.

Erik-B

Bericht door Erik-B » 20 apr 2010, 20:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding